tjenare, tänkte klarlacka mitt mk rör med twostrokes avgasrörsfärg som ska vara klarlack som tål 650 grader. Röret är blästrat och därefter polerat, då undrar jag om denna lack är nått att ha och inte som vanlig klarlack som börja rosta efter ett tag... http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3107
funkar den bra och inte börja rosta?
sen funderar jag lite på också oom jag ska kroma röret, vad är snyggast tkr ni och tål krom höga temperaturer som på ett avgasrör?
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Ska du Kroma så ska du kroma riktigt, inte polera annars så blir det matt efter ett tag, annars så finns det avgasrörs färg på biltema billigt och bra torktid men annars så tror jag inte att det skulle vara fel på den heller !
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
KoNG skrev:Ska du Kroma så ska du kroma riktigt, inte polera annars så blir det matt efter ett tag!
det jag undrade över va om det tål att vara å avgasrör
Derbi_senda93 skrev:
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
lämmna in den på kromning men det är klarlacken jag undrar över först å främst! tror det blir klar lack och undrar om den här verkligen är värmetålig och inte börjar rosta om det är någon som vet eller har köpt den eller om det bara är skit? inte vetja så jag undrar det först sen finns det en gnutta chans för kromning om det tål att vara på avgasrör... hät är lacken igen: http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=3107
Derbi_senda93 skrev:
Krom tål gott och väl de temperaturer man får på ett avgasrör, det värsta som kan hända är att det blir lite blåfärgat där det är som varmast - men det är nog inget problem på en tvåtaktare.
Erik_ skrev:Krom tål gott och väl de temperaturer man får på ett avgasrör, det värsta som kan hända är att det blir lite blåfärgat där det är som varmast - men det är nog inget problem på en tvåtaktare.
Helt rätt.
Ett exempel är avgassystem man köper ifrån Twostroke m.m
Dom behåller looken, men det brukar bli lite blått/svart vid mynningen där det blir som varmast.
okej tack så mkt! nu undrar jag över klarlacken där om den är bra? eller om den börjar rosta som vanlig klarlack?
Derbi_senda93 skrev:
Att lämmna in på riktig cromning skulle jag inte gjort då det säkert kostar mer en din moppe!
Polera det o lägg sedan på lite klarlack!
Om du bara tvättar av moppen (röret) när du varit ute o kört så är absolute inga problem att hålla sig borta från rost!
vill man ha moppen fin, så får man lida pin!
okej! så du litar på den klarlacken? isåfall (om ingen annan säger nått annat) så kommer det nog blir värmetålig klarlack från twostroke
Derbi_senda93 skrev:
om du nu så gärna vill ha kromat rör...köp då ett Hebo lr ngt? jätte fint krom på dom eller tk...dom har ju plugg isig nu när man köper så plus om du en dag vill trimma så har du fan redan ett trim rör som bara ska pluggas ur ju
henric92 skrev:om du nu så gärna vill ha kromat rör...köp då ett Hebo lr ngt? jätte fint krom på dom eller tk...dom har ju plugg isig nu när man köper så plus om du en dag vill trimma så har du fan redan ett trim rör som bara ska pluggas ur ju
ja men nu har ja ett Mk rör som jag har blästrat och polerat och vill klarlacka det och undrar över den värmetåliga klarlacken som jag länkade längst upp... sen hade jag lite funderingar över att kroma det men jag kmr inte köpa nytt rör, det jag undrade över att kroma det var bara om det är värmetåligt allt annat vet jag typ redan men det har jag redan fått svar på
Derbi_senda93 skrev:
jag har använt den klarlacken "motip" heter den väl? kolla mitt galleri:) men den tåler inte vägsalt på vintern, och om du bara lackar ordentligt o låter de härda bra och håller de rent så ska de hålla rätt bra, men blir snabbt rostigt precis bakom framhjulet om man inte håller efterdet