Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
kallepalle skrev:bara fixa en krypterad proxy eller ssl så ere ju chill
Japp!DraceN^ skrev:så det är 1 april
Precis! Böter är de man får, vår lärare (som är väldigt insatt) trodde att man kunde få många tusen i böter för en enda film.DerbiSM skrev:Tror dem flesta kommer sluta ladda ner då. Annars blir de väll böter, eller de va väll de som va straffet?..
precis som förra året då?Bredmar skrev:Innan jag lämnar TSR så tänkte jag dela med mig lite av en "hemligstämplad", information angående olaglig ner-laddning.
Den första mars -09 skall polisen/filmföretagen/programtillverkare börja samarbeta tillsammans mot ner-laddning. Detta kommer innebära att alla som laddar ner kommer spåras genom polisen som sedan låter upphovsmännen/tillverkarna av materialet välja att sända ut fakturor som sedan kommer ut i postlådorna.
Det skall vara säkert att ladda ner olagligt fram tills den första mars, och polisen spårar ingen än, och man kommer inte kunna få något straff förens den första mars. Dom kan inte häller anmäla nerladdnings- brott om de begåtts innan den första mars. Så ladda så mycket som möjligt nu, och sluta direkt efter den 1:a mars!
Källa: Insider hos polisen, inga namn. Har även pratat med en ägare till ett stort filmuthyrnings företag i Växjö, och fått denna information bekräftad.
Jag är inte emot ner-laddning, har laddat ner sedan kazaa- tiden, men nu är det snart slut...
Gör som ni vill, men jag rekommenderar att låta bli ner-laddning efter första mars...
Hej.Rabxorzz skrev:Kan säga en sak som är fel!
Det är 1 April det gäller!
För ingen lag kan börja gälla innan dess.
Sen snackade vi på en lektion om upphovsrätt skit och kom in på detta med fildeling. Det enda man kunde göra för att få 100% säkerhet är att man låter alla filer gå igenom servern, vilket skulle dra ner något oerhört på hastigheten. Så jag är en som inte kommer ladda ner efter 1 april, iaf inte först än de kommer ett sätt som är säkert!
Sen om någon undrar så kan jag och bredmar nog svara på frågor
Tyvärr är det inte så, dom kräver pengarna direkt!Moddad skrev:Alltså, vad jag har hört ska man först få en varning hem i posten, om man ändå laddar ner kommer krav om pengar?
Inte utan upphovsmannens tillstånt.yamaharidermana skrev:Dom filmerna som gått på tv ska väl vara lagligt att ladda ner ?
DukeNukem skrev:
Hej.
En väldigt enkel fråga till följd av detta du säger,
får man ladda ner Linux OS,respektiva andra öppna källkods program ?
De kan ju vara på väldiga mängder giggabyte .....
IDG.se talat om att spårning av torrenter är svårare eftersom de
kommer från fleta olika platser,men enklare att spåra om man
använder t.ex DC++ eller motsvarande applikationer. Detta håller även de som ska
"jaga" fildelarna med om !
Dessutom så kan ni gå in på dold.se och där läsa och få mer info.
Dom erbjuder sina kunder fin service.......
Ni kan även kolla in projektsidan för TOR ett öppen källkods prog.
Läs och lär er mer,gå inte på hörsägen hela tiden
Ta reda på t.ex via idg.se
Oopps ! Nu trampade jag visst "eliten" på tårna![]()
MVH/DukeNukem
Mekanikern skrev:Länka källor?
Hej.Jonas skrev:Haha rent bull. "FÅr inte anmäla innan första mars" det är och har alltid varit olagligt, du får ALLTID anmäla en person som laddar ner eller bryter mot lagen.
Det är ju som att säga "Den 1 april kommer vi höja straffet för grov stöld med upp till 3 extra år, men tills dess är det helt okej att köra på, vi kan inte anmäla er förns vår nya lag träder i kraft, ni har frikort nu två månader, have FUN."
Och det är inte speciellt troligt att polisen har resurser till det här. Om dom trappar upp sökandet på folk som laddar ner illegalt så kanske det ökar med 1-2%.
Hej.Jonas skrev:Hur många har blivit dömda i Sverige för illegal nedladdning? vet att det var en lirare för några år sedan men lades inte hela det målet ned i brist på bla bla bla någonting?
Hej.Cpi Driver skrev:hur får dom reda på att man laddar ner då. ska dom kolla igenom alla ip på thepiratebay å sen skicka hem ett brev till alla. vad händer ifall upladaren skriver nått annat en film namnet på torrenten kommer dom forfarande se att det är deras film,musik lr va det kan va.
Funkar inte.Debianbil skrev:Hide Ip
KUL PÅ HJUL skrev:Om alla laddar ner så kommer de ju bli lagligt för dom kan inte ge böter till alla i Sverige. Blir alla rädda och slutar ladda ner så kommer dom som laddar ner få ett helvete.
(egen åsikt)
Hej.Rabxorzz skrev:Lägg av me ditt jävla "trampande på tårna" osv osv,
vi är ingen elit. Vi är vanliga personer som gillar datorer och sånt.
Det finns inga vägar runt än så länge, så mycket vet jag!