axx kommer senare..

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
pwnsowns
Svårstartad skrothög

axx kommer senare..

Inlägg av pwnsowns »

Tja . Min speedfight drar i väg ganska tidigt som den ska men sen segar den på fullgas upp till kanske 20 då den skjuter på som ett djur.. Sen satte jag på håradare tryckfjäder men fortfarande så segar den men inte lika länge.. beöver jag ÄNNU hårdare fjäder tro ?

Setup : Techingas rör(tror högvarvit)
6g vikter
15% hårdare kopplingsfjädrar
malossi torue control(stavning)
håradare tryckfjäder. vet inte hur mkt %.

tack :)
F.S.N.
2fast4u
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

vilket technigas har du? om du har högvarvit så är är det inte så konstigt eftersom att de jobbar bäst på de högre varven ju, annars så testa om det blir bättre medtyp 5.5g vikter;)
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
pwnsowns
Svårstartad skrothög

Inlägg av pwnsowns »

wuedde skrev:vilket technigas har du? om du har högvarvit så är är det inte så konstigt eftersom att de jobbar bäst på de högre varven ju, annars så testa om det blir bättre medtyp 5.5g vikter;)
vet :p jag har tänkt på det dära med röret oxå :P ska fan kolla om man kan prova med ett lågvarvit och se om den kanske blir bättre ? nej 5,5gvikter e för lätt , den kommer varva satan sen vi ca 70.
F.S.N.
2fast4u
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

byt till hårdare kopplingsfjädrar då
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
pwnsowns
Svårstartad skrothög

Inlägg av pwnsowns »

är det lönt att prova med orginal röret ? det kanske är mera lågvarvit ? och sen har ja en multivarre som ligger , kanske slänga på den oxå . Men det fattas en liten sak på varren, en lite trekantig balans sak tror jag det ''heter'' det finns tre av dom men jag har bara 2, kan man köra med bara 2 ?
F.S.N.
2fast4u
Robbisen
Elmoped

Inlägg av Robbisen »

pwnsowns skrev:är det lönt att prova med orginal röret ? det kanske är mera lågvarvit ? och sen har ja en multivarre som ligger , kanske slänga på den oxå . Men det fattas en liten sak på varren, en lite trekantig balans sak tror jag det ''heter'' det finns tre av dom men jag har bara 2, kan man köra med bara 2 ?
ja det borde gå. fast kanske lossnar
Användarens profilbild
maximannen
Gasres

Inlägg av maximannen »

Robbisen skrev:
pwnsowns skrev:är det lönt att prova med orginal röret ? det kanske är mera lågvarvit ? och sen har ja en multivarre som ligger , kanske slänga på den oxå . Men det fattas en liten sak på varren, en lite trekantig balans sak tror jag det ''heter'' det finns tre av dom men jag har bara 2, kan man köra med bara 2 ?
ja det borde gå. fast kanske lossnar
Det är klart det går men det är inte alls bra för veven att köra med obalanserad variator
Bild
Låst