Tja!
Har funderat lite och undrar om Keeway Focus är CDI Strypt?!
Liggande minarelli kopia om de spelar nån roll menmen, för den hade ingen variator ring och den börjar ta emot när man riktigt varvar i små backar :s
Kan det vara hela variatorn man måste byta ut eller tror ni det är CDIn?
Just nu kör jag bara med Stage 6 Pro Replica och munstycke/Fjädrar/vikter osv men om den inte skulle vara cdi strypt är det väl bara att skicka tillbaka?><
xtreme sm 08 skrev:vet inte hur det låter på scooter men på min Derbi hör du iaf direkt om den stryper då den låter som fan och hackar sig fram i nerförsbackarna..
Min hackar direkt, eller det känns som om att det tar i när man kör :s
kan det vara variatorn som inte får varva ut helt ?:<
jag har också strypning på min peugeot ludix blaster ,håller för visso o köra in den men man får ju gasa till i bland. körde i nerförsbacke och så stannade motorn i en sekund typ , blev lite rädd eftersom man kan ju faktist köra sönder en cylinder , och just under inkörning. stannade den direkt och lät den kylna lite:P
Men din pgo, det låter helt klart att den är cdi strypt , investera i en bra cdi, skulle inte denna funka kan du ju förhandla och skicka tillbaka den eller sälja den t.e.x. blocket eller liknade.
så vitt jag vet beror det på variatorn, min var sån innan ringen togs bort, alternativt har du en liten klack på variatorn istället för en ring.
efter den togs bort har jag inte haft det problemet.
jo, vet att de har v-ring, men min hade även en liten inte stor men en liten klack på variatorn, gick lite bättre när jag bytte till en ostrypt.
om det inte är problem med variatorn, så är det nog annars problem med bensinblandningen, dvs den får inte tillräckligt med bensin när du ska varva mer. testa byt upp dig i nån strl i munstycke.
det var en av anledningarna till att min hackade förut
lannge skrev:Tja!
Har funderat lite och undrar om Keeway Focus är CDI Strypt?!
Liggande minarelli kopia om de spelar nån roll menmen, för den hade ingen variator ring och den börjar ta emot när man riktigt varvar i små backar :s
Kan det vara hela variatorn man måste byta ut eller tror ni det är CDIn?
hört att de fins en sladd du knippsar av så går den 70.