dracksen skrev:har en drac, med 14 mm förgasare, altt annat orginal, förutom tk
Har nu 13/56, men vill ha bättre axx, fundera på 11/56 i stället, vad tror ni om det?
Jag hade kört på 12/56
kallepalle skrev:dom har 52. men prova med ett 14 drev då. de ska vara bra med 13/52 eller 13/53. klart den kommer varva lite men hur ofta ligger man å maxvarvar på 6:an ändå? med rätt effektrör å bra inställd förgasare så kommer den ändå att göra runt 90 med 13/53 utan att övervarva
cykelkraft har 11 framdrevReijuMrx skrev:Ska köpa nytt drivpaket nu och ska köpa orginal 11/48 drevningen !
Kollade runt på ts och hittade 420 kedja och 48 bakdrev..
men jag hittar inte 11 tandat framdrev, minsta är 12![]()
någon här som vet om det är tillfälligt slut eller om de inte har sådant ?
det gör de du!Derbi_senda93 skrev:cykelkraft har 11 framdrevReijuMrx skrev:Ska köpa nytt drivpaket nu och ska köpa orginal 11/48 drevningen !
Kollade runt på ts och hittade 420 kedja och 48 bakdrev..
men jag hittar inte 11 tandat framdrev, minsta är 12![]()
någon här som vet om det är tillfälligt slut eller om de inte har sådant ?
tror detta passar din:
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... inkmodule=
Jag kände knappt någon skillnad på axx när jag körde 14/53 och 12/53.DerbiSM skrev:tja, undrar vilken drevning moppen går som bäst med, kör en orginal Derbi Senda 01 sm, vill ha ett bra axx och en laglig topphastighet![]()
just nu gör den 60 på mätaren(55 ärliga km/h), kan tänka mig att den bara ska gå i 50 ärliga km/h dock med ett väldigt bra axx, vilken drevning tkr ni jag ska ha ?, har 13 fram nu, bak är jag inte säker på vad det är
![]()
-skulle det bli skillnad i axx:et om jag byter fram till 12?
okejwildhorse skrev:Jag kände knappt någon skillnad på axx när jag körde 14/53 och 12/53.DerbiSM skrev:tja, undrar vilken drevning moppen går som bäst med, kör en orginal Derbi Senda 01 sm, vill ha ett bra axx och en laglig topphastighet![]()
just nu gör den 60 på mätaren(55 ärliga km/h), kan tänka mig att den bara ska gå i 50 ärliga km/h dock med ett väldigt bra axx, vilken drevning tkr ni jag ska ha ?, har 13 fram nu, bak är jag inte säker på vad det är
![]()
-skulle det bli skillnad i axx:et om jag byter fram till 12?
jag körde med 14/53 toppade 60km/h ärliga och drog alla orginal mopeder både i axx och toppfartDerbiSM skrev:okejwildhorse skrev:Jag kände knappt någon skillnad på axx när jag körde 14/53 och 12/53.DerbiSM skrev:tja, undrar vilken drevning moppen går som bäst med, kör en orginal Derbi Senda 01 sm, vill ha ett bra axx och en laglig topphastighet![]()
![]()
-skulle det bli skillnad i axx:et om jag byter fram till 12?vilken drevning tkr du jag ska ha ?, kör orginal, vill ha bra axx
aa okej, men vilken drevning rekommederar du ? den ska gå i laglig hastighet, och det gör den ju inte med 14-53, eftersom din gjorde 60 ärliga km/h med den drevningenwildhorse skrev:Jag hade 12/53 och då gjorde den runt 55km/h ärliga.DerbiSM skrev:men med 14 så får man ju dåligare axx än med 12, och jag vill ha laglig hastighethur skulle den gå med 12-53 tror du ?
Dock blev det knappt någon skillnad på axx
12/53 är väl det bästa. 11/53 kanske skulle funka men det skulle bli så mycket växlande så det skulle inte va roligt att köra.DerbiSM skrev:aa okej, men vilken drevning rekommederar du ? den ska gå i laglig hastighet, och det gör den ju inte med 14-53, eftersom din gjorde 60 ärliga km/h med den drevningenwildhorse skrev:Jag hade 12/53 och då gjorde den runt 55km/h ärliga.DerbiSM skrev:men med 14 så får man ju dåligare axx än med 12, och jag vill ha laglig hastighethur skulle den gå med 12-53 tror du ?
Dock blev det knappt någon skillnad på axxsom sagt vill att den ska gå runt 50 och vill ha ett grymt axx, just nu axxar den inte så jätte bra enligt mig, kan det bero på tung drevning ?,
en fråga till, varvar moppen mer med en "lätt drevning" alltså mindre fram drev![]()
blir det skillnad i axxet om jag byter till 11 fram, elr skulle det va för lätt fram drevning ?![]()
tack för hjälpen wildhorse !
men om jag nu skulle byta till 11-53, skulle den få ett grymt axx då ?wildhorse skrev:12/53 är väl det bästa. 11/53 kanske skulle funka men det skulle bli så mycket växlande så det skulle inte va roligt att köra.DerbiSM skrev:aa okej, men vilken drevning rekommederar du ? den ska gå i laglig hastighet, och det gör den ju inte med 14-53, eftersom din gjorde 60 ärliga km/h med den drevningenwildhorse skrev: Jag hade 12/53 och då gjorde den runt 55km/h ärliga.
Dock blev det knappt någon skillnad på axxsom sagt vill att den ska gå runt 50 och vill ha ett grymt axx, just nu axxar den inte så jätte bra enligt mig, kan det bero på tung drevning ?,
en fråga till, varvar moppen mer med en "lätt drevning" alltså mindre fram drev![]()
blir det skillnad i axxet om jag byter till 11 fram, elr skulle det va för lätt fram drevning ?![]()
Satsa på 12/53, laglig hastighet är ju 52km/h och det gör den med 12/53
Orginal bak på Derbi är 70 och 12 framDerbiSM skrev:men om jag nu skulle byta till 11-53, skulle den få ett grymt axx då ?wildhorse skrev:12/53 är väl det bästa. 11/53 kanske skulle funka men det skulle bli så mycket växlande så det skulle inte va roligt att köra.DerbiSM skrev: aa okej, men vilken drevning rekommederar du ? den ska gå i laglig hastighet, och det gör den ju inte med 14-53, eftersom din gjorde 60 ärliga km/h med den drevningensom sagt vill att den ska gå runt 50 och vill ha ett grymt axx, just nu axxar den inte så jätte bra enligt mig, kan det bero på tung drevning ?,
Satsa på 12/53, laglig hastighet är ju 52km/h och det gör den med 12/53![]()
dock hitta jag inte ens 11fram drev på TS![]()
tar nog och satsar på 12-53 som du saär 53 orginal bak ?för isf behöver jag ju bara byta fram till 12
70 ???wildhorse skrev:Orginal bak på Derbi är 70 och 12 framDerbiSM skrev:men om jag nu skulle byta till 11-53, skulle den få ett grymt axx då ?wildhorse skrev: 12/53 är väl det bästa. 11/53 kanske skulle funka men det skulle bli så mycket växlande så det skulle inte va roligt att köra.
Satsa på 12/53, laglig hastighet är ju 52km/h och det gör den med 12/53![]()
dock hitta jag inte ens 11fram drev på TS![]()
tar nog och satsar på 12-53 som du saär 53 orginal bak ?för isf behöver jag ju bara byta fram till 12
inte stor men du märker det iaf.. inte minst i uppförsbackar.DerbiSM skrev:Kommer det bli stor skillnad på axx:et om jag byter från 13 till 11(fram) ? det är en Derbi Senda 01.
jag har nog inte orginal bakdrev, mitt är inte alls lika stort som dittDerbi_senda93 skrev:inte stor men du märker det iaf.. inte minst i uppförsbackar.DerbiSM skrev:Kommer det bli stor skillnad på axx:et om jag byter från 13 till 11(fram) ? det är en Derbi Senda 01.
sen är det 70 bak original på Derbi. jag har själv 70 bak, kolla på mitt projekt så är det en bild på endast mitt drev, kolla på ungefär hur stort det är och jämför med ditt egna så ska du nog se att de är lika stora
okej. men kan du inte räkna dom så jag får veta (a)DerbiSM skrev:jag har nog inte orginal bakdrev, mitt är inte alls lika stort som dittDerbi_senda93 skrev:inte stor men du märker det iaf.. inte minst i uppförsbackar.DerbiSM skrev:Kommer det bli stor skillnad på axx:et om jag byter från 13 till 11(fram) ? det är en Derbi Senda 01.
sen är det 70 bak original på Derbi. jag har själv 70 bak, kolla på mitt projekt så är det en bild på endast mitt drev, kolla på ungefär hur stort det är och jämför med ditt egna så ska du nog se att de är lika storahar inte orkat räkta kuggarna än
![]()
lite sämre axx, lite högre toppfartTobbaN skrev:Tjena,
Kör med 13/52 drevning.
Kommer det bli mycket skillnad i axxet om jag byter till 13/48??
Hur mycket toppfart kommer det ge ungefär?
Mvh