Vet inte om de är under rätt katogori här på Forumet men..men hoppas de inte gör något:P
Jag har en Rieju Mrx..Hur gör man så att den går snabbare utan att behöva trimma?:D
Efter svenska lagar alla modiferingar med en eu moped är olagliga så det finns inge sätt men du kan dra pluggen dreva men då är den trimmad iaf vällkommen till forumet
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "
Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
PPIXXEL skrev:Man kan dock ändra motorns effekt och sedan besikta den dvs att du kan trimma mopeden och sedan sätta på lättare drev så att den toppar i 45
Krävs ju dock förarbevis isåfall. Eftersom det inte längre är en moped..
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
Har i bland lekt med tanken om att komma på ett nytt sätt att trimma, något som inte funnits förut, då hade man blivit en motorguru i hela världens motorintresserade direkt. Men tyvärr så finns det inte några sätt att få mera "akut skitnödig effekt" i motorn än traditionellt trim. Som sagt alla förändringar som görs på moppen som medför att den går fortare anses att vara trim i lagens mening.
Trist
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Däremot kan man - och bör man - sköta underhåll på kedja, bromsar, däck och annat. En sliten eller dåligt smord kedja rör sig kärvare än en frisk välsmord, kärvande bromsar gör givetvis att hojen rullar långsammare, dåligt pumpade däck kostar lite fart också.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten