>NOS< skrev:Hej..
de e så att min motor på moppen läcker olja när den är varm. kör på 10/40w e de bra?
Jag har trimrör, trim-kopplingsfjädrar o sportfilter.
Mvh
jao du vi kan inte svara om du inte säger vartifrån ?
i instruktionsboken för Rieju med AM6 så står det att man ska ha 10w30 men tror dock inte de spelar någon stor roll. de ska iaf inte läka för att du har en annan olja. kolla om dräneringspluggen är tät och kolla sen packningarna.
jo, em gummiring sitter ju, men ingen packning av packningsmaterial/aluminium. de var det jag menade, och ja jag har meckat med AM6, har själv en Rieju.
kallepalle skrev:jo, em gummiring sitter ju, men ingen packning av packningsmaterial/aluminium. de var det jag menade, och ja jag har meckat med AM6, har själv en Rieju.
haha okej men gummi ringen funkar ju faktiskt som en packning och jag sa inte att du va dålig elr nåt och Rieju äger
nej, jag förstod det, jag tog det bara som en fråga, och besvarade den. och ja gummiringen fungerar som packning, men jag kallar de inte opacking dock. kanske har fel i det, men ja gör iaf inte det
kallepalle skrev:nej, jag förstod det, jag tog det bara som en fråga, och besvarade den. och ja gummiringen fungerar som packning, men jag kallar de inte opacking dock. kanske har fel i det, men ja gör iaf inte det
hehe när jag tänker efter lite så skulle jag inte heller kalla det packningen när du säger sådär hahahaha
EDIT: vad tror du om min teori att det börjar läka när den blir varm för oljan är rinnigare då kan det stämma elr tänker ja helt fel ?
dirt skrev:10w40 är "tjockare" än 10w30
men satsa på att byta packning om du orkar
om man e lat så kan man ta silicon tätningsmassa och smeta på där läckan är
silicon behövs inte funkar bra med att bara olja in packingen innan du sätter på den:P
silicon behövs inte funkar bra med att bara olja in packingen innan du sätter på den:P
Han menade nog att om du ej orka klya motorn och byta hela packningen så kan man istället kleta på någonsorts tätningsmassa(över just läckan som han sa)
det kan vara den packboxen som sitter på kopplingsarmen som går ner i motorn för de var samma på min den läckte när den var varm och då kollade jag när den var varm och kopplade och då bubblade oljan ut genom den packboxen den sitter under den kopplingsarmen som går ner i motorn under den lilla brickan :wink:
Han menade nog att om du ej orka klya motorn och byta hela packningen så kan man istället kleta på någonsorts tätningsmassa(över just läckan som han sa)