nått knas är det med förgasaren iallafall , till 99,9 %slider_äger skrev:hej, jag har en slider med, mhr replica, stage6 pro rör, 19mm förgasaren, 90% tryckfjäder, röda kopplings fjädrar och 4,5 grams vikter. för några månader sen så monterade jag cylindern och röret, inget mer. men för några veckor sen så monterade jag på tryckfjädern, vikterna och kopplingsfjädarana och när jag hadde gjort det så tog jag en sväng med moppen, inte speciellt långt, då gick den bra, (dog inte) men sen så tog jag in den för att montera blackbox. och när jag sen skulle starta den så fick jag inte igång den på ett bra tag men när jag väl fick igång den så dog den på full gas? så jag tog bort blackboxen men den dog fortfarande? och ibland på vissa varv så avgassmällar den?? så vad kan felat vara?
jag har bytt cdi, tändspole, munstycke, luftfilter (från sportfluft till org och sen tebax) bensin slang, vaccum slang och jag har gjort rent förgasaren.
men det är fortfarande samma problem!?
snälla, snälla hjälp mej, jag är sjukt less på moppen, nästan gråt färdig!!
film nedan
http://www.youtube.com/watch?v=1mTe5zOwkG0
men att den gick så bra innan? jag grejade ju inget med förgasaren! ja jag får väll ta och byta förgasaren oxå dåHjälmeN skrev:nått knas är det med förgasaren iallafall , till 99,9 %slider_äger skrev:hej, jag har en slider med, mhr replica, stage6 pro rör, 19mm förgasaren, 90% tryckfjäder, röda kopplings fjädrar och 4,5 grams vikter. för några månader sen så monterade jag cylindern och röret, inget mer. men för några veckor sen så monterade jag på tryckfjädern, vikterna och kopplingsfjädarana och när jag hadde gjort det så tog jag en sväng med moppen, inte speciellt långt, då gick den bra, (dog inte) men sen så tog jag in den för att montera blackbox. och när jag sen skulle starta den så fick jag inte igång den på ett bra tag men när jag väl fick igång den så dog den på full gas? så jag tog bort blackboxen men den dog fortfarande? och ibland på vissa varv så avgassmällar den?? så vad kan felat vara?
jag har bytt cdi, tändspole, munstycke, luftfilter (från sportfluft till org och sen tebax) bensin slang, vaccum slang och jag har gjort rent förgasaren.
men det är fortfarande samma problem!?
snälla, snälla hjälp mej, jag är sjukt less på moppen, nästan gråt färdig!!
film nedan
http://www.youtube.com/watch?v=1mTe5zOwkG0
jag hoppas verkligen inte att det är tändningen :/ för det skulle vara drygt. men jag testade en grej i går: jag gasade tills den började "böööö"bensinskalle skrev:Eftersom den började strula efter att du monterat blackboxen så ligger felet där nånstans!
Allt du rörde mellan sista felfria turen och första felande tur kan vara fel, och inget annat
Det är väldigt långsökt att de skulle vara förgasaren om den nu gick bra innan meket och du inte har rört den!
Förmodligen så är det nåt med tändningen som blev skadat när du skruvade, eller så är det så att blackboxen har gett tändningen en tjosan så den är f*ck*d up![]()
Kolla din gnista om du inte har gjort de, är den svag eller oregelbunden så vet vi vad som är felÄr de nu nåt fel så är de då nån sladd som glappar eller kortsluter, eller så är det nåt som är skadat och då är de tändplattan eftersom din cdi ska vara felfri =/
Om du anslöt blackboxen med en strömtjuv så får du ta o kolla så att pick up kabeln där du satte tjuven är hel för koppartrådarna kan bli cp när man haft en strömtjuv på en sladd... Så du får kolla till där och isolera om de inte är gjort..
Blackboxar är riktiga ödeläggare, för kopplar man dom fel eller nåt kan vad som helst hända och även fast man kopplar rätt så kan de va nå skit...
Kommer du inte på nåt så får du åka till en ÅF och be dom mäta din tändning, då ser dom om det är något som är fel...
Är nu tändningen felfri så är de något med bränslet ( som jag sa, långsökt ) men då finns inga fler alternativ om nu inte motorn har nypit men de har den omöjligt gjort heller för då skulle du ha märkt de
.........