Rieju mrx 07 tänder dåligt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
zzimon92
Elmoped

Rieju mrx 07 tänder dåligt

Inlägg av zzimon92 »

hejsan jag har en Rieju mrx 07 och den tänder inte vid höga varvtal den har funkat skit bra men helt plötsligt så sluta den tända vid höga varvtal och det blir sämre när jag kört den lite asså när motorn blir varmare:S vad kan vara felet? har testat å byta tändstift och tändhatt.
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

kör du orginal :p ?
antis76
Elmoped

Re: Rieju mrx 07 tänder dåligt

Inlägg av antis76 »

zzimon92 skrev:hejsan jag har en Rieju mrx 07 och den tänder inte vid höga varvtal den har funkat skit bra men helt plötsligt så sluta den tända vid höga varvtal och det blir sämre när jag kört den lite asså när motorn blir varmare:S vad kan vara felet? har testat å byta tändstift och tändhatt.

min är lika dan fattar ej vf??
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög

Inlägg av victoor »

antis76 skrev:
zzimon92 skrev:hejsan jag har en Rieju mrx 07 och den tänder inte vid höga varvtal den har funkat skit bra men helt plötsligt så sluta den tända vid höga varvtal och det blir sämre när jag kört den lite asså när motorn blir varmare:S vad kan vara felet? har testat å byta tändstift och tändhatt.

'

är din orginal då?
antis76
Elmoped

Inlägg av antis76 »

victoor skrev:
antis76 skrev:

'

är din orginal då?
nej har ett effektrör
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

vadå tänder inte? så den slutar gå och bara stannar lr vad menar du?
Malossi hyper racing
zzimon92
Elmoped

Inlägg av zzimon92 »

jag har bara dragen plugg. när man tex kommer upp i hög hastighet på 6an när den vill varva mer så låter det som motorn dör och bromsar in lite i hastighet. som innan gick moppen i ca 75-80 nu när jag precis startar den när det är lite kallt ute så kommer jag upp i 68 sen börjar motorn bli varm å går långsammare å långsammare å till slut kan man bara ligga i 55 me den skit störande
Låst