okej får proffa med nytt membran. men den går bra på låga varv när man bara gasar lite. men när man gasar på mer än hälften börjar den hacka och vill bara dö. och munstycket är inte förstort.
Som du beskriver så beter den sig...
Finns bara ett sätt att ta reda på den. Lossa insuget å kolla..
Är reedsen utslitna "oftast längst ut på kanten, små trådar" så e de dags att byta.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
innan du gör något annat tipsar jag dig om att göra rent luftfiltret
ta bara lite bensin att göra rent filtret (dvs inte hela luftburken om du inte jätte gärna vill), och smörj gärna in det med luftfilter olja efter om du har
Rieju david skrev:men prova med start gas varvar den då så tar den tjuv luft någon stanns för sån var min 70cc de visade sig att tändstift gängerna var slut i toppen
Kan inte ta in tjuvluft ifrån stiftet...Du har kompressionen där, trycker bara ut luft isf...
Konstig moppe du har
Ps, tar den in tjuvluft så går den NER i varv
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde http://www.garaget.org/Weckis
Rieju david skrev:men prova med start gas varvar den då så tar den tjuv luft någon stanns för sån var min 70cc de visade sig att tändstift gängerna var slut i toppen
Kan inte ta in tjuvluft ifrån stiftet...Du har kompressionen där, trycker bara ut luft isf...
Konstig moppe du har
när min tog tjuvlyft gick den upp i varv så in i helvete..
Konstig moppe du har
när min tog tjuvlyft gick den upp i varv så in i helvete..
Hmm kan så vara. Men ska egentligen gå ner, då du söver den..
Men inte tar den tjuvluft ifrån tändstiftet iallafal.. Det kan jag garantera.
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
tar den tjuvluft så går den upp i varv. för er som har manuell bensinkran så är detta väldigt lätt att prova, bara att stänga av bensinkranen i 15sek elr nått..då kommer den gå upp i varv.(för då får den knappt nån bensin, men en massa luft.)
eftersom du inte svarade på det jag skrev så...har du kolla luftfiltret?
såg nån som skrev igår att man inte gärna ska använda bensin till filtret så använda typ diskmedel lr avfettning lr nåt istället
för om du inte redan gjort så tror jag verkligen det beror på de
"min moppe har blivit helt konstig. den går askonstigt och bludrar och dör, helknäpp" låter precis som min moppe när luftfiltret är täppt
adam921115 skrev:Nej det har bara komit av sig självt, började lite sen värre och värre.
Men får mitt nya membran imon så hoppas att det löser felet
Tänk på detta tills nästa gång. Det behöver inte vara någon som hällt vatten i tanken då det lätt bildas kondens om mopeden står orörd i flera månader. Bensinen i sig blir inte dålig men det kan bildas "kondens-vatten" som sedan kan göra så de blir problem.
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
adam921115 skrev:Hej, min moppe har blivit helt konstig. den går askonstigt och bludrar och dör, helknäpp
jag tror att det kanske kan vara membranet som pajat på något sätt.
så kan någon typ beskriva hur moppen går om membranet är trasigt?
eller om någon har nån annan ide på vad som kan ha hänt med den?
Tacksam för snabba svar !
Tjena min gör samma sak fast den dör inte. den går bra tills 4:rde växeln sen börjar den bööööa som om den inte fick bensin och när man släpper gasen så går den bra. typ som att den tar all bensin i flotörhuset o sen när det är tomt där så börjar den att bööööa och sen när man släpper gasen så rinner de i lite bensin igen och så händer de samma sak om och om igen