Tja, kom o tänka på en sak när det gäller polisen, jo om jah som har blivit tagen en gång innan o sen blir jagad av en polis så borde ju dom bara kunna stå vid mitt hus eller ?
pampirus skrev:Tja, kom o tänka på en sak när det gäller polisen, jo om jah som har blivit tagen en gång innan o sen blir jagad av en polis så borde ju dom bara kunna stå vid mitt hus eller ?
dom brukar göra så ja om dom känner igen moppen dvs om du bor i stor stad så kanske dom inte känner igen den + att det kanske inte är samma polis
........
Om man kör trimmat så är man nog inte så dum att använda reg-plåt (hoppas jag).
Sen så tror jag inte att polisen orkar ödsla så mycket tid på en liten moppe-pojke som bara vill ha det lite kul.
Johanssons skrev:........
Om man kör trimmat så är man nog inte så dum att använda reg-plåt (hoppas jag).
Sen så tror jag inte att polisen orkar ödsla så mycket tid på en liten moppe-pojke som bara vill ha det lite kul.
Det beror ju självklart på vart du bor.
Här vi bor, i hisings backa så jagar poliserna mopedister istället för att jaga alla andra som t ex har gjort misshandel och sånt.
Det stör jag mig fett på. Dom brukar ha moppe dagar typ då de finns enduro snutar ute, mc snutar .. massa poliser och sånt.
asså vad spelar det för roll om dom står hemma hos dig eller? stanna bara en bit ifrån ditt hus, låt den kallna lite om du vill vara riktigt säker och sen så rullar du hem den sista biten bara. det enda dom kan göra då är att ge dig en besiktningslapp. för om dom inte tar dig på bar gärning så kan dom inte bevisa att det var du som körde.
kallepalle skrev:asså vad spelar det för roll om dom står hemma hos dig eller? stanna bara en bit ifrån ditt hus, låt den kallna lite om du vill vara riktigt säker och sen så rullar du hem den sista biten bara. det enda dom kan göra då är att ge dig en besiktningslapp. för om dom inte tar dig på bar gärning så kan dom inte bevisa att det var du som körde.
Så länge dom sett dig köra så kan dom ge böter. Men då måste de ha vittne också!
klart, men om du kommer hemrullandes med mopeden efter det att du kört ifrån dom. och dom väntar hemma hos dig. dom frågar varför du körde ifrån dom osv men du nekar att du kört den så håller inte deras bevis på att det var du i rätten. de kan ha varit vem som helst med liknande kläder, moped (sannorlikheten är ju minimal men så går det till i rätten). dom måste alltså ta dig när du kör så dom ser att det ä'r du som kör för att kunna fälla dig i rätten
Tur ja har min moppe hos morfar så ja slipper de problemet för kommer polisen hem till mig säger jag bara att jag inte har någon moppe så kan dom leta bäst fan dom vill
kallepalle skrev:klart, men om du kommer hemrullandes med mopeden efter det att du kört ifrån dom. och dom väntar hemma hos dig. dom frågar varför du körde ifrån dom osv men du nekar att du kört den så håller inte deras bevis på att det var du i rätten. de kan ha varit vem som helst med liknande kläder, moped (sannorlikheten är ju minimal men så går det till i rätten). dom måste alltså ta dig när du kör så dom ser att det ä'r du som kör för att kunna fälla dig i rätten
så om dom ser någon med exakt likadana kläder, hjälm, skor och moppe åka som ett fucko i stan..
sen kör dom hem till dig uanför ditt hus och när du rullar moppen hemmåt kan de inte ¨hålla i rätten att det var du som körde ?
om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig
jogat skrev:om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig
be han om tips hur man kommer undan snuten när man blivit fasttagen
jogat skrev:om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig
be han om tips hur man kommer undan snuten när man blivit fasttagen