Vanwieringen skrev:Nu måste jag bestämma mig snart.vill ha ett underliggande, men är det lätt och slå i den i något. kanske vill ha ett sånt också http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
blir detta rör bar till min Rieju. ?
Vanwieringen skrev:Nu måste jag bestämma mig snart.vill ha ett underliggande, men är det lätt och slå i den i något. kanske vill ha ett sånt också http://www.twostroke.se/product.asp?product=11819.
blir detta rör bar till min Rieju. ?
Ja beroende på va du har för moppe så finns de förstås risk att man slår i...
På DRD Pro som har 250 mm fjädringsväg så är de inte långt från backen till röret, ja skrapa i på ett fartgupp när de gick lite fort ^^
Ska du ut o gräva i skogen så rekommenderas inte underliggande...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar Ha det bra!
fax110 skrev:passar ett effektrör från en mrx 02 till en Rieju rr 02 ? är det mkt som skiljer ?
tror det.. jag har ett underliggande Hebo på min Rieju som egenteligen skulle vara till boxram..är det ett överliggande rör så kanske det inte passar? no ide
Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar Ha det bra!
Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar Ha det bra!
Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK! , tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
Alsen skrev:Tjenare!
Det är som så här att min kompis frågade om jag kunde trimma hans moppe åt honom. Han har en drac 04:a och själv så har jag en scooter, så jag vet inte så mycket om crossar. Min fråga är: var sitter pluggarna på en Rieju drac 04:a? Är det luftburken, insuget och avgasröret? Och var i avgasröret sitter pluggen? i ljuddämparen eller i kröken? Jag är väldigt tacksam för svar Ha det bra!
Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK! , tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
chifen skrev:
Finns en i kröken, mycket sällan att det finns i insuget. Byt munstycke och dra pluggen i kröken så kommer det gå fint sedan =)
OK! , tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
OK, tackar! . Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?
Alsen skrev:
OK! , tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
OK, tackar! . Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?
den är som ett litet rör som smalnar av.
du borrar bort svetslopporna om den sitter med sådana, elelr om den sitter i dleningen vid kröken så filar du bara lite på den understa skruvens fäste ^^
Alsen skrev:
OK! , tack för det. Det finns ingen plugg i luftfiltret?
inte i regel nej
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
OK, tackar! . Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
OK, tackar! . Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?
den är som ett litet rör som smalnar av.
du borrar bort svetslopporna om den sitter med sådana, elelr om den sitter i dleningen vid kröken så filar du bara lite på den understa skruvens fäste ^^
Och skulle de t.ex sitta en "skorsten" så gör de knappt nån skillnad att ta bort den då själva luftburken är konstruerad för att ge relativt lite luft. Burken räcker bra till urpluggat men när man ska upp i varv och cylinder så måste motorn andas mer
OK, tackar! . Detta är kanske en dum fråga men hur ser pluggen ut? Är den som ett avsmalnande rör eller är det något helt annat? Och hur tar man bort den?
japp
men du får modda infästet lite , de fick mn polare iaf ^^
har han rrx?
Men hur fixar med med det då?
han har mrx freestyle edition
men han fick kapa av slutröret en bit in på "mellanröret" och sen fick han modda på lite för att de skulle fästa med varandra. Han satte på en slangklämma mellan dom och de drog åt bra så de sitter perfa
Om du köper den så får du inte med fästen eller nå, de får du fixa själv men de är bara ta lite material hemifrån så blir de bra
på röret sitter ungefär 4-5 cm in på mellanröret och de får du sedan fästa ihop de vanliga rörets mellanrör med
Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.
Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.
Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen
Okej, blir troligtvis det nu men är det några fler som har några förslag ?
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.
Mk thrower tycker jag eftersom du ville ha de runt denprisklassen
Okej, blir troligtvis det nu men är det några fler som har några förslag ?
Jag tycker MK Thrower eller Leovince - Dom är ju lågvarviga, CE-godkända och dom plugg är ju där också
Men jag VET att MK thrower är riktigt bra till Derbi
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.
Hebo.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
Nått ni undrar över så fråga.
Hebo.
Hebo är inte lågvarvigt. Satsa på thrower eller leovince. Det sistnämnda är snyggare iaf =)
DerbiSM skrev:Är det någon som kan ge förslag på ett rör till min Derbi Senda 01 ?
Krav:
Ska ha med papper på att det är CE-godkännt.
Man ska få med en plugg så att mopeden går lagligt.
Helst ska det vara lågvarvigt.
Ska passa bra på min moppe. (Derbi Senda 01)
kallepalle skrev:menade inte att det var lågvarvigt. han sa helst lågvarvigt. men Hebo går bra även pluggat och det är snyggt också
finns inget som är snyggare än hebot Polera upp de dirket när du får de och de blir gryyyyyymt snyggt, de ä CE godkänt och allt dessutom och lirar skitbra om du kanske tänker strypa av
Men jag tror inte att nåt av rören varvar särskilt mycke med stryping i så ska du köra med strypning så spelar de nog ingen roll va du väljer
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco? ) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
jorre759 skrev:Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco? ) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket
tk ska han absolut inte välja om han inte vill att de ska låta mycke ^^ Tk låter som fan
Och mellan metrakit och giannelli finns bara en solklar vinnare - giannelli
De ger mer effekt på högre varv och brett effektregister. Dessutom bland dom rör som lirar bäst till Derbi Giannellit låter relativt lite dessutom
Passar röret till Senda 98 bör de passa en bultacoför bultacon har ju också rörram?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
jorre759 skrev:Tjena, min kompis ska köpa trimrör till sin moppe (en bultaco lobito) och han väljer mellan Gianelli 2T enduro (det passar Senda 98 men passar det bultaco? ) , metrakit thrower och turbokit. Vilket tycker ni han ska välja och varför? Obs han vill inte att den låter alldeles för mycket
tk ska han absolut inte välja om han inte vill att de ska låta mycke ^^ Tk låter som fan
Och mellan metrakit och giannelli finns bara en solklar vinnare - giannelli
De ger mer effekt på högre varv och brett effektregister. Dessutom bland dom rör som lirar bäst till Derbi Giannellit låter relativt lite dessutom
Passar röret till Senda 98 bör de passa en bultacoför bultacon har ju också rörram?
Okej jo jag tänkte också att Gianelli var bäst men ville va helt säker På frågan så: ja, bultacon har samma ram så då passar det?
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.