DraceN^ skrev:
om du menar axx så ett STORT NEJ, det är ett skit rör effektkurvan i den cylindern är dålig måste vänta länge innan det händer nåt
Okej, skulle det vara stor skillnad på ett TK o ett MK SP i hastighet och axx till orginal cylindern?
Ja, satsa på sp. då ska den göra 90Km/h och sen är det bra rör sen när du ska trimma med cylinder sen
Vilket skitsnack... Till originalcylinder så är det ingen större skillnad. Lite bättre effekt igenom hela registret på sp röret och det varvar aningen högre. Men inget som du drar så mycket större nytta av på originalcylindern. Felet på TK är mest att det låter för mycket, men ska du byta upp dig i cylinder senare så satsa på sp, det är ett bättre rör och det går inte att komma ifrån, dock är inte tk så värdelöst.
Mopeden kanske kommer gå 3-5km/h snabbare med sp röret om de bägge är lika bra inställda och ha lite bättre axx, om det är värt pengarna avgör du själv =)
Rabxorzz skrev:Vilket är ett bra midrace rör?
Överliggande skall de vara
Polini forrace 2, finns enligt mig inget bättre midrace rör öht! Men smaken är som baken Det som ligger bäst till enligt mig iaf. Yasuni cross hm är relativt vasst rör också. Hebo ligger ju och kämpar där på sport/midrace gränsen, vad du vill se det som är din ensak, inte riktigt lika vasst som de jag redan nämnt dock. Malossi mhr supermoto är också är väldigt fint rör, men riktigt dyrt också.
Rabxorzz skrev:Vilket är ett bra midrace rör?
Överliggande skall de vara
De är en svår fråga egentligen, för det är dåligt med överliggande i midrace klassen
Men vi har ju mhr supermoto; de är ett skitbra rör... De är gjort för 80 cc o relativt lågvarvigt eftersom det är gjort för bana. De är lite sämre ketchup effekt alltså men det är ett riktigt gosigt rör när man åker väg
Sen är scr cross... De finns ju ett antal stycken men de finns i midrace och de ska ju tydligen vara ungefär samma prestanda som med enn sp rör...
Sen är väl polini for race 3 ett midrae rör också. De är väl mer högvarvigt vad ja kommer ihåg
Där ärväl dom bästa
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
leeo skrev:hej!
jag har ett helt nytt leovince v6. men det rinner svart olja ur röret vad kan detta bero på?????
Vad använder du för olja? Troligtvis ger den lite för mycket olja och all olja förbränns inte utan rinner ut i avgasröret. Kör du med eller utan oljepump? Ingen större fara, den går bara lite fett
ja det må vara, men om han vet att det rinner ut ur det, så har han ju provat det eller hur? och det blir sotbeläggning redan vid första smällen i cylindern. att det är för fet oljeblandning är också troligt, men jag tror mer på inställningsfel, alltså bensin eftersom han har köpt ett nytt rör. alltså styckat om förgasaren.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
högst 85-90? släng då din barikit cylinder och köp ett gianelli enduro 2t och sedan klart. vill du ha kvar cylindern och gå max 85-90 så köp tex polini forrace 2 och dreva typ 11-60
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Matte_smt skrev:okje aa men det e schyst kan man ju dreva ner till 95 iaf. så man kan dra bakan lätt
OfT: lågt drev är inte alltid bättre när man lirar bakhjul... För då får man en mindre knuff när man släpper kopplingen... Moppen skuttar upp lite o sen är knuffen slut...
Har du däremot skitlätt drevning så drar den upp lätt
aja ville bara säga de
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever