Har en mustang, zündapp, i idag så bytte till en annan cylinder idag, men den startade ej och va lite dåligt komp, provade att rulla igång den och då startade den! Fast den hade ingen tomgång och gick riktigt dåligt, och den gick bara när det var nedförsbacke.
Sen provade jag att kicka, och då startade den faktiskt, och vrålvarvade! men då gick den bra.. sen startade den inte mera.
Den var även orkeslös.
victoor skrev:att det är dåigt komp tyder det på att du inte dragit toppen ordenglit eller någon annastans det kan läcka komp. är det en orginal eller trim?
var cylindern schysst?
Mjaaadu efterssom att cylindern är på 7 gånger så mycket häst som original ( ) så kanske de skulle till en planad topp?
victoor skrev:att det är dåigt komp tyder det på att du inte dragit toppen ordenglit eller någon annastans det kan läcka komp. är det en orginal eller trim?
var cylindern schysst?
Mjaaadu efterssom att cylindern är på 7 gånger så mycket häst som original ( ) så kanske de skulle till en planad topp?
a kanske efter som det är dåligt komp läcker den någonstans men det borde inte behövas det ska inte va någon paking på denna cylinder
var cylindern schysst?
a kanske efter som det är dåligt komp läcker den någonstans men det borde inte behövas det ska inte va någon paking på denna cylinder
HAHA Ska det inte vara packning Jodu Såklart det ska vara packning!
Det säger ju sig självt, hur bra är det med metall mot metall?
Jo skruvade på det.. men startade och gick bara piss då..
bensinskalle skrev:ja är de dåligt komp så är de dåligt komp?
Då är de ju dålig kolv/repig cylinder eller så läcker de...
Du kan ha vänt kolven bak o fram också, då kan de hände mysko grejer också...
Tror du ska se över cylindern o kolven om det är dålig komp, annars är de dåliga inställningar helt enkelt
Ny kolv, cylindern e som ny i loppet, kolven är rätt monterad.. Såå har kollat allt 2 ggr, men den funkar ej =( Och kan ju inte vara dåliga inställningar för den startar direkt med en mildare trimcylle..
Tändstiftet sitt rätt å? Så inte det skakar och har sig och släpper genom luft?
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
någon form av packning mste finnas mellan topp och cylinder. Annars är det obegripligt hur det annars skulle täta emellan utan att det drar tjuvluft. Om du kickar så kommer du säkert att höra ett pysande ljud mellan topp och cylinder. Sätt på en avsedd packning.
ställde du in munstycket när du körde ??? för jag har ställbart munstycke står moppen på fri läge och jag ställer in den så går den skit men om jag kör till högsta växeln och ställer in så den går klockrent så går den hur bra som helst prova att skruva luite på munstycket och rulla igångden sen om du får i gång den så e de bara att försöka hitta rätt läge så den går klockrent