tja jag har en eu tms som typ gör 25 och jag undrar om det typ går att
byta vikter så den går snabbare eller göra nåt annat?
tacksam för svar// chickenrace
dra variatorringen
ta bort alla strypningar tex i röret
luftburken
men du kan ju också byta vikter,munstycke men vet inte hur fort du vill att den ska gå?
aeroxr08 skrev:dra variatorringen
ta bort alla strypningar tex i röret
luftburken
men du kan ju också byta vikter,munstycke men vet inte hur fort du vill att den ska gå?
det finns ingen plugg i röret och jag hittar ingen v-ring:S sitter den typ innanför svänghjulet? och om den ska gå fortare me vikter ska dom vara tyngre eller lättare?
en eu tms och den gör 25 km/h ?
Vad är det för sort tms vi snackar om??
¨Mamma har en tms classic (scooter) o den gör 55 på raka, har dessvärre strypt cdi. Klipp öglan för att bli av med det
det är ju en 4-taktare, så de bukar vara slöa, men dom brukar ändå komma upp i hyfsad fart original... men att den bara går i 25 km/h
Men går den original?
Senast redigerad av DEA!! den 16 augusti 2009, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
DEA!! skrev:det är ju en 4-taktare, så de bukar vara slöa, men dom brukar ändå komma upp i hyfsad fart original... men att den bara går i 25 km/h
det är helmysko men jag ska nog köpa 63cc till den:P då kanske den gör lite mer iallafall
Trimma 4t brukar oftast vara pengar i sjön, polare har en 86cc 4t med trimrör och grejer, toppar inte mer än 80 när den går som bäst, går väll i snitt 55-60
Min kompis har en tms classic, o i början gick den hur segt som helst, asså den kanske gick typ som din 25-30, skämmit som fan:p Men sen efter ett bra tag så fråga dom nån som nämnde ventilerna, o efter inställning av ventilerna så går den ganska normalt, gör väl 50-55 skulle ja tro, går väl nå 60 me litte tur :p Så kolla ventilerna, de kan göra mkt
Jag hade oxå problem med min tms classic, gick typ 25 uppför ibland 30 på rakan. Det var något munstycke som var fel. En grej du kan pröva. Om moppen går bättre på natten/kvällen så kan det ha med luftmunstycke att göra.
låter som att ventilerna är ställda fel. byt ner ca 2g i vikter och ta väck cdi strypningen innan du börjar köpa cylinder osv. den kommer gå mycket bättre ändå efter detta.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller