Heej jag har nyss fått tillbaka min moped idag och den har varit inne å lagning i 4-7 veckor och ganska mycket saker är byta t.ex startmotor batteri el-startmotor cylinder 50cc Metrakit . Men nu fick jag tillbaka den idag det saknas en packning vid membranet och insuget som jag ska fixa men har ett annat fel med den droppar bensin från förgasaren där jag har luftfiltret. Och den startar inte heller på el-starten eller kick hällt i bensin i cylindern med prövat med start gas den tänder inte riktigt .
Dom bytte stift med och den har gnista när jag ska starta den så typ slår det i cylinder typ pumlar på den bensin jag har hällt i vet inte vrf kan det vara drf jag inte har en packning. Den drar kanske ljuv luft med dör jag inte har nån packning kan det beror på den inte startar ,
Senast redigerad av Fredde9000 den 26 juni 2009, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
---------------------------------
Har jag hjälpt dig?
Kan du hjälpa mig !
Joo det går att hälla i lite bensin i cylinder den kan starta på det sen kan det gå som vanligt igen för sen får den bensin . Plus att jag har prövat det själv och det funkare då men var ett tag sen!
---------------------------------
Har jag hjälpt dig?
Kan du hjälpa mig !