trimma tms

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
emanuel93
Svårstartad skrothög

trimma tms

Inlägg av emanuel93 »

tja jag har en eu tms som typ gör 25 och jag undrar om det typ går att
byta vikter så den går snabbare eller göra nåt annat?
tacksam för svar// chickenrace
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

dra variatorringen
ta bort alla strypningar tex i röret
luftburken
men du kan ju också byta vikter,munstycke men vet inte hur fort du vill att den ska gå? :D
Användarens profilbild
emanuel93
Svårstartad skrothög

Inlägg av emanuel93 »

aeroxr08 skrev:dra variatorringen
ta bort alla strypningar tex i röret
luftburken
men du kan ju också byta vikter,munstycke men vet inte hur fort du vill att den ska gå? :D
det finns ingen plugg i röret och jag hittar ingen v-ring:S sitter den typ innanför svänghjulet? och om den ska gå fortare me vikter ska dom vara tyngre eller lättare?
robin93
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robin93 »

nej v-ringen sitter innanför variator kåpan remmen ligger på den i fram. så när man kör så man inte kan varva ut mopeden.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

en eu tms och den gör 25 km/h ? :?
Vad är det för sort tms vi snackar om?? :roll:
¨Mamma har en tms classic (scooter) o den gör 55 på raka, har dessvärre strypt cdi. Klipp öglan för att bli av med det :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
emanuel93
Svårstartad skrothög

Inlägg av emanuel93 »

det är en classic jag vet inte vad som är fel men den har inte strypt cdi för den är varv villig men slö som satan
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det är ju en 4-taktare, så de bukar vara slöa, men dom brukar ändå komma upp i hyfsad fart original... men att den bara går i 25 km/h :?
Men går den original?
Senast redigerad av DEA!! den 16 augusti 2009, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
emanuel93
Svårstartad skrothög

Inlägg av emanuel93 »

DEA!! skrev:det är ju en 4-taktare, så de bukar vara slöa, men dom brukar ändå komma upp i hyfsad fart original... men att den bara går i 25 km/h :?
det är helmysko men jag ska nog köpa 63cc till den:P då kanske den gör lite mer iallafall
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

emanuel93 skrev:
DEA!! skrev:det är ju en 4-taktare, så de bukar vara slöa, men dom brukar ändå komma upp i hyfsad fart original... men att den bara går i 25 km/h :?
det är helmysko men jag ska nog köpa 63cc till den:P då kanske den gör lite mer iallafall
Går den original nu ?
Användarens profilbild
emanuel93
Svårstartad skrothög

Inlägg av emanuel93 »

den är helt original men går typ 25-30 och typ 20 i uppförsbackar
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

emanuel93 skrev:
Trimma 4t brukar oftast vara pengar i sjön, polare har en 86cc 4t med trimrör och grejer, toppar inte mer än 80 när den går som bäst, går väll i snitt 55-60
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

OM din classic går i bara 25-30 är det ju något som inte är som det ska. Jag föreslår att om du inte är duktig själv så lämna in den och få den fixad.

Den är säkert felinställd. Ventiler eller munstycke lr nåt..
saav
Elmoped

Inlägg av saav »

Min kompis har en tms classic, o i början gick den hur segt som helst, asså den kanske gick typ som din 25-30, skämmit som fan:p Men sen efter ett bra tag så fråga dom nån som nämnde ventilerna, o efter inställning av ventilerna så går den ganska normalt, gör väl 50-55 skulle ja tro, går väl nå 60 me litte tur :p Så kolla ventilerna, de kan göra mkt :)
Användarens profilbild
Dredde
Svårstartad skrothög

Inlägg av Dredde »

Jag hade oxå problem med min tms classic, gick typ 25 uppför ibland 30 på rakan. Det var något munstycke som var fel. En grej du kan pröva. Om moppen går bättre på natten/kvällen så kan det ha med luftmunstycke att göra.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

låter som att ventilerna är ställda fel. byt ner ca 2g i vikter och ta väck cdi strypningen innan du börjar köpa cylinder osv. den kommer gå mycket bättre ändå efter detta.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst