Tjenare!!
Jag har en Honda X8R,
Jag kan börja med att säga, tändstiftet har jag kört med i kanske 1000 mil(500 mil så ska man byta va?), iaf.
mitt problem är:
Den startar knappt när den har varit avstängd i en halvtimma eller mer.
Så det jag får göra är., skruva in luftskruven.. helt .. och skruva ut tomgångsskruven helt.. Sedan så får jag ta i gasen lite, kanske 2 MM max, så startar den efter 4 kickar, sen måste jag hålla den så kanske i 1 halv minut eller en minut.. sedan kan jag öppna luftskruven lite så det kmr in lite lite mer luft, sedan kan jag typ dra lite i gasen igen .. osv osv, sedan måste jag "ställa" om hela skiten varje gång jag måste starta den.
Mina egna tankar på skiten är:
¤ Bensinpumpen (Inte säker, för ja får bensin .. men alla säger att jag skall kolla bensinpumpen, men det rinner ju fan bensin(??)).
¤ Tändstiftet (Har inte bytt den på ett tag, men jag testade med ett annat tändstift som hade lite kortare "spets" på undersidan om ni förstår vad jag menar, samma skit igen).
Och till sist:
¤ Choken. Kan det vara så att Choken inte fungerar korrekt som den skall ? Den skall väl begränsa luftintaget automatiskt, men det gör den tydligen inte?
Snabba svar är jag tacksam för !!!
*OBSS - PROBLEMET UPPSTÅR BARA NÄR MOPPEN ÄR KALL!!! - OBS*!