musik till moppen!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

musik till moppen!

Inlägg av fuck_rooster »

Morsning har inskaffat lite musik till moppen och jag undrar om det går att koppla direkt till telefon eller måste man koppla via ett slutsteg först(inverter)eller finns det också möjlighet att ta en gammal bilstereo och koppla direkt in till högtalarna?Finns det nån som kan länka till nån guide förutom den som finns här på tsr?taaackkk 8) 8) :) :)
steekarn
Elmoped

Re: musik till moppen!

Inlägg av steekarn »

fuck_rooster skrev:Morsning har inskaffat lite musik till moppen och jag undrar om det går att koppla direkt till telefon eller måste man koppla via ett slutsteg först(inverter)eller finns det också möjlighet att ta en gammal bilstereo och koppla direkt in till högtalarna?Finns det nån som kan länka till nån guide förutom den som finns här på tsr?taaackkk 8) 8) :) :)
tror att det ska funka via en aux kabel i stereon iaf på en del. Annars blir det att bränna skivor till den :)
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Re: musik till moppen!

Inlägg av fuck_rooster »

steekarn skrev:
fuck_rooster skrev:Morsning har inskaffat lite musik till moppen och jag undrar om det går att koppla direkt till telefon eller måste man koppla via ett slutsteg först(inverter)eller finns det också möjlighet att ta en gammal bilstereo och koppla direkt in till högtalarna?Finns det nån som kan länka till nån guide förutom den som finns här på tsr?taaackkk 8) 8) :) :)
tror att det ska funka via en aux kabel i stereon iaf på en del. Annars blir det att bränna skivor till den :)
aux kabel?Är det den kabeln man kopplar via slutsteget och mp3:n/telefon?Var finns den att köpa och var hittar man billiga,små och bra slutsteg? 8) :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

finns på clas ohlson och liknande :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
sefio
Kinaraket

Inlägg av sefio »

Kjell och kompani är bra på sånt där!
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

hittar bara denna:http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=53270748 lite väl dyr för min budget och onödigt stor!Men går det att koppla via en bilstereo också istället för slutsteg?Är inte väldigt kunnig inom det här området :o !
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

finns skiiiiitmånga varianter att koppla :mrgreen:

Har du ett steg men ingen sterio, då kan de gå att koppla mobilen direkt till steget. Då gäller de att du har mini-tele ( eller aux som många kallar de ), och sedan skaffar en adapter till RCA ( lågnivå ), för de är såna kontakter på steget ;). Problemet är bara den att kontakten på mobilen är i stereo men RCA:kablarna är i mono, så du får i så fall höra om de finns nån y-koppling som gör om RCA kablarna till stereo ;)

Går att koppla till stereo också förstås, men de brukar kräva en ganska "avancerad" stereo för att klara att spela från mobilen...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

tack för svaren :D !Har tänkt spela genom en stereo om jag får tag i nån så det är alltså bara att koppla stereon direkt i högtalarna då?Ska spela på brända skivor isåfall men skall ladda upp några bilder försök att förklara detalejerat hur jag ska göra är ganska ny inom det här ämnet :P

Bild

Bild

Länka gärna till några bra guider jag kan följa!

Och är det lättare att koppla via stereo en slutsteg?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

förmodligen till ett batteri
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

Men går det att dra till moppens batteri eller måste jag köpa ett skillt batteri?Kan det bli kortslutning när jag drar det till samma batteri när det rör vid de andra kablarna som går till batteriet?
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

Vilket slutsteg skall jag använda för att det skall bli så effektivt så möjligt till 2 120w 4-tumsbasar? :P
Låst