Ombygge

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Ombygge

Inlägg av bombmannen »

Sha jag har en Derbi Senda 99 , och jag vill bygga bort puckeln och sätta på sadeln från den nya sendan , går detta ? , och kan nu ge tips om hur man kan göra :D ?
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

allting går 8) men vet inte hur du ska gå tillväga , du får prova dig fram och se eventuellt så måste du bygga om/modda ja :)
wiiie
Hagli
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hagli »

Du kan väl bara köpa nytank ??:D:D: och sedan bara sätta fast det du vill ha !!! :P Rätta mig om jag har fel! :P
Användarens profilbild
millegustafsson_
Svårstartad skrothög

Inlägg av millegustafsson_ »

Det låter svårt . eftersom de byggs på två helt olika ramar !!
http://www.simpleclothing.se - Snow,skate och Streetwear

Gå gärna med på Facebook -
http://sv-se.facebook.com/pages/SimpleC ... 412?ref=ts
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel :) och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak 8) Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
wiiie
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

XPS_POJKEN skrev:hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel :) och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak 8) Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
köp en ny ram :wink:
Tillhör mille!
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av XPS_POJKEN »

meanzick skrev:
XPS_POJKEN skrev:hmm efter att ha sett hur ramen ser ut ut på dom så funderar jag på om du skulle sätta dit en Rieju drac tank och sen en Derbi sadel :) och för att få det hela att se bra ut så kankse du skulle skaffa nyare Senda kåpor bak 8) Oj såg nu att drac tanken kankse inte alls passar men hur ser din nuvarande tank ut?
köp en ny ram :wink:
köp en crf 450 ram och bygg en helt ny moped från grunden :wink: skulle typ bli najs 8) eller jag hittade nog perfekta ramen för dig! :wink:

http://www.blocket.se/vi/19832657.htm?ca=2_s
wiiie
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Mjo, det ska nog gå.. men jag tror det kommer vara väldigt svårt att fixa det och det beror på att det är två helt olika ramar! Men det ska nog kanske gå.

Du kan börja med att flytta oljetanken som sitter precis över tanken och kylarvatten behållaren till något annat ställe, t.ex. att du monterar olje behållaren innan tanken(alltså mellan tanken och luftburken, så är det på nyare sendor)

Sen monterar du kylarvatten behållaren vid kylarvingen, så är det också på nyare sendor. Jag är absolut inte säker på att detta kommer fungera och om det inte gör det så måste du byta ram för att det ska gå.
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

Hmm , Men annars , kan jag inte skaffa en Derbi Senda ram :D ?, och bara flytta över min motor till den ramen , Btw nån som vet vart man kan få en sådan ram :D ?
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

bombmannen skrev:Hmm , Men annars , kan jag inte skaffa en Derbi Senda ram :D ?, och bara flytta över min motor till den ramen , Btw nån som vet vart man kan få en sådan ram :D ?
Jo det borde gå att flytta över din gamla motor till den ramen(men är inte 100% säker).

Vart du kan köpa en sån ram.. kolla om du hittar någon billig på blocket och sen lackerar du den och gör den fin :)
Frullen_91
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Frullen_91 »

Du måste kirra en ny ram isf . Finns la på blocket eller mnf eller liknande :)
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

ok , jag har hittat en ny ram , men passar min gamla sving och framgaffeln Etc .. ? :P
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

bombmannen skrev:ok , jag har hittat en ny ram , men passar min gamla sving och framgaffeln Etc .. ? :P
Framgaffeln passar inte. Svingen passar tror jag.

du kan få köpa en gaffel billigt av mig om du vill!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

ja precis som tidigare sagt så är de ju två olika ramar...Din ram ( rörramen ) är den som gör hela moppen till puckel ^^

Men de ska funka att flytta över motorn för alla fästen på alla derbimotorer ska vara lika, ja har svårt att tro att de skulle vara annorlunda på din...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

NEJ.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

Needar ett moppe proffs ! :P , måste veta vad som passar :P från min gamla till den nya ramen , ( Sving , Framgaffeln osv..
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

bombmannen skrev:Needar ett moppe proffs ! :P , måste veta vad som passar :P från min gamla till den nya ramen , ( Sving , Framgaffeln osv..
Sving och framgaffel är typ det ända som passar, och det som hör till då, så som fälgar, drev, osv.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
bombmannen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av bombmannen »

Hittade en ram för 500 :) , sen tank för 300 :)
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

Henry skrev:
bombmannen skrev:Needar ett moppe proffs ! :P , måste veta vad som passar :P från min gamla till den nya ramen , ( Sving , Framgaffeln osv..
Sving och framgaffel är typ det ända som passar, och det som hör till då, så som fälgar, drev, osv.
Framgaffeln passar inte!!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

wildhorse skrev:
Henry skrev:
Men du har ju en framgaffel till salu som han kan köpa av dig. För den passar ju en Senda ram.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

DerbiSM skrev:
wildhorse skrev:
Henry skrev: Sving och framgaffel är typ det ända som passar, och det som hör till då, så som fälgar, drev, osv.
Men du har ju en framgaffel till salu som han kan köpa av dig. För den passar ju en Senda ram.
ja, det kan han få göra om han vill ^^
Låst