"Tyst" trim

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Lacken
Elmoped

"Tyst" trim

Inlägg av Lacken »

Tänkte kolla med er om hur jag får min moppe (Derbi) trimmad utan att snuten inte märker ( dom kommer märka att den går för fort) Men utan att det syns på utsidan? Är det värt o byta munstycke även fast man har allt orginal?
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

det är inte någon märkbar skillnad när man byter munstycke utan att ha trim, men du kan ju plugga ur röret, dock låter det mer men byt dämpar ull osv för att minska ljudet, dra på en annan cylinder,förgasare osv finns mycket att göra :)
Användarens profilbild
Team.Alibaba
Svårstartad skrothög

Inlägg av Team.Alibaba »

om du köper tex. ett turbo kit rör sen svetsar du på 2st mutrar och sätter dit värmeskyddet från original röret.
och kanske till och med sätta dit original ljuddämparen.
visst är det en crossmoppe du har? :lol:
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thorsken »

jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)

sen är frågan.. ka du ha osynligt eller helt och hålet nåt de inte märker men som finns där? dä är de väll överdim på cyle som jag sa, dreva cdi strypning å vet inte kanske nåt mer? sen ska de bara vara osynligt. dra pluggen dreva cdi strypning sen så en 50 cc sport typ?
Användarens profilbild
Lacken
Elmoped

Inlägg av Lacken »

Team.Alibaba skrev:om du köper tex. ett turbo kit rör sen svetsar du på 2st mutrar och sätter dit värmeskyddet från original röret.
och kanske till och med sätta dit original ljuddämparen.
visst är det en crossmoppe du har? :lol:
Jajjemänsan Derbi Senda rr 05. Smart, det kanske man skulle göra :wink: Måste få tyst på den iaf haha :D
Användarens profilbild
Lacken
Elmoped

Inlägg av Lacken »

Thorsken skrev:jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)

sen är frågan.. ka du ha osynligt eller helt och hålet nåt de inte märker men som finns där? dä är de väll överdim på cyle som jag sa, dreva cdi strypning å vet inte kanske nåt mer? sen ska de bara vara osynligt. dra pluggen dreva cdi strypning sen så en 50 cc sport typ?
Jo, CDIn är av strypt. O 50cc sport låter inte heller helt fel :wink:
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thorsken »

men ska de bara vara osynligt så kankse en 17.5 med sporten då å som ovannämt ett trimrör med orgnialvärmeskydd :o
Användarens profilbild
Lacken
Elmoped

Inlägg av Lacken »

Jo något sådant får det bli :wink: Har ett orginal värmeskydd liggande så det skulle passa väldigt fint. Har även en org dämpare som också bara ligger så det kommer nog bli j*vligt bra :lol:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

50cc sport ger inte särskillt mycket. ska du ha cylinder så köp iaf en 70cc sport. ljudnivån förändras inte, det är röret som avgör ljudnivån.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thorsken »

säg det till min kompos.. smattra som tsan med 70cc hämföt med innan blev liksom mer "bas" i varven om du förstår vad jag menar.. liksom mer "HD" =)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

självklart blir det de eftersom han förmodligen pluggade ur sitt rör också.

klart man märker liten skillnad. den producerar ju mer avgaser, men fortfarande röret som gör det mästa. luftfiltret har också ganska stor roll.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Thorsken »

okej du har rätt =) men ska man trimma med 70 så borde man skita i "osynligt" trimm ju. blir inte direkt osynligt om den smattrar sig igenom staden =)
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres

Inlägg av volvo_adde »

jag skulle köpt ett mk thrower rör och lackat kröken svart går inte å se om det är orginal eller inte knappt dessutom är det ett väldigt tyst rör har mött snuten 10tals gånger och dom har inte brytt sig och här jagar dom mopeder med nöje!
hög växel å lågt varv så är de inte långt från ljudet som kommer ur orginalröret :)
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Dracen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dracen »

Plugga ur röret
Avstrypt cdi
17.5mm förgasare
Membrenblock/Reeds
Dreva 12/52

Där har du trimmet som syns minst, om du vill att den ska röra på sig lite iaf.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Va du kan göra med röret:

http://www.twostrokerider.se/artiklar/582

Även helt rensat låter de mindre än ett trimmrör, behåller du ullen kan ja tänka mig att de går ännu tystare ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Lacken
Elmoped

Inlägg av Lacken »

Tack för alla bra tips :D Nu har jag något jag kan funderar över hur jag ska göra :P Stort tack !
mtpower
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

Thorsken skrev:jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)

Man honar inte 0.5mm. Man borrar.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
speedfightkillen
Varnad

Inlägg av speedfightkillen »

HAHAHAH de e ju itne så bra om han sak köpa turbokit :P de låter ju genom hela stan :P
Låst