Jo , jag vet att man ska borra.. men Derbi har ju en liten gummislang mellan förgasaren och insuget, kan man inte bara göra en nippel i den gummislangen ?JohanG skrev:Skadar nog ingenting vad jag tror iaf.
Men den är nog lätt att montera om du köper ett insug som redan har en nippel redo för ett gasbox.
Annars får du borra och ha dej.!:)
Så om jag köper en färdig så får inte jag ut någonting av det ? :/RiejuForce skrev:För att få ut nåt vettigt ur boost bottle ska man bygga en egen som är avstämd för motorn.
inte mycket till en originalmoppe. Med andra ord, inget märkbart skulle jag tro.DerbiSM skrev:Jo , jag vet att man ska borra.. men Derbi har ju en liten gummislang mellan förgasaren och insuget, kan man inte bara göra en nippel i den gummislangen ?JohanG skrev:Skadar nog ingenting vad jag tror iaf.
Men den är nog lätt att montera om du köper ett insug som redan har en nippel redo för ett gasbox.
förstår ni inte vilken slang jag menar så kan jag ta kort på den och visa.
Så om jag köper en färdig så får inte jag ut någonting av det ? :/RiejuForce skrev:För att få ut nåt vettigt ur boost bottle ska man bygga en egen som är avstämd för motorn.
Okej, jag var mer ute efter ett bättre axx, men det är inget man får av en boost bottle om man kör helt orginal eller ? (kanske ska köra med sportluftfilter också men kanske inte har så mycket med saken att göra..?)meanzick skrev:inte mycket till en originalmoppe. Med andra ord, inget märkbart skulle jag tro.DerbiSM skrev:Jo , jag vet att man ska borra.. men Derbi har ju en liten gummislang mellan förgasaren och insuget, kan man inte bara göra en nippel i den gummislangen ?JohanG skrev:Skadar nog ingenting vad jag tror iaf.
Kanske att du hade märkt de om du stuntade men inte annars skulle jag tro.
Bensinförbrukningen vet jag dock inte om man märket ngt på.
Har inte satt mig in så mycket i detta ämnet, men vad jag har förstått så minskar den bränsleförbrukningen, inte acceleration. (Kan inte svara säkert, rätta mig gärna ni som vet.)DerbiSM skrev:Okej, jag var mer ute efter ett bättre axx, men det är inget man får av en boost bottle om man kör helt orginal eller ? (kanske ska köra med sportluftfilter också men kanske inte har så mycket med saken att göra..?)meanzick skrev:inte mycket till en originalmoppe. Med andra ord, inget märkbart skulle jag tro.DerbiSM skrev: Jo , jag vet att man ska borra.. men Derbi har ju en liten gummislang mellan förgasaren och insuget, kan man inte bara göra en nippel i den gummislangen ?
Så om jag köper en färdig så får inte jag ut någonting av det ? :/
Kanske att du hade märkt de om du stuntade men inte annars skulle jag tro.
Bensinförbrukningen vet jag dock inte om man märket ngt på.
tänkte köpa doppler'n, vill helst inte lägga ut 300:- i onödan. =)meanzick skrev:Asså en boostbottle kostar 100 spänn.
De är väll bara att prova och märker du inget kan du iaf vara stolt över ditt senaste tntköpstylinginköp
Boost bottle fungerar i högsta grad. Dock inte likadant på alla motorer eller set-upp'er.DerbiSM skrev:Hehe, okej.Henry skrev:Nej nej nej nej nej nej nej nej och åter Nej!
Blir nog ingen boost bottle då :/
tråden kan låsas nu.
okej, så om jag skulle köra med sportluftfilter och en bost bottle och resten av mopeden skulle vara orginal skulle inte jag märka något på axx'et då?tulken skrev:Tycker inte du ska skaffa det om resten av mopeden ör orginal, då tjänar du inget på det
inge axx kommer märkas på den setupen, hade tur själv att jag märker bensinförbrukningen men märker inge på axx...DerbiSM skrev:okej, så om jag skulle köra med sportluftfilter och en bost bottle och resten av mopeden skulle vara orginal skulle inte jag märka något på axx'et då?tulken skrev:Tycker inte du ska skaffa det om resten av mopeden ör orginal, då tjänar du inget på det
Är alltså ute efter ett bättre axx inte toppfart, och dem sakerna jag tänk göra hittils är att byta drev, sportluftfilter och kanske en boost bottle. Ge gärna yttligare förslag på vad jag kan göra för att få ett bättre axx ! =)
Jag vill inte trimma synligt, alltså inte med rör o.s.v.forsan92 skrev:inge axx kommer märkas på den setupen, hade tur själv att jag märker bensinförbrukningen men märker inge på axx...DerbiSM skrev:okej, så om jag skulle köra med sportluftfilter och en bost bottle och resten av mopeden skulle vara orginal skulle inte jag märka något på axx'et då?tulken skrev:Tycker inte du ska skaffa det om resten av mopeden ör orginal, då tjänar du inget på det
Är alltså ute efter ett bättre axx inte toppfart, och dem sakerna jag tänk göra hittils är att byta drev, sportluftfilter och kanske en boost bottle. Ge gärna yttligare förslag på vad jag kan göra för att få ett bättre axx ! =)
så skaffa ny cylinder o rör o fögg... aa litte väre grejjer till setupen för att det ska märkas...
Förslag till bättre axx: pizzadrevning, lågvarvigt rör som metrakit Thrower eller ett Leovince, eller en lågvarvig cylinder( vet inte vilken cylinder som är lågvarvig för har inegn koll på de men det finns)
detta är mer värt att lägga ut pengar på om du ska få ut mer axx...
men han ville ju inte ha högre toppfart, bara axx väll ?x255z3D skrev:stör mig stenhårt på folk som tror att lågvarv=bättre axx (vet inte om det var det du menade men det lät som det iallafall)
men skaffa 70cc o plundra orginalröret då ?(du kanske har tonvis med strypningar i orginalröret så klaga gärna emot isåfall
)
tex mk handmade är riktigt skön att köra med och är billig med
Exakt !meanzick skrev:men han ville ju inte ha högre toppfart, bara axx väll ?x255z3D skrev:stör mig stenhårt på folk som tror att lågvarv=bättre axx (vet inte om det var det du menade men det lät som det iallafall)
men skaffa 70cc o plundra orginalröret då ?(du kanske har tonvis med strypningar i orginalröret så klaga gärna emot isåfall
)
tex mk handmade är riktigt skön att köra med och är billig med
RiejuForce skrev:För att få ut nåt vettigt ur boost bottle ska man bygga en egen som är avstämd för motorn.