Anden-r skrev:Men bara så du vet så är CBR:en riktigt liten.
Ska själv köpa en sådan för att dom är duktigt billiga och drar runt 0.3 milen.
Men om du vill ha en stor (utvändigt) fyrtaktare så köp en YZF-R125, dom har 15 hk (11kw) som är max orginal medans Hondan har 13,6 hk.
Att påpeka är också att fyrtakt inte har pluggar som tvåtakt, om du inte redan visste det.
Men är det fart du vill ha så ska du satsa på en Aprilia eller Cagiva, tvåtaktsmonster som låter som en anabola moppe. Kolvbyten och sådant inkluderas Soppa dricker dom ju också.
Finns ju ifs 150 och 180cc cyllar till cbren, men det vet jag inte så mycket om...
Matte_smt skrev:okej Henric du gav mig svar på allt tack så himla mycket, du är bäst
Men köp en aprilia rs 125:D drar int så faligt endå å lite sörvas å går runt en 160 ostrypt:D 30 hk
Drar inte så farligt?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Matte_smt skrev:okej Henric du gav mig svar på allt tack så himla mycket, du är bäst
Men köp en aprilia rs 125:D drar int så faligt endå å lite sörvas å går runt en 160 ostrypt:D 30 hk
hahahahaha dagens, det drick enormt mycket ostrypt, både väldigt mycket olja och väldigt mycket bensin, en kompis har lagt ut 10k på reservdelar, det mesta har med cylindern och kolven att göra.
hahahahaha dagens, det drick enormt mycket ostrypt, både väldigt mycket olja och väldigt mycket bensin, en kompis har lagt ut 10k på reservdelar, det mesta har med cylindern och kolven att göra.
Japp de är ju nackdelen med högeffekts-2t .... Man får helt enkelt räkna med att de blir dyrt att hålla i drift...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Jag ska nog köpa GasGas 125a dom går bra som fan
Drar mkt soppa e möjligt att dom gör men bra mkt roligare med en enduro än en ligghoj, blir brass på insjön i vinter
Får se om jag vågar ut på stora sjön och åka balnd öarna hehe :p fett najs o göra det om isen e tjock nog
Matte_smt skrev:Jag ska nog köpa GasGas 125a dom går bra som fan
Drar mkt soppa e möjligt att dom gör men bra mkt roligare med en enduro än en ligghoj, blir brass på insjön i vinter
Får se om jag vågar ut på stora sjön och åka balnd öarna hehe :p fett najs o göra det om isen e tjock nog
så du ska gå på cross, inte sm?
Ja gasgas är ju en riktigt bra hoj helt klart Och crossarna är ju ganska billiga vad ja kommer ihåg. drar upp till 2liter/ milen om man ligger på
Bara de att dom ska servas ganska rejält
Live slow - Die whenever
kör på en Gasgas du så blir du nöjd Har själv en KTM Exc och det är f*n värt att betala lite extra i bensin och service kostnader, för det är så jävla mycket roligare och köra 2takts crossar/sm än slöa 4taktare
aa okej, men ska inte ha riktiga cross däck på utan mer allrouynd med inte så grovt mönster då det blir ganska mkt landsväg med den.
Men skulle den palla att typ åka 3-4 mil? För min skola ligger en bit bort och vore najs o ta den in någon dag.
Men serva dom kan man ju göra själv. Kolvar kostar fan rätt mkt tycker jag hehe
bensinskalle skrev:Jarå den pallar att åka hur långt som helst om du kör rätt.
Hur menar du med köra rätt asså med varven men ar ja så den inte värmenyper eller nåt annat pajjar.
du måste hela tiden accelerera motorn lätt. När du sedan nåt upp till den högsta hastigheten du får färdas i så får du hålla kopplingen o frirulla tills du kommer ner i hastighet, sdan börja om o acca upp osv.
Live slow - Die whenever
Ska ta av cylinder o topp och byta kolv för att kolvringarna gått varma pga snål oljeblandning Men iaf hur många moment ska man dra åt? Jag har en moment mätare som e i Newton tror jag men iaf vill veta hur mkt moment man ska dra åt TOPP och cylinder med
Ska ta av cylinder o topp och byta kolv för att kolvringarna gått varma pga snål oljeblandning Men iaf hur många moment ska man dra åt? Jag har en moment mätare som e i Newton tror jag men iaf vill veta hur mkt moment man ska dra åt TOPP och cylinder med
Mvh
ca 18 NM
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Mvh
Du bör nästan ha en manual till hojjen. Har du inte de SKAFFA, de är jäävligt bra att ha om man ska göra nåt eller om nåt händer.
De är ganska noga med momentet, särskilt eftersom du plockar ut mycke effekt i din motor så lite inte på nå gissningar... Du kan säkert beställa en manual från någon gasgas ÅF för typ 300 kr lr nåt
Live slow - Die whenever
Gick in på www.gasgas.com och valde EC 2005 och sen fiock jag en manual som jag ladda ner då Där stod det Cylinder Head screw 25NM så jag går nog på det. Vet ni hur många kg kompet ska ligga på ? Ungefär?
Gick in på www.gasgas.com och valde EC 2005 och sen fiock jag en manual som jag ladda ner då Där stod det Cylinder Head screw 25NM så jag går nog på det. Vet ni hur många kg kompet ska ligga på ? Ungefär?
Kompet suger nu eftersom kolvringarna e paj.
Mvh
22-30 KG är acceptabelt
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
För jag satte ner en kg luft grej ner där tändstifet ska vaar och så kickade jag o då visade det 2,5 kg Pappa trodde att det skulle ligga på runt 10kg men 20-30kg säger du :O Men får se när kolven e bytt så ska jag testa hur bra kompet e då.
För jag satte ner en kg luft grej ner där tändstifet ska vaar och så kickade jag o då visade det 2,5 kg Pappa trodde att det skulle ligga på runt 10kg men 20-30kg säger du :O Men får se när kolven e bytt så ska jag testa hur bra kompet e då.
2,5 låter fel åt helvete
LUGNARAAAJ
Matte_smt skrev:haha aa men jag hade ingen gas tror jag haha ska testa sen
Får kolven imorn
så jätte storskillnad gör det inte att ha gas
LUGNARAAAJ
Kompet suger nu eftersom kolvringarna e paj.
Mvh
22-30 KG är acceptabelt
30 KG
Är de en diesel lr :S ?
14 kg är ju ganska högt för en bil...... Har man för hög komp börjar motorn spika............. Eller har crossar cp komp ?
Live slow - Die whenever
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten