om fläkten inte går så kanske den får tillräckligt med kylning ändå när man inte kör nåt krävande

japp den går på trådlöst har startat om och allting har kört med kabel med men det funkar inteDebianbil skrev:haru kollat så sladden sitter i ordentligt och startat om modemet och dragit ur kabeln o de?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
okej tackar för hjälpen ska testa det!!Bredmar skrev:Såhär gör du. På vista: Klicka på start, sedan sök längst ner, SÖK på KÖR
I kör rutan skriver du exakt: cmd
Nu får du upp en svart ruta, i den skriver du: ipconfig /release
När du har gjort de så händer de lite att ditt nätverskort inte funkar.
När det har hänt eller när du ser några siffror eller dylikt så skriver du:
ipconfig /renew
sen skriver du exit i den svarta rutan å väntar 1 minut sen ska de funka.!
när ja skrivit in ipconfig /release står det "Den begärda åtgärden kräver en privilegiehöjning" vad ska jag göra då?volvo_adde skrev:okej tackar för hjälpen ska testa det!!Bredmar skrev:Såhär gör du. På vista: Klicka på start, sedan sök längst ner, SÖK på KÖR
ipconfig /renew
men då kommer det upp "DNS-konfigurationen kan vara felaktig" sen står det "Ett fel som inte kan repareras automatiskt upptäcktes"kallepalle skrev:om du vill göra det lite enklare kan du gå inn på nätverk och delningscenter. tryck på x:et där de står att du inte har uppkoppling. den kmr diagnostisera problemet sen kan du trycka på hämta automatisk nya ip instöllningar blablabla
okej men routern fungerar för ja använder ju den här datorn nu och på den andra datorn som inte fungerar visar det att det fungerar mellan datorn och routern men mellan routern och internet är det ett Xkallepalle skrev:prova fabriksåterställa din router. om inte det fungerar så är det fel på nätverkskortet
Ok tror jag förstår problemet nu, du måste vara såklart inloggad som Administratör! Sen när du är inloggad så skriver du det jag sa.volvo_adde skrev:när ja skrivit in ipconfig /release står det "Den begärda åtgärden kräver en privilegiehöjning" vad ska jag göra då?volvo_adde skrev:okej tackar för hjälpen ska testa det!!Bredmar skrev:Såhär gör du. På vista: Klicka på start, sedan sök längst ner, SÖK på KÖR
ipconfig /renew
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Hej.meanzick skrev:Jag fick ngt mysigt virus häromdagen, typ ngt spion program eller va de heter
Internet "hänger" sig och så fort jag loggar in på msn börjar den skicka ut en länk med samma skit till alla. Så nu vill jag inte vara inne där :/
F-secure hittar inte viruset så jag antar att det är ngt nytt![]()
Ngn annan som vet vad filen heter ? Kan själv inte hitta den.
Kommer ihåg att saken hette ngt blablalbla JPG. exe
Saken är den att morsan å farsan dampar om datorn drar för mycketRabxorzz skrev:Bredmar, jag skulle rekommendera ett starkare nätagg. 600w ??
Bredmar skrev:Ok då har jag valt ett annat Nätaggrigat:
Nätaggrigat Från Inet.se:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=373619&o=inkfrakt
Hårddisken skiter jag alvarligt talat i, nu har jag 250gig, och använder 150gig så jag behöver inte mer...kallepalle skrev:grafikkortet var inte så mycket att hejja för typ ett normalkort.
hårddisken, om du inte har en till hemma så rekomenderar jag en större. typ 200kr dyrare för en 750gig.
Extra kylning till grafikkortet eller extra fläktar i chassit?kallepalle skrev:okej, de va dock inte lätt att hitta bättre kort under 2 papp. men lägg dom där extra 500kr på kylning osså överklockar du det ist då
Får testa för jag vet inte vad filen heter och jag kan inte hitta denDukeNukem skrev:Hej.meanzick skrev:Jag fick ngt mysigt virus häromdagen, typ ngt spion program eller va de heter
Internet "hänger" sig och så fort jag loggar in på msn börjar den skicka ut en länk med samma skit till alla. Så nu vill jag inte vara inne där :/
Nästa gång du öppnar/startar MSN och det händer som du beskriver,
skriv då upp vad filen heterDå kan du ju söka efter den med
sökverktyget i WindowsFixar du det inte så får du helt enkelt
avinstallera MSN,virus skanna datorn och därefter installera MSN![]()
Passa då även på att stänga av funktionen i MSN:Hjälp ->
Program för kvallitetsförbättringar, markera rutan: "Jag vill inte just nu !"
Jag har själv haft samma shit som du,var bara att ominstallera MSN
![]()
Edit;Ladda hem Stinger,det är ett körbart
virus skanner som funkar väldigt bra.
Download: http://www.download3k.com/DownloadLink1 ... inger.html
MVH/DukeNukem
mitt tips, tanka avg antivirus free edition (från deras hemsida)meanzick skrev:Får testa för jag vet inte vad filen heter och jag kan inte hitta denDukeNukem skrev:Hej.meanzick skrev:Jag fick ngt mysigt virus häromdagen, typ ngt spion program eller va de heter
Nästa gång du öppnar/startar MSN och det händer som du beskriver,
skriv då upp vad filen heterDå kan du ju söka efter den med
sökverktyget i WindowsFixar du det inte så får du helt enkelt
avinstallera MSN,virus skanna datorn och därefter installera MSN![]()
Passa då även på att stänga av funktionen i MSN:Hjälp ->
Program för kvallitetsförbättringar, markera rutan: "Jag vill inte just nu !"
Jag har själv haft samma shit som du,var bara att ominstallera MSN
![]()
Edit;Ladda hem Stinger,det är ett körbart
virus skanner som funkar väldigt bra.
Download: http://www.download3k.com/DownloadLink1 ... inger.html
MVH/DukeNukem