lite fel på moppen :(

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
hallberg2
Elmoped

lite fel på moppen :(

Inlägg av hallberg2 »

jag undrar var man kan lämna in moppen så dom kan laga den och trimma den? har frågat runt men ingen vet , jag bor vid malmö

Speedfight 2 04 LC

Ni kan ju kolla lite bilder på galleri ;-) HAHA inte fin men snart så!
Senast redigerad av hallberg2 den 8 februari 2009, 22:02, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

dom kan nog bara laga den tror inte dom vill trimma den men det kan du göra hos en återförsäljare men vad är det för fel??
Användarens profilbild
HjälmeN
Svårstartad skrothög

Inlägg av HjälmeN »

vad är det för fel du har min vän. Du låter lite desperat efter hjälp :D

vi kan hjälpa dig .. vad är det för fel ? :D
Team SMC HjälmeN
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Re: lite fel på moppen :(

Inlägg av RiejuForce »

hallberg2 skrev:jag undrar var man kan lämna in moppen så dom kan laga den och trimma den? har frågat runt men ingen vet , jag bor vid malmö
Närmaste verkstad
hallberg2
Elmoped

eeh

Inlägg av hallberg2 »

jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
hallberg2
Elmoped

Inlägg av hallberg2 »

Dt_pojken^^ skrev:dom kan nog bara laga den tror inte dom vill trimma den men det kan du göra hos en återförsäljare men vad är det för fel??
--------->jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Re: eeh

Inlägg av stunt_pojken^^ »

hallberg2 skrev:jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
haha smart o köra utan kylarvatten nä men det ska dom kunna fixa på en verkstad kolla i din lokala telefonkatalog där borde du kunna hitta någon i närheten
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RiejuForce »

Dt_pojken^^ skrev:
hallberg2 skrev:jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
haha smart o köra utan kylarvatten nä men det ska dom kunna fixa på en verkstad kolla i din lokala telefonkatalog där borde du kunna hitta någon i närheten
På två-takt e de ganska lungt o köra utan kylarvatten en stund. speciellt när de e så kallt.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

närmsta åf (återförsäljare)

riejuforce: inte på närmaste verkstad! jag porovade att lämna in den på mc center men de var inte åf för Rieju så de gick inte, fick dra till min åf istället ;)

trimma gör dom ej^^
Nyxorzz
hallberg2
Elmoped

Inlägg av hallberg2 »

RiejuForce skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
På två-takt e de ganska lungt o köra utan kylarvatten en stund. speciellt när de e så kallt.
--------> haha det var en sommar dag över varmt haha
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Lämna in den hos åf(åter försäljare) och förklara vad som är fel så fixar dem den åt dig.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

RiejuForce skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
På tvåtakt?

Hellre fyrtakt då tvåtakt utvecklar mer värme ;) tänder ju dubbelt så ofta och i regel högre varv :P
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Smilee
Svårstartad skrothög

Inlägg av Smilee »

Tjenare, gör som dom andra säger lämna in till åf men trimma klarar du av själv kan jag nästan lova. Speedfights strypningar finns i variatorn är som en bricka bara att ta bort , cdi finns strypning byt ut mot stage 6 sedan sätter du på ett effektrör så går den bra:)
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

men om ditt vevparti är rostigt som fan så betyder det att det har kommit in vatten i vevhuset vilket inte är så bra för det påverkar också ramlager och allt annat skit som händer där jag skulle bara köpt nya slangar på twostroke eller startuning och ett nytt vevparti med ramlager och klyvt motorn och om du är rik så kan du också passa på att slänga dit en grym sport/midrace cylinder hehe :twisted: :roll:
Låst