Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
FruityMaster skrev:Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
dom där 5 fjädrarna är kopplingsfjädrar och dom ska sitta i typ en cirkel sen så skulle inte jag börja titta där utan jag skulle skruva bort cylindern först
Cpi Driver skrev:dom där 5 fjädrarna är kopplingsfjädrar och dom ska sitta i typ en cirkel sen så skulle inte jag börja titta där utan jag skulle skruva bort cylindern först
Menar du det av allmänna skäl eller tror du den skurit? ^^
Cpi Driver skrev:dom där 5 fjädrarna är kopplingsfjädrar och dom ska sitta i typ en cirkel sen så skulle inte jag börja titta där utan jag skulle skruva bort cylindern först
Menar du det av allmänna skäl eller tror du den skurit? ^^
kan vara så att den har värmenypt du har väll glukol i vattnet för på vintern kan de annars frysa
FruityMaster skrev:Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
Tack på förhand!
Bakhjulet låste sig eftersom cylindern nöp eller skar.
Förlitet munstycke resultertar i förlite bensin, och bensin kyler.
Värme kör så att metal expanderar.
Eftersom du inte hade rätt mängd bensin så gjorde värmen att kolven expanderar och blev för stor för loppet=motorn låser sig.
Eftersom du har meckat bort pluggen så får du inte ut nåt på försäkringen.
Senast redigerad av Parden_Gökbo den 1 februari 2009, 18:08, redigerad totalt 1 gånger.
Cpi Driver skrev:dom där 5 fjädrarna är kopplingsfjädrar och dom ska sitta i typ en cirkel sen så skulle inte jag börja titta där utan jag skulle skruva bort cylindern först
Menar du det av allmänna skäl eller tror du den skurit? ^^
kan vara så att den har värmenypt du har väll glukol i vattnet för på vintern kan de annars frysa
Ja sjäkvklart Men det där med fjädrarna då? :/ är det nåt man kan fixa enkelt själv eller lämna in den?
FruityMaster skrev:Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
Tack på förhand!
Bakhjulet låste sig eftersom cylindern nöp eller skar.
Förlitet munstycke resultertar i förlite bensin, och bensin kyler.
Värme kör så att metal expanderar.
Eftersom du inte hade rätt mängd bensin så gjorde värmen att kolven expanderar och blev för liten för loppet=motorn låser sig.
Eftersom du har meckat bort pluggen så får du inte ut nåt på försäkringen.
Kan ju alltid svetsa dit den igen.. men ser han som lagar moppen om den gått i högre hastigheter så att säga..?
FruityMaster skrev:Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
Tack på förhand!
Bakhjulet låste sig eftersom cylindern nöp eller skar.
Förlitet munstycke resultertar i förlite bensin, och bensin kyler.
Värme kör så att metal expanderar.
Eftersom du inte hade rätt mängd bensin så gjorde värmen att kolven expanderar och blev för liten för loppet=motorn låser sig.
Eftersom du har meckat bort pluggen så får du inte ut nåt på försäkringen.
Kan ju alltid svetsa dit den igen.. men ser han som lagar moppen om den gått i högre hastigheter så att säga..?
tror inte dem ser att den gått i mer än 50km/h men därimot så tror jag dem ser att du har satt tillbaks pluggen..
FruityMaster skrev:Jag var ute o körde min Cross(AM6) och plötsligt dör den bara och slår tvärnit på bakdäcket.. Jag körde med urpluggat orginal rör och körde runt 70 km/h.
Den startade inte på elstart eller kick så jag provade rulla igång den men det gick inte för att bakdäcket låst sig totallt..
När jag öppnade motorkåpan så möttes jag av ca 5 st små fjädrar (ca 2cm långa och 3mm breda).
Jag vågade inte röra mer eftersom jag har försäkringen kvar om jag stoppar tillbaka pluggen igen men jag hade tänkt höra med er som är lite mer erfarna vad det kan vara för fel?
Antar att det inte ska sitta småfjädrar huller om buller innanför motorkåpan? Oo
Tack på förhand!
Bakhjulet låste sig eftersom cylindern nöp eller skar.
Förlitet munstycke resultertar i förlite bensin, och bensin kyler.
Värme kör så att metal expanderar.
Eftersom du inte hade rätt mängd bensin så gjorde värmen att kolven expanderar och blev för liten för loppet=motorn låser sig.
Eftersom du har meckat bort pluggen så får du inte ut nåt på försäkringen.
Kan ju alltid svetsa dit den igen.. men ser han som lagar moppen om den gått i högre hastigheter så att säga..?
Svetsa hjälper inte. Dom kommer kolla det där och om du har svetsat tillbaka pluggen så ser dom det.
Och det spelar ingen roll vilken fart den har gått i. Du har ju fortfarande meckat bort pluggen.
alltså tror inte dom bryr sig... om du gör jobbet finns så tror jag inte dom tänker på det, det är ju inte de första dom tittar efter ifall den är trimmad eller inte när du lämnar in den.
Extreme16 skrev:alltså tror inte dom bryr sig... om du gör jobbet finns så tror jag inte dom tänker på det, det är ju inte de första dom tittar efter ifall den är trimmad eller inte när du lämnar in den.
Såklart dom bryr sig.
När en moppe som har garanti kvar, nyper eller skär. Då kollar dom på verkstaden oftast först om man har gjort några motormodifikationer.
Cpi Driver skrev:dom där 5 fjädrarna är kopplingsfjädrar och dom ska sitta i typ en cirkel sen så skulle inte jag börja titta där utan jag skulle skruva bort cylindern först
Extreme16 skrev:alltså tror inte dom bryr sig... om du gör jobbet finns så tror jag inte dom tänker på det, det är ju inte de första dom tittar efter ifall den är trimmad eller inte när du lämnar in den.
Såklart dom bryr sig.
När en moppe som har garanti kvar, nyper eller skär. Då kollar dom på verkstaden oftast först om man har gjort några motormodifikationer.
jag har lämnat in min flera gånger då pluggen varit dragen innan etc, då har dom bara fixat felet itne ens brytt sig att leta igenom hela mopeden... därimot har dom provkört den innan och så.
Extreme16 skrev:alltså tror inte dom bryr sig... om du gör jobbet finns så tror jag inte dom tänker på det, det är ju inte de första dom tittar efter ifall den är trimmad eller inte när du lämnar in den.
Såklart dom bryr sig.
När en moppe som har garanti kvar, nyper eller skär. Då kollar dom på verkstaden oftast först om man har gjort några motormodifikationer.
jag har lämnat in min flera gånger då pluggen varit dragen innan etc, då har dom bara fixat felet itne ens brytt sig att leta igenom hela mopeden... därimot har dom provkört den innan och så.
det jag menade var bara att om han snyggt sätter tillbaka pluggen så kanske dom inte märker de... om dom ser att skruvarna e utslittna på avgasröret så klart dom kollar upp det då.
alltså det beror ju på. har du garanti kvar så lär dom ju kollla. men har du inte garanti kvar så måste försäkringsbolaget börja forska om massa skit för att få reda på om den e trimmad. för vanligtvis så säger inte verstaden till försäkringsbolaget att den e trimmad om dom inte frågar. sen det som hänt i detta fall så får man inte ut försäkring.
svetsa tebax å kleta på lite skit, sen är det bara att hoppas på det bästa.
Annars är det bara att fixa en ny cylinder, finns ju några billigare för runt en tusenlapp. man ska ju inte gråta över spilld mjölk
meanzick skrev:svetsa tebax å kleta på lite skit, sen är det bara att hoppas på det bästa.
Annars är det bara att fixa en ny cylinder, finns ju några billigare för runt en tusenlapp. man ska ju inte gråta över spilld mjölk
hehe joo.. men vill ju ha en ''diagnos'' också Kan ju inte köra omkring med fjädrar lösa innanför motorkåpan? xD