Keeway Focus med Tecnigas Nexr R Chrome ingen styrka.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Stox
Elmoped

Keeway Focus med Tecnigas Nexr R Chrome ingen styrka.

Inlägg av Stox »

Jag har lyckats montera ett Tecnigas Nexr R Chrome på min Keeway focus och variatorvikter som följde med.

Jag är nöjd med hastigheten och accelerationen, men den har ingen vidare styrka längre.

Det är nästan pinsamt att köra 30 i uppförsbackar som jag klarade i 50 utan trim.

Och då tänkte jag; Är det munstycket i förgasaren?
Jag vet att orginalet ligger på 47,5.

Vad ska jag då byta upp mig till för storlek om det är munstycket?
Och vart får jag tag på ett som passar till orginal förgasaren på en Keeway Focus?
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

du måste byta munstycke om du sätter på effektrör. gå upp minst 10 storlekar, prova dig fram.
Användarens profilbild
Stox
Elmoped

Inlägg av Stox »

Victor skrev:du måste byta munstycke om du sätter på effektrör. gå upp minst 10 storlekar, prova dig fram.
Men du vet inte vart jag kan få tag på ett som passar?
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

startuning,twostroke,cykelkraft,återförsäljare ? finns överallt ;)
Användarens profilbild
Stox
Elmoped

Inlägg av Stox »

Nu har jag köpte en ny förgasare och orginal munstycket på den är storlek 80. Moppen går fortfarande segt i uppförsbackar.

Ska jag köpa större munstycke i alla fall?
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av MKRider »

kan vara att kopplingsfjädrarna inte "hugger"in så moppen inge går upp i varv ?
Bild
Användarens profilbild
Stox
Elmoped

Inlägg av Stox »

Jag har tänkt på det, den växlar helt åt helvete också.
Den växlar aldrig ner i uppförsbackar.
Kan hårdare kopplingsfjädrar hjälpa då?
lannge
Elmoped

Inlägg av lannge »

Min axxar ENDAST bra från stillastående->full gas, annars om jag ligger i 40-50 och ska dra i full gas så drar den sakta som satan uppåt...
bytt till medel fjädrar men har nu beställt tryckfjäder ska sätta på den+hårdaste fjädrarna... kan ju säga till hur det blir bara racing planet skickar paketet -.-
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

byt kopplingsfjädrar och tryckfjäder så lovar jag att den kommer gå bättre;)
legofreak
Elmoped

Inlägg av legofreak »

orginal munstycket ligger inte på 47.5 utan 57.5, tycker du borde testa andra vikter än de som följer med och slänga i ett par hårdare kopplings fjädrar, inte någon tryck fjäder. det ska inte behövas om man inte har lite värre trimm.

att plugga ur luftburken kan vara en ide också, samt gå upp i storlek på munstycket, kör själv runt på 80 munstycke, urpluggad luftburk och effektrör.

det med att den är seg när man ligger i 40 och drar på, har jag inte sett nån scooter som inte är, iallafall inte nån effektrörs moppe. dock drar vissa ifrån andra snabbare.
är technigas röret hög eller låg varvigt kan nog oxå spela in en del där.
lannge
Elmoped

Inlägg av lannge »

legofreak skrev:orginal munstycket ligger inte på 47.5 utan 57.5, tycker du borde testa andra vikter än de som följer med och slänga i ett par hårdare kopplings fjädrar, inte någon tryck fjäder. det ska inte behövas om man inte har lite värre trimm.

att plugga ur luftburken kan vara en ide också, samt gå upp i storlek på munstycket, kör själv runt på 80 munstycke, urpluggad luftburk och effektrör.

det med att den är seg när man ligger i 40 och drar på, har jag inte sett nån scooter som inte är, iallafall inte nån effektrörs moppe. dock drar vissa ifrån andra snabbare.
Skitsnack ;) min keeway iallafall 47.5 och har sett överallt att det är de :O
6mm dellorto funkar prima!
legofreak
Elmoped

Inlägg av legofreak »

lannge skrev:
legofreak skrev:orginal munstycket ligger inte på 47.5 utan 57.5, tycker du borde testa andra vikter än de som följer med och slänga i ett par hårdare kopplings fjädrar, inte någon tryck fjäder. det ska inte behövas om man inte har lite värre trimm.

skitsnack säger jag tbx då, både min och polarens hade 57.5 org, kan väl vara nåt så osannolikt att det skiljer mellan vissa årsmodeller bara annars :?
lannge
Elmoped

Inlägg av lannge »

legofreak skrev:
lannge skrev:

skitsnack säger jag tbx då, både min och polarens hade 57.5 org, kan väl vara nåt så osannolikt att det skiljer mellan vissa årsmodeller bara annars :?
sant
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

har du inte bytt kopplingsfjädrar är det inte så konstigt, för då tillåter du moppen att arbeta på varv den inte har någon som helst kraft i.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Om du frågar efter munstycke ta det i ---> Munstycketråden!
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst