Kan jag trimma om jag kör in moppen?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
wahlbeeerg
Elmoped

Kan jag trimma om jag kör in moppen?

Inlägg av wahlbeeerg »

Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 (nyköpt). Håller på att köra in den, har drygt kört 25 mil. Nu är det så att jag undrar om det skulle skada på något sätt om jag tog bort pluggarna. Eller ifall jag måste vänta tills jag är klar med inkörningen.
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

jag tror att du kan dra bort pluggarna, men var nu extra noga med att du byter till rätt munstycke. Man behöver väl inte köra inte den mkt mer än 25mil? rätta mig om jag har fel:P
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
wahlbeeerg
Elmoped

Inlägg av wahlbeeerg »

Nej i för sig, Men vilket munstycke rekommenderar du?
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

alltså e inte rikigt säker på yamaha tt man behöver köra in dom xD för när jag köpte min yamaha slider 08 ny, så sa odm att de bah va och köra kanske itne ligga full gas i 1 mil men endå kunde bah köra inte köra in :D bah man tog de lungt :D så enligt min mening bah dra pluggen och byt rill munstycke dirr:D
<---- :)
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

wahlbeeerg skrev:Nej i för sig, Men vilket munstycke rekommenderar du?
jadu...det är inte riktigt min starka sida att veta vilket munstycke man ska ha:P men köp en munstyckesats och prova dig fram;)
kan tänka mig att du behöver gå upp 10str, men som sagt; jag e inte så duktig på sånt :wink:
wahlbeeerg
Elmoped

Inlägg av wahlbeeerg »

Okej nej skulle nog tro 10 något. Tack för hjälpen.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Nu ska ja väl inte säga nå dumt men ja har alltid hört att inkörning av en ny moppe rekommenderas till ca 100 mil..., för att få de riktigt bra....

Drar du pluggen får du ändå ingen glädje av de eftersom du helst ändå inte ska gasa mer.... Men de ä upp till dig ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

bensinskalle skrev:Nu ska ja väl inte säga nå dumt men ja har alltid hört att inkörning av en ny moppe rekommenderas till ca 100 mil..., för att få de riktigt bra....

Drar du pluggen får du ändå ingen glädje av de eftersom du helst ändå inte ska gasa mer.... Men de ä upp till dig ;)
jo du har nog hört rätt, när man köper en moppe säger dom alltid 100mil, men det är onödigt mycket.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

100 mil rekomenderas för en ORDENTLIG inkörning men tycker de är överdrivert.. 50 mil had ejag kört på för att vara på den säkra sidan :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped

Re: Kan jag trimma om jag kör in moppen?

Inlägg av Whonz »

wahlbeeerg skrev:Hej

Jag har en Yamaha DT50x -09 (nyköpt). Håller på att köra in den, har drygt kört 25 mil. Nu är det så att jag undrar om det skulle skada på något sätt om jag tog bort pluggarna. Eller ifall jag måste vänta tills jag är klar med inkörningen.
Drog pluggen i avgasröret på min efter 20 mil 08 efter några dagar (nyköpt), drog pluggen vid kröken och skulle köpa ett munstycke 96 enligt lelles mc butik deras yamaha butik ... och just den ja köpte var fel så jag borrade ett håll i den som var 1 mm (100) och nu kör ja runt den har nu gått 500mil och de rullar jättefint.
Men som sagt bara för du pluggar ur den måste du fortfarande köra in den iaf 50 mil.
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

mopparna är byggda för att gå ostrypa så det är bara bra för motorn att avstyrpa den.. Och du behöver inte köra mer än 20-30 mil sen är motorn inkörd..
Låst