Speedfight 2, trim

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Widman15
Elmoped

Speedfight 2, trim

Inlägg av Widman15 »

Hej, jag har en speedfigt 2 luftkyld klass 2, 01:a som går ganska trögt. Den går upp i 43 enligt mätaren och det enda jag har gjort på den är att ta bort pluggen i mynningen av avgasröret och då gick den från 38 till 43. Det jag undrar är var de andra strypningarna sitter. Blindröret tänker jag inte kapa eftersom det sänker försäljningsvärdet annars skulle jag kunna tänka mig att göra det mesta förutom att köpa ett effektrör, det blir isåfall det sista jag gör eftersom jag tror att den kommer gå bra endå. Tänkte kanske köpa en cdi-box trim men vet inte om det är det värt det, om det gör någon skillnad?
GrodaeN3
Avstängd

Inlägg av GrodaeN3 »

http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=10133
där kan du kolla strypningar o sånt schiit
Jag är galen .. vad mer kan man säga ..*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Tänkte kanske köpa en cdi-box trim men vet inte om det är det värt det, om det gör någon skillnad?
Om du ska trimma, så ska du inte köra med strypt cdi, men jag tror inte 01:orna har strypt cdi :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Widman15
Elmoped

Inlägg av Widman15 »

ok, vad bra tack för hjälpen!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

dra v-ring, plugga ur luftburken, större munstycke och lättare vikter så gör den nog 60...
Widman15
Elmoped

Inlägg av Widman15 »

Har 7,5 vikter nu vilka ska jag byta till, eller ska man bara testa sig fram? Om man drar v-brickan kan inte det skada motorn och exakt vart sitter skorstenen i luftburken?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Strypningar på mopeder kan se olika ut beroende på fabrikat, men vanliga strypningar är bland annat i luftburken. Luftburken är ofta strypt med vad som kallas skorsten, alltså ett rör som har en innerdiammeter som inte tillåter att passera mkt luft. Denna brukar sitta i ett par skruvar och är lätt att ta bort.

Vikterna bör man bytat när man tagit bort alla strypningar man inte vill ha på moppen. Det är svårt att på rak arm säga vilka vikter som är bäst, men i regel är de som sitter i original för tunga och kan med fördel bytas mot lättare. Har du Nu 7,5 kan du byta under alla omstndigheter till 6-6,5 gram.

Dragen V-bricka skadar inte motorn. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Widman15
Elmoped

Inlägg av Widman15 »

Tack för hjälpen upskattas verkligen :wink:
aerox pojken
Elmoped

Inlägg av aerox pojken »

gör som jag,köp trim till allt förutom 70cc..blir bättre en att dra massa strypningar :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :D :P
"Dont Drive China Crap"
Widman15
Elmoped

Inlägg av Widman15 »

Menar du att jag ska köpa effektrör? Det ger väl inte så mycket effekt om jag har alla strypningar kvar
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

men köp effektrör och sen plugga ur det eller köp ett urpluggat sen dra v-brickan, lättare vikter munstycke så då går den fint;)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Du har fått ditt svar och börjar gå OT ;) Låst
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Låst