Vill du ha ett fräckt ljud när du drar om alla polare?
Eller vill du ha den där fräna looken?

Då ska du ta och skaffa dig ett Tufft sportfilter/Öppetluffilter från Twostroke. Med ett sport filter finns det både negativa och positiva saker.

Dom negativa kommer här:
*Drar mer bensin
*Låter mera
*Jobbigt att ställa in
*vissa sportfilter kan inte köras i regn

Dom positiva:
*Fränt ljud (kan låta lite högt beror på hur trimmad mopeden är)
*Ser snyggt ut
*Bättre acceleration
*ca 2kmh snabbare


När du monterar ett sport filter är det lika lätt att ta av förgasaren som att låta den sita, MEN du måste byta huvud munstycke när du byter till ett sportfilter/Öppetluftfilter så det är bättre att plocka av Förgasaren från motorn/insuget.
När du sätter i ett annat huvud munstycke så ska det nya vara ungefär 10storlekar större än original huvud munstycket. Blödrar den när du drar upp den på höga varv så är det bara till att byta ner sig i huvud munstycke (se till att ha 10storlekar större än originalet och ända ner till originalet när du gör det). När du har hittat rätt storlek på huvud munstycke är det bara att sätta på alla kåpor eller liknande du haft loss för att mecka med dit nya fräna sportfilter/öppnaluftfilter.

 

/Pelle Lindblad

Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer.

Kommentarer (16)

Skriven av aeroxr08 2009-12-08 16:37

det räcker inte med bara 10 strl...
iaf 15 min bara dog när jag hade 10 strl större så större än bara 10

Skriven av snajdarN 2009-10-13 20:58

HJÄLP! Jag har en Dellorto 17,5 mm förgasare med storleken 90 i huvudmunstycke. Om jag sätter på ett sporluftfilter ska jag höja 10 storlekar från 90 eller 10 storlekar från den riktiga orginal förgasaren där det är nått på 80? HJÄLP!

Skriven av rrx master 2009-08-05 16:07

om den dör runt full-gas ska man byta munstycket(högre

Skriven av rrx master 2009-08-05 16:06

den kan skära om den inte får mer soppa om man byter filter..

Skriven av Rillba_Sprint 2009-06-24 01:14

//Rillba

Skriven av Rillba_Sprint 2009-06-24 01:14

Asså om du kör trimmat eller med 70 cc så ska man fan ha sportluftfilter okej de e en snut magnet men asså motorn går skit annars.
Har själv http://www.startuning.se/product/95203-Luftfilter-Koso-Turbine-I på min baotian med 70 cc och den går som fan xD

Skriven av akke16 2009-05-28 17:36

Tja har ett problem:S har bytt luftfilter och munstycke men nu startar inte mopeden nån som vet vad jag ska göra åt det???

Skriven av sampen 2009-05-23 01:12

lundis_91: Det är antagligen varvnings stoppet. (Eller vad det heter) Det finns på de flesta moppar och gör så att man inte varvar sönder motorn vid ca 50km/h. Detta går att undkomma om man gasar, släpper gasen och sedan gasar igen. Upprepa detta. (Det pajjar motorn men om man vill åka snabbt så finns det inga hinder)

Detta kan även vara nånting med sportluftfiltret som du nämnde men annars är det nog inget fel.

Skriven av sampen 2009-05-23 01:12

lundis_91: Det är antagligen varvnings stoppet. (Eller vad det heter) Det finns på de flesta moppar och gör så att man inte varvar sönder motorn vid ca 50km/h. Detta går att undkomma om man gasar, släpper gasen och sedan gasar igen. Upprepa detta. (Det pajjar motorn men om man vill åka snabbt så finns det inga hinder)

Detta kan även vara nånting med sportluftfiltret som du nämnde men annars är det nog inget fel.

Skriven av snajdarN 2009-03-05 15:48

Kommer moppen gå sämre med sportluftfilter om den inte är trimmad?
Kan man köra med sportluftfilter utan att den är trimmad?

Gå till sida 1, 2  Nästa