hej, jag ska köpa ett efekt rör men jag vet inte vilket som är bäst. leo vince ZX, doppler S3r eller stage6 Pro. jag ska dessutom inom en snar framtid köpa 70 cc. så jag vill ha ett rör som både passar bra för 70 och original?
beror på vilken 70cc du vill ha. ska du ha en 70cc sport skulle jag ha köpt doppler. men blire 70cc midrace lelr bättre s¨å skulle jag varl stage 6 pro
kommer gå mkt bättre med ett doppler eller stage 6 på en midrace cylinder än med ett leovince. dock e ju dopplern lågvarvig, så satsa på stage 6 pro då om du ska ha midrace. du kommer få se att han inte har en suck i vädret mot dig om ni har likvärdiga cyllar å båda har bra inställda mopeder med vikter, fjädrar munstycke förgasare osv.
har dock ingen aning om de röret går bra till orginalcyllen. har bara hört folk som kör me replican till orginal. men den ska nog gå hyffsat bra ändå. kanske runt 75 80
alltså så det du menar är att du ska sätta ett sport rör på en midrace setup??? de känns ju inte så smart då du inte kommer få ut så mycke ur det.
så satsa på nåt rör som är inom midrace klassen som yasuni R eller polini for race 2 eller stage 6 r1200 de e ett par riktigt bra rör
hyosungsf50 skrev:alltså så det du menar är att du ska sätta ett sport rör på en midrace setup??? de känns ju inte så smart då du inte kommer få ut så mycke ur det.
så satsa på nåt rör som är inom midrace klassen som yasuni R eller polini for race 2 eller stage 6 r1200 de e ett par riktigt bra rör
jo men alla dom där rören är så dyra. och jag tror inte stage6 r1200 passar slider?
hyosungsf50 skrev:alltså så det du menar är att du ska sätta ett sport rör på en midrace setup??? de känns ju inte så smart då du inte kommer få ut så mycke ur det.
jo men alla dom där rören är så dyra. och jag tror inte stage6 r1200 passar slider?
varför ska jag köpa 50% islället för 90% ? men är det värkligen nödvändigt att köpa vev? för jag har en polare som kör med samma setup förutom att han har leo vince zx och han kör med orginal veven
ja, men leovince zx är ett dåligt lågvarvigt sport rör och yasuni r är ett bra högvarvigt midracerör. dvs, så varvar den mkt mer med yasuni, och den får högre effekt. och 90%tryckfjäder är bara onödigt på en midrace
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
slider_äger skrev:okej men ger den mer effekt än leo vince zx och stage6 pro?
det ger bättre effekt än zx, men dock lite sämmre än pro. men det är ett lågvarvigt rör som passar sig jävligt bra med polini sport. du kommer få ett sjuukt bottendrag och ett jävligt acc.