Sha jag har en Derbi Senda 99 , och jag vill bygga bort puckeln och sätta på sadeln från den nya sendan , går detta ? , och kan nu ge tips om hur man kan göra ?
hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
XPS_POJKEN skrev:hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
XPS_POJKEN skrev:hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
köp en ny ram
köp en crf 450 ram och bygg en helt ny moped från grunden skulle typ bli najs eller jag hittade nog perfekta ramen för dig!
Mjo, det ska nog gå.. men jag tror det kommer vara väldigt svårt att fixa det och det beror på att det är två helt olika ramar! Men det ska nog kanske gå.
Du kan börja med att flytta oljetanken som sitter precis över tanken och kylarvatten behållaren till något annat ställe, t.ex. att du monterar olje behållaren innan tanken(alltså mellan tanken och luftburken, så är det på nyare sendor)
Sen monterar du kylarvatten behållaren vid kylarvingen, så är det också på nyare sendor. Jag är absolut inte säker på att detta kommer fungera och om det inte gör det så måste du byta ram för att det ska gå.
Hmm , Men annars , kan jag inte skaffa en Derbi Senda ram ?, och bara flytta över min motor till den ramen , Btw nån som vet vart man kan få en sådan ram ?
bombmannen skrev:Hmm , Men annars , kan jag inte skaffa en Derbi Senda ram ?, och bara flytta över min motor till den ramen , Btw nån som vet vart man kan få en sådan ram ?
Jo det borde gå att flytta över din gamla motor till den ramen(men är inte 100% säker).
Vart du kan köpa en sån ram.. kolla om du hittar någon billig på blocket och sen lackerar du den och gör den fin
ja precis som tidigare sagt så är de ju två olika ramar...Din ram ( rörramen ) är den som gör hela moppen till puckel ^^
Men de ska funka att flytta över motorn för alla fästen på alla derbimotorer ska vara lika, ja har svårt att tro att de skulle vara annorlunda på din...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever