polisen

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
pampirus
Farsans gamla zündapp

polisen

Inlägg av pampirus »

Tja, kom o tänka på en sak när det gäller polisen, jo om jah som har blivit tagen en gång innan o sen blir jagad av en polis så borde ju dom bara kunna stå vid mitt hus eller ?
koffepro
Svårstartad skrothög

Re: polisen

Inlägg av koffepro »

pampirus skrev:Tja, kom o tänka på en sak när det gäller polisen, jo om jah som har blivit tagen en gång innan o sen blir jagad av en polis så borde ju dom bara kunna stå vid mitt hus eller ?
dom brukar göra så ja om dom känner igen moppen dvs om du bor i stor stad så kanske dom inte känner igen den + att det kanske inte är samma polis :)
pampirus
Farsans gamla zündapp

Inlägg av pampirus »

okaj, men hur stor risk e det ca ?
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jogat »

om dom ser din reg så kan dom skriva upp den i en dator och där står det
*adress
*namn
*efternamn
*förmyndare
*straffregister

nåt sånt ifa.
//joel
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

Ahh om dom känner igen dig , annars kanske dom kan kolla upp de inte vet ja
<---- :)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

jogat skrev:om dom ser din reg så kan dom skriva upp den i en dator och där står det
*adress
*namn
*efternamn
*förmyndare
*straffregister

nåt sånt ifa.
Stämmer!
När jag blev tagen ringde han upp nån kärring.
Hon räknade upp alla familjemedlemmar och deras personnr, och lite till.
f.d TSR-Crew
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

pampirus skrev:okaj, men hur stor risk e det ca ?
Beror ju på vart du bor !
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

i stockholm är de ingen stor chans men ute på en liten bonnstad med 3-4 bilar är väll de ganska stor chans att dom känner igen dej ;)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Här ute på bon byn äre ingen rissk att bli tagen fö de finns massa stigar å grejjer.
Full speed spara tid!!:D
Hagli
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hagli »

Men ser de regnumret så tror jag de brukar köra upp till ditt hem och jag inte har fel :P Då är det nog kört oxå om du har dragit ifrån de tidigare !! :D
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

men hur bor du då? på öandet eller typ i stan elle?
<---- :)
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

........
Om man kör trimmat så är man nog inte så dum att använda reg-plåt (hoppas jag).
Sen så tror jag inte att polisen orkar ödsla så mycket tid på en liten moppe-pojke som bara vill ha det lite kul.

Det beror ju självklart på vart du bor.
Bild
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Debianbil skrev:Ahh om dom känner igen dig , annars kanske dom kan kolla upp de inte vet ja
... :roll:

kolla inlägget ovan ditt, där står allt!
Nyxorzz
JohanG
Varnad

Inlägg av JohanG »

Johanssons skrev:........
Om man kör trimmat så är man nog inte så dum att använda reg-plåt (hoppas jag).
Sen så tror jag inte att polisen orkar ödsla så mycket tid på en liten moppe-pojke som bara vill ha det lite kul.

Det beror ju självklart på vart du bor.
Här vi bor, i hisings backa så jagar poliserna mopedister istället för att jaga alla andra som t ex har gjort misshandel och sånt.
Det stör jag mig fett på. Dom brukar ha moppe dagar typ då de finns enduro snutar ute, mc snutar .. massa poliser och sånt.

Det är INTE kul !
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

asså vad spelar det för roll om dom står hemma hos dig eller? stanna bara en bit ifrån ditt hus, låt den kallna lite om du vill vara riktigt säker och sen så rullar du hem den sista biten bara. det enda dom kan göra då är att ge dig en besiktningslapp. för om dom inte tar dig på bar gärning så kan dom inte bevisa att det var du som körde.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

kallepalle skrev:asså vad spelar det för roll om dom står hemma hos dig eller? stanna bara en bit ifrån ditt hus, låt den kallna lite om du vill vara riktigt säker och sen så rullar du hem den sista biten bara. det enda dom kan göra då är att ge dig en besiktningslapp. för om dom inte tar dig på bar gärning så kan dom inte bevisa att det var du som körde.
Så länge dom sett dig köra så kan dom ge böter. Men då måste de ha vittne också!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

klart, men om du kommer hemrullandes med mopeden efter det att du kört ifrån dom. och dom väntar hemma hos dig. dom frågar varför du körde ifrån dom osv men du nekar att du kört den så håller inte deras bevis på att det var du i rätten. de kan ha varit vem som helst med liknande kläder, moped (sannorlikheten är ju minimal men så går det till i rätten). dom måste alltså ta dig när du kör så dom ser att det ä'r du som kör för att kunna fälla dig i rätten
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Tur ja har min moppe hos morfar så ja slipper de problemet för kommer polisen hem till mig säger jag bara att jag inte har någon moppe så kan dom leta bäst fan dom vill :D
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

kallepalle skrev:klart, men om du kommer hemrullandes med mopeden efter det att du kört ifrån dom. och dom väntar hemma hos dig. dom frågar varför du körde ifrån dom osv men du nekar att du kört den så håller inte deras bevis på att det var du i rätten. de kan ha varit vem som helst med liknande kläder, moped (sannorlikheten är ju minimal men så går det till i rätten). dom måste alltså ta dig när du kör så dom ser att det ä'r du som kör för att kunna fälla dig i rätten
så om dom ser någon med exakt likadana kläder, hjälm, skor och moppe åka som ett fucko i stan..
sen kör dom hem till dig uanför ditt hus och när du rullar moppen hemmåt kan de inte ¨hålla i rätten att det var du som körde ?
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har dom inte sett ansiktet och kan vittna om det så nej de kan dom inte
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

kallepalle skrev:har dom inte sett ansiktet och kan vittna om det så nej de kan dom inte
chill :D
Nyxorzz
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

saken är ju den att om poliserna vill sätta dit dig så gör dom det
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

wildhorse skrev:saken är ju den att om poliserna vill sätta dit dig så gör dom det
jaa dom följer ju inte alltid de som ska göras..särskilt inte när det gäller ungdomar och moppepojkar :(
Nyxorzz
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jogat »

om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig :)
//joel
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

jogat skrev:om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig :)
be han om tips hur man kommer undan snuten när man blivit fasttagen :)
Nyxorzz
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jogat »

ReijuMrx skrev:
jogat skrev:om man säger att man vill till rätten så brukar dom flesta poliser avskriva anälan för då är det en jävla massa papper och sånt som ska skrivas " kan ta upp till 2 hela arbetsdagar och skriva papperna" min farsa e polis han sa det till mig :)
be han om tips hur man kommer undan snuten när man blivit fasttagen :)

det kan jag göra senare han jobbar nu :wink:
//joel
pampirus
Farsans gamla zündapp

Inlägg av pampirus »

men hallå, jag har ingen skylt på just nu och den e trimmad plus att en civilare har jagat mig två gånger redan.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

pampirus skrev:men hallå, jag har ingen skylt på just nu och den e trimmad plus att en civilare har jagat mig två gånger redan.
så att? :P
Nyxorzz
Användarens profilbild
Johanssons
Svårstartad skrothög

Inlägg av Johanssons »

pampirus skrev:men hallå, jag har ingen skylt på just nu och den e trimmad plus att en civilare har jagat mig två gånger redan.
BTW liksom...?
Bild
Skriv svar