1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

(Ber om ursäkt om tråden ligger i fel kategori, men är ny här)
Nja, finns variator(stav?) på dem. Skulle vilja ha upp den i 60, den går i förtillfället i 50 km/h.mfransson skrev:skönt me moppebil![]()
gåre o trimma?
Ni kanske inte ser så ofta, men själv ser jag iprincip en mopedbil var och varannan dag.Rabxorzz skrev:Inte ofta man ser en sån inte =)
Haha, låter som ett skämt. Klart som fan man ska få köra en EU-moped(bil) om man har vanligt körkort, oavsett när man tagit körkortet.runners skrev:Men de går väl under Eu-mopeds bestämmelser. Enligt vad jag hört eller rättare sagt läst så ska dem som tagit bilkörkort efter 2009 10 01 inte få köra en sådan. En bil som gör 45, men man får köra då en bil som gör 200 eller mer.
98% av alla mopedbilar går på diesel, men jag undrar nästen inte om det är 99% nu.runners skrev:Dem brukar väl vara diezeldrivna väl? Men jag tycker dem är läckra...
Mätaren kan vissa 80 km/h som mest, om man inte byter ut den.Notn4 skrev:de finns variator ringar på några modeller, iaf på ligier märket, efter det ska dom göra c.90kmh med deras 500cc diesel motormen här i finland så finns det knappt någon som vågar trimma eftersom böterna är sjukt mycket mer än vad med trimmad moped
böterna för en mopedbil som blåser 90kmh förbi polisen får c 40 000kr i böter här tror jag :S
Jazajkowski skrev:Mätaren kan vissa 80 km/h som mest, om man inte byter ut den.Notn4 skrev:de finns variator ringar på några modeller, iaf på ligier märket, efter det ska dom göra c.90kmh med deras 500cc diesel motormen här i finland så finns det knappt någon som vågar trimma eftersom böterna är sjukt mycket mer än vad med trimmad moped
böterna för en mopedbil som blåser 90kmh förbi polisen får c 40 000kr i böter här tror jag :S
Juste, får en eu-moped max gå i 45 i finland också? Eller är jag helt ute och cyklar?
Tack, visste inte riktigt var jag skulle lägga den.bensinskalle skrev:flyttar till media- bilder
jo men jag pratade om ligier märket, vet ej vad din gör ostrypt =) och ja, finland har 45kmh också. btw. Här finns det några mopedbilar som har 500cc 2TAKTS motorer =D tänk er det med avstämt osv ^^zajkowski skrev:Mätaren kan vissa 80 km/h som mest, om man inte byter ut den.Notn4 skrev:de finns variator ringar på några modeller, iaf på ligier märket, efter det ska dom göra c.90kmh med deras 500cc diesel motormen här i finland så finns det knappt någon som vågar trimma eftersom böterna är sjukt mycket mer än vad med trimmad moped
Juste, får en eu-moped max gå i 45 i finland också? Eller är jag helt ute och cyklar?
Min ska iaf klara runt 70-80. Vad jag förståt (60-70 hade räckt, man behöver inte överdriva).Notn4 skrev:jo men jag pratade om ligier märket, vet ej vad din gör ostrypt =) och ja, finland har 45kmh också. btw. Här finns det några mopedbilar som har 500cc 2TAKTS motorer =D tänk er det med avstämt osv ^^zajkowski skrev:Mätaren kan vissa 80 km/h som mest, om man inte byter ut den.Notn4 skrev:de finns variator ringar på några modeller, iaf på ligier märket, efter det ska dom göra c.90kmh med deras 500cc diesel motormen här i finland så finns det knappt någon som vågar trimma eftersom böterna är sjukt mycket mer än vad med trimmad moped
"Växellådan" på aixams mopedbilar är variatorn(stav?)..Notn4 skrev:aaa-a 400cc orkar säkert mer än va 45kmhpå ligiers gamla modeller är det bara att lossa på framhjulen och öppna variatorerna (finns en variator per hjul på ligier, vet dock inte hur det är med din) sen kikar man efter en vari-ring och plockar bort den, om det är en hylsa så måste man ju svarva...
Haha, ser att ni ser inte så många mopedbilar på detta forum. Tackar. Hade redan postat två jäkla idéer.TobbaN skrev:Kul att se en mopedbil för omväxlingens skull =)
Lycka till med alla planer du har med den
Har redan ny radio, högtalare. har även bas och sånt. Dock inget jag tänker lägga upp bilder på, pga stöldrisk.Notn4 skrev:skulle sitta fint med en bra audiosystem i mopedbilarnavet en som bygde hela bakluckan full med högtalare och förstärkare ^^ han fick byta generatorn på den till en bilgenerator för att den inte laddade batteriet lika snabbt som den blev tömd