jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
Dt_pojken^^ skrev:dom kan nog bara laga den tror inte dom vill trimma den men det kan du göra hos en återförsäljare men vad är det för fel??
--------->jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
hallberg2 skrev:jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
haha smart o köra utan kylarvatten nä men det ska dom kunna fixa på en verkstad kolla i din lokala telefonkatalog där borde du kunna hitta någon i närheten
hallberg2 skrev:jag vet iallafall att kylar slangarna är i sönder och vevpartiet är riktigt rostigt , plus att jag körde den när jag inte hade något kylar vatten så den började ryckta till max!!!
haha smart o köra utan kylarvatten nä men det ska dom kunna fixa på en verkstad kolla i din lokala telefonkatalog där borde du kunna hitta någon i närheten
På två-takt e de ganska lungt o köra utan kylarvatten en stund. speciellt när de e så kallt.
riejuforce: inte på närmaste verkstad! jag porovade att lämna in den på mc center men de var inte åf för Rieju så de gick inte, fick dra till min åf istället
På två-takt e de ganska lungt o köra utan kylarvatten en stund. speciellt när de e så kallt.
--------> haha det var en sommar dag över varmt haha
På tvåtakt?
Hellre fyrtakt då tvåtakt utvecklar mer värme tänder ju dubbelt så ofta och i regel högre varv
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tjenare, gör som dom andra säger lämna in till åf men trimma klarar du av själv kan jag nästan lova. Speedfights strypningar finns i variatorn är som en bricka bara att ta bort , cdi finns strypning byt ut mot stage 6 sedan sätter du på ett effektrör så går den bra:)
men om ditt vevparti är rostigt som fan så betyder det att det har kommit in vatten i vevhuset vilket inte är så bra för det påverkar också ramlager och allt annat skit som händer där jag skulle bara köpt nya slangar på twostroke eller startuning och ett nytt vevparti med ramlager och klyvt motorn och om du är rik så kan du också passa på att slänga dit en grym sport/midrace cylinder hehe