Frakt?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
xrystal
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 30 januari 2009, 15:33
Ort: Gävle

Frakt?

Inlägg av xrystal »

Hejsan alla

jag ska nu köpa en moppe, och jag bor i västerås och ska ner hela vägen till skåne för att köpa moppe! de är ungefär 35 mil dit.

Att släpa en moppe i 35 mil med släpkärra låter inte så bra. Så jag undrar om man kan frakta moppen hem? och OM man kan de, vart går man in i beställer osv?

och de är privatperson :D
Deluxe
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:00

Re: Frakt?

Inlägg av Deluxe »

xrystal skrev:Hejsan alla

jag ska nu köpa en moppe, och jag bor i västerås och ska ner hela vägen till skåne för att köpa moppe! de är ungefär 35 mil dit.

Att släpa en moppe i 35 mil med släpkärra låter inte så bra. Så jag undrar om man kan frakta moppen hem? och OM man kan de, vart går man in i beställer osv?

och de är privatperson :D
Vadå inte bra och släpa den 35 mil med släpkärra?
Om du är extra rädd om moppen så ta ett flak med sån där tak och vägg runt om.
Alternativt hästtransport.
Och om du är ännu mer rädd om den.
Ta med dig kuddar och låt dem ligga under däcken sen tar du 5 täcken och täcker över moppen så ska det inte bli några repor. :lol:
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

spänn fast så den står stadigt så är det inga problem alls att köra den på släpkärra :wink:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 19 november 2008, 16:40
Ort: Laholm

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Jag tog hem min på släp och det var ca 8 mil och det var inga problem alls. De hade säkert gått att köra mycket längre. Kolla annars med några mils mellanrum så att den sitter fast ordentligt så ska de inte vara några problem att ta den på släp.
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

jag å farsan åkte 25 mil för att hämta min cross utan problem iallafall 8) Vi hade en släp med galler runt om så om den skulle tippa så skulle den inte falla ut på vägen iallafall :) Kostar säkert 1500-2000kr att få den skickad med DHL :P
wiiie
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

När vi hämtade min moppe, så var det några mil ifrån mig. Och vi körde den i farsans Citroën C3 ( inte säker på modell)gick skit fint.

men om det är 35 mil till skåne från dig. Så låter det lite långt att åka totalt 70 mil :shock: men det väljer man själv om man är väldigt sugen på moppe :) Om detta är din första moppe, så kanske du är skitsugen. Så då hade jag gjort det :D
f.d TSR-Crew
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Svårt att ta släp`? Annars ringar du bara dhl och säger vilken dag du ska ha hem den så hämtar dom den då för ett pris
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Inlägg: 651
Blev medlem: 30 september 2008, 17:14
Ort: svedala
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

e det värt att köra 35 mil för att köpa moppe? eller e det någon speciellt moped?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hämtade min moppe drygt 40mil bort. Fastspänd i en merca skåpbil :) Gick kanon! spänner du bara fast ordentligt så är det inga problem.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

alltså... inga problem så länge du spänner fast den.. har kört min över 10 mil.. och om den håller 10 mil vf skulle den inte hålla 50? Kolla bara ibland så den sitter fast.
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

jag tog min i vår bil(citroën c3) hihi

men vad e det för moppe vad kostar den mm för kostar den inte så mkt är det juh knappast värt att köra så långt eftesom det blir dyrt med bensinen så då kanske du kan hitta en lite närmare som en någon tusenlapp dyrare tänk på det oxzå


tog min andra på släp gjorde såhär
tog en filt o la på släpet och la moppen ner på så viss kan den juh inte ramla iofs va det en sketen dt50mx men endå funkar hur bra som helst

förstår du vad jag menar annars fråga igen
Låst