stort problem med slider. behöver hjälp fort.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
slider_äger
Elmoped
Kontakt:

stort problem med slider. behöver hjälp fort.

Inlägg av slider_äger »

hej, jag behöver omedelbar hjälp med min slider. jag skulle montera vikter, tryckfjäder och kopplings fjädrar för några dagar sen, när jag hade monterat dom så gick min slider as bra. men när jag sen skulle montera blckbox så började det gå utför, först så startade den inte fast att jag hade gnista och det kom bensin till förgasaren? men sen fick jag igång den men den varavade inte upp, eller den varavade till den lixåm började ta tag i remen sen så ba "böööööö" ??

kan det vara för litet munstycke? kan cdi´n tagit stryck? kan den ha sotat igen? för det var väldigt svart när jag tryckte upp lillfingret.?

edit: jag har tagigt bort blackboxen. och jag kan köra på halv gas om jag chokar men inte hel gas för då dör den.

snälla hjälp mej
gasa för livet!
Användarens profilbild
Frukt Soda
Svårstartad skrothög

Inlägg av Frukt Soda »

Är inte så jäkla bra på scootrar men om den dör när du ger på full-gas så låter det som att den får för lite bensin. men om den gick bra innan du satte på blackboxen(som inte ändrar nått med bensinen) så är det nog inget munstyckes fel utan kolla igenom förgasaren så inget har hakat upp sig och liknande :)
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

låter som att jordningen till cdi e riktigt kass var så på min också
slider_äger
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av slider_äger »

Frukt Soda skrev:Är inte så jäkla bra på scootrar men om den dör när du ger på full-gas så låter det som att den får för lite bensin. men om den gick bra innan du satte på blackboxen(som inte ändrar nått med bensinen) så är det nog inget munstyckes fel utan kolla igenom förgasaren så inget har hakat upp sig och liknande :)
förgasaren har jag rengjort.
gasa för livet!
Låst