Tänkte kolla med er om hur jag får min moppe (Derbi) trimmad utan att snuten inte märker ( dom kommer märka att den går för fort) Men utan att det syns på utsidan? Är det värt o byta munstycke även fast man har allt orginal?
det är inte någon märkbar skillnad när man byter munstycke utan att ha trim, men du kan ju plugga ur röret, dock låter det mer men byt dämpar ull osv för att minska ljudet, dra på en annan cylinder,förgasare osv finns mycket att göra
om du köper tex. ett turbo kit rör sen svetsar du på 2st mutrar och sätter dit värmeskyddet från original röret.
och kanske till och med sätta dit original ljuddämparen.
visst är det en crossmoppe du har?
jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)
sen är frågan.. ka du ha osynligt eller helt och hålet nåt de inte märker men som finns där? dä är de väll överdim på cyle som jag sa, dreva cdi strypning å vet inte kanske nåt mer? sen ska de bara vara osynligt. dra pluggen dreva cdi strypning sen så en 50 cc sport typ?
Team.Alibaba skrev:om du köper tex. ett turbo kit rör sen svetsar du på 2st mutrar och sätter dit värmeskyddet från original röret.
och kanske till och med sätta dit original ljuddämparen.
visst är det en crossmoppe du har?
Jajjemänsan Derbi Senda rr 05. Smart, det kanske man skulle göra Måste få tyst på den iaf haha
Thorsken skrev:jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)
sen är frågan.. ka du ha osynligt eller helt och hålet nåt de inte märker men som finns där? dä är de väll överdim på cyle som jag sa, dreva cdi strypning å vet inte kanske nåt mer? sen ska de bara vara osynligt. dra pluggen dreva cdi strypning sen så en 50 cc sport typ?
Jo, CDIn är av strypt. O 50cc sport låter inte heller helt fel
Jo något sådant får det bli Har ett orginal värmeskydd liggande så det skulle passa väldigt fint. Har även en org dämpare som också bara ligger så det kommer nog bli j*vligt bra
jag skulle köpt ett mk thrower rör och lackat kröken svart går inte å se om det är orginal eller inte knappt dessutom är det ett väldigt tyst rör har mött snuten 10tals gånger och dom har inte brytt sig och här jagar dom mopeder med nöje!
hög växel å lågt varv så är de inte långt från ljudet som kommer ur orginalröret
Thorsken skrev:jag är själv riktigt inne på detta! har själv strypt av CDIn ska dreva lite oxå men sen så å kan man gör en överdim på cylindern har tex själv 40.8 i diameter på min cylinder orginal var 40.3 tror jag så blir lite men de är bra tycker jag (hornade inte själv den föra gjorde de)
sen är frågan.. ka du ha osynligt eller helt och hålet nåt de inte märker men som finns där? dä är de väll överdim på cyle som jag sa, dreva cdi strypning å vet inte kanske nåt mer? sen ska de bara vara osynligt. dra pluggen dreva cdi strypning sen så en 50 cc sport typ?
Man honar inte 0.5mm. Man borrar.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.