stunt_pojken^^ skrev:har exakt samma cylinder och en big max(pgo)
och ja fick oxzå massa packningar (4 metall och en fiber)
satte hård metall packninge fiberpackning och mjuk metall packning och den går ganska bra tror jag
har du testat byta tändstift(högre värmetal jag har br9hs) ngk tror jag
dock har jag 21 mm fögasare men på zipen hade jag 17,7 och hade 105 i munstycke när det va som bäst hade bara effektrör luftfilter fjädrar och vikter(dock helt annan motor så är juh inte samma)
testa byta tändstift rengör förgasaren (assbra guide har kommit upp om det) och ta typ 200 munstycke och utgå ifrån det sen tar du start gas och testar oc se om det funkar
Jag har inte testat med varmare stift får testa detta.
Jag hade denna setup igår
Cylinder stage 6 racing
Avgas Yasuni Z
Förgasare Delorto black edition 21mm
110 munstycke
Orginal variator
Orginal koppling.
Då gick den i 80 i uppförsbackar och accade bra men varvade bara 8000 varv ca 9000 på plan mark 105 kmh
Då fick jag höra att z röret var för klent så jag bytte till Yasuni C20 skulle vara grymt till min setup. Samma setup i övrigt. Då gick moppen i 30-35 kmh.
Jag fick då rådet byt vikter och kopplingsfjädrar.
Jag bytte till Hebo Extrem Variator med 4,1 g vikter samt starkare kopplingsfjädrar.
Då gick den segt i ca 45 kmh 6000 rpm. Orkade inte varva samma setup.
Då testade jag lite olika munstycken mindre var bättre än större konstigt. men inget blev bra.
Då återgick jag till Yasuni Z då var draget tillbaks dock så uppkom problemet med tappat varvtal.
Nu har jag just testat att gå ner till 100 munstycke och då blev det bättre men problemet kvarstår.... Förstår du helheten nu? Hjälp mig om du kan.
hoppas detta funkar