Blackbox problem?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Eazy2k8
Elmoped

Blackbox problem?

Inlägg av Eazy2k8 »

monterade min blackbox tidigare idag och gjorde allt enligt instruktionerna. allt är kopplat rätt men när jag sätter på switchen så dör moppen direkt. Jag har även provat alla lägen i inställningarna och det händer ändå. så blackboxen fungerar just nu som en dödare..
Vad kan felet vara? det är en blackbox med switch och moppen är en beta rr sm av de nya modellerna ifall ni undrar..
antis
Varnad

Re: Blackbox problem?

Inlägg av antis »

Eazy2k8 skrev:monterade min blackbox tidigare idag och gjorde allt enligt instruktionerna. allt är kopplat rätt men när jag sätter på switchen så dör moppen direkt. Jag har även provat alla lägen i inställningarna och det händer ändå. så blackboxen fungerar just nu som en dödare..
Vad kan felet vara? det är en blackbox med switch och moppen är en beta rr sm av de nya modellerna ifall ni undrar..
Samma skit för mig. Jag måste varva lite sen kan jag dra i blackboxen fast sen dör den.. jag vill ha mina 360 kr tillbaka :(
Användarens profilbild
Eazy2k8
Elmoped

Inlägg av Eazy2k8 »

antis skrev:
Eazy2k8 skrev:monterade min blackbox tidigare idag och gjorde allt enligt instruktionerna. allt är kopplat rätt men när jag sätter på switchen så dör moppen direkt. Jag har även provat alla lägen i inställningarna och det händer ändå. så blackboxen fungerar just nu som en dödare..
Samma skit för mig. Jag måste varva lite sen kan jag dra i blackboxen fast sen dör den.. jag vill ha mina 360 kr tillbaka :(
fett segt.. säg till om du löser det..
knutte_93
Svårstartad skrothög

Inlägg av knutte_93 »

jordningen :S
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

du måste ha glömt eller jordat dåligt för då tänder mopeden inte alls.
aerox_09
Elmoped

blackbox

Inlägg av aerox_09 »

1 ställ den på tusen 1 varv
2 kolla jordningen
Användarens profilbild
Eazy2k8
Elmoped

Inlägg av Eazy2k8 »

har oxå klurat lite på det och funderat ett jävla bra tag på att de kan vara jordningen, aja ska be min negerkompis komma med mitt gamla batteri så jag kan jorda på minuspolen och se om det är är felet..
antis
Varnad

Inlägg av antis »

Jag har ju dock scooter. Men iaf jag jordade först i ramen genom att slipa bort färgen och sedan skruva fast jordnings sladden. Sen testade jag med att jorda i batteriets minus pol. Men samma sak.
Användarens profilbild
freidow
Farsans gamla zündapp

Inlägg av freidow »

jag har också problem med min blackbox,

Jag har en fjärrstyrd blackbox och funkar bra när man sätter på moppen och ställt in varvtalet och så men sen när jag ska stänga av den så fungerar inte detta.

Btw jag har en fjärrstyrd blackbox om det kanske hjälper :)
Låst