Historia:
Jag köpte min Tornado black edition i mars 08 dvs kina moped...

jag ville börja trimma min moped så fort som möjligt så jag kolla vad jag hade för stypningar(hade inte råd med rör då) jag kom fram till att jag hade CDI strypning, jag bytte den fort mot en Viva CDI och den gick bättre. Motorn började strula och fögasaren var mycket smutsig, jag fick nog av Kina motorn så jag köpte en NEOS motor och NEOS fälgar och gaffel... ni kommer få se Neos trimmning o kåpstyling...

Klart:

Bestält:

Kanske:

Har hemma:

Setup:
Mk Rör

Gröna Fjädrar o tryckfjädern i kopplingen

70cc Polini cc

Variator Mk Pro race

16mm Förgasare:

Hebo Driv rem

Nakuru Kopplings skål

Uppborrat Insug

Orginal membran

21mm Förgasare:

I Nu Läget:

Bakifrån

Luftfiltret

Variatorkåpan inte så fin men skall köpa en ny on några veckor

Framfärgen

CYLINDER PROBLEM:
Jag har nog kört lite för snabbt i ett gupp, för att det ena cylinder fästet har knäckts...
Skall köpa ny cylinder om typ 2 veckor 70cc polini

UPDATE:
Jag började med poleringen av Bromshantagen idag har slipat ner den ena och ska börja med den andra imorgon...

UPDATE!
Jag är då färdig med den ena bromshandtaget (dålig bild men den är polerad!):D¨

UPDATE:
Jag var på biltema och köpte blandannat handtag och lite verktyd::D:D:D:D:D så jag kan bygga ex. min undertail:P

!!!!!!!!!!!!!!AEROX VATTENPUMP OCH KYLARE KÖPES!!!!!!!!
UPDATE:

Skall Beställa detta om cirka 7 dagar:D(lönen kmr då:P)
- Polini 70cc Sport
- Tändningslås
- Tändningslåsskydd
- Bromsbackar
- Bromsbelägg
- Dekalsett YAMAHA
- MK Variator "pro race"
- Remskiva Polini
- Oljeplugg
- Variator brickor 85st
- Sportluftsfilter
- Ventilhattar
UPPDATE!!
Jag har varit på semester nu i många dagar men kom hem idag...
jag började direkt att pilla med mitt motorskydd/undertail... har även plockat av motorn från ramen, märkte att det behövs en ny kolv som jag ska inhandla imorgon...

Jag har då bytt ut kolven idag, för att den var J*VLIGT sliten... har ingen bild, ska plocka ihop moppen imorgon (kommer bilder) köpte även bromsbackar men har inte satt pådem än, det kommer i veckan!

UPPDATE
Jag har då varit och köpt en ny variator och nytt tändningslås... hade ingen camera då men har bilder på fodralet och lite extra