Jag har en Yamaha Aerox 01:a och den har aldrig funkat riktigt bra, nu har jag köpt en jävla massa saker och har precis fått på allt. Det som sitter på nu är:
Hebo Multivariator
stage 6 insugskit
boostbottle
17,5 mm förgasare
Luftfilter Stage 6
stage 6 rör.
och nu till problemet: När jag först startar moppen så går den som ett skott först. sen efter man gasat av och på några gånger blir den slö.
den orkar ingenting och axxet är sjukt dåligt... någon idé på vad det kan vara?
okej jo förstår det... men tack för tipset ska kolla med honom kom gärna med fler idéer på vad det kan vara. är ute och checkar allt jag kommer på och får tips om att kolla hela tiden
hmm, vikterna ligger på 4,4 tror jag.. va länge sen jag bytte.. och tryckfjädern tillhörde multivariatorn från Hebo så det verkar ju konstigt om den inte skulle funka, men ska kolla upp det! tack
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Där sa du nåt! det har jag faktist inte haft en tanke på att göra... byta till ett nytt likadant eller till en annan sort ? o vilket tändstift ska man ha isf?:)
ett likadant blir nog bra, men kolla upp så att du andvänder rätt sorts tändstift;)
Okej ska köpa ett nytt och se om det funkar bättre! =) beskrev problemet för bensinskalle och han trodde jag hade för stort munstycke i... ska ta o testa och se vad det kan vara återkommer med resultat tack för alla tips så länge!
Kan du förklara en gång till, är det då du kört den i 10-15 min och kört i 70+ eller menar du om du kör i 20 och sen ska axxa upp så går den trögt?
När jag startar moppen när den är kall, och gasar på så går den som fan tills jag gasar av och stannar vid en korsning, och sen när jag gasar på igen så låter den mycket mörkare och axxar som ett spann skit och sen går den max 60-65
låter som nånting med förgasaren. typ att den inte får bensin efter att man tar ner varven =/ kollat så att allt sitter rätt som flötörnål osv
Nej inte kollat det, men får gå igenom hela förgasaren en gång till så att jag är säker på att allt sitter rätt, men ska testa byta munstycke först.. =)