-=trimning/styling till crescent compact=-

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lillens
Elmoped
Inlägg: 17
Blev medlem: 29 november 2007, 16:41
Ort: Västerås

Inlägg av lillens »

Min compakt (den i mitt galleri) gjorde 69kmh, med orginal jofrab 60cc 17mm kyrkport, 32mm krök, jamrcol dämpare. 14 drev fram och 28 bak.Och 4-vxl låda.
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

lillens skrev:Min compakt (den i mitt galleri) gjorde 69kmh, med orginal jofrab 60cc 17mm kyrkport, 32mm krök, jamrcol dämpare. 14 drev fram och 28 bak.Och 4-vxl låda.

Happ så roligt för dig..
charlessoet
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 maj 2008, 14:38
Ort: Torslanda

Inlägg av charlessoet »

Tjenare, jag har en komplett compakt och en reservdels compakt typ, Jag har uppborrad 65 cc cylinder dock utan kolv och uppborrad bing förgasasre vet bara inte vilken millimeter.. Men det med kröken och det, Ska man ha 32mm borr för hålet då eller vad? Och sen finns det nån plugg eller nåt man kan ta bort, är inte speciellt hemma på det här med mopeder xD O sen om man ska förstärka ramen vart är det då lämpligt att sätta förstärkningarna? Vore tacksam för svar, Ha det gött =)
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

charlessoet skrev:Tjenare, jag har en komplett compakt och en reservdels compakt typ, Jag har uppborrad 65 cc cylinder dock utan kolv och uppborrad bing förgasasre vet bara inte vilken millimeter.. Men det med kröken och det, Ska man ha 32mm borr för hålet då eller vad? Och sen finns det nån plugg eller nåt man kan ta bort, är inte speciellt hemma på det här med mopeder xD O sen om man ska förstärka ramen vart är det då lämpligt att sätta förstärkningarna? Vore tacksam för svar, Ha det gött =)
Hej! Om du har 65cc cylinder så ska du ha 32mm avgasrör, mest effekt ju^^ sen en fint trim avgas rör.
Plugg finns det inte...
Om du ska förstärka ska du sätta den bakom motorn, du vet fästet i motorn bak går ner ju. Du sätter en liten stolpe mellan ram och motorns fäste eller vad du vill ha i mellan :P kan förklara mer sen om du inte fattar.
charlessoet
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 maj 2008, 14:38
Ort: Torslanda

Inlägg av charlessoet »

Okej nej det är lungt, fattade ;) Men den som sitter på motorn nu är 50 cc uppborrad.. Men det funkar väl det med om man bara ska ha uppborrade original grejer? På original röret så är det en skruv på baksidan där avgaserna kommer ut, kan man ta bort den eller något och vad gör det isf? Det andra röret till reservdels compakten har ingen sån skruv och när den moppen va komplett drog den original compakten lätt.. :P Kanske blev lite rörigt men aah...Tack för svaret =)
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

charlessoet skrev:Okej nej det är lungt, fattade ;) Men den som sitter på motorn nu är 50 cc uppborrad.. Men det funkar väl det med om man bara ska ha uppborrade original grejer? På original röret så är det en skruv på baksidan där avgaserna kommer ut, kan man ta bort den eller något och vad gör det isf? Det andra röret till reservdels compakten har ingen sån skruv och när den moppen va komplett drog den original compakten lätt.. :P Kanske blev lite rörigt men aah...Tack för svaret =)
Har också skruv där bak och den är till för att man ska kunna rengöra inne i ljuddämparen, sota ur.
Men vet inte vad för fler frågor du hade men trimma på och ramförstärk^^
Skriv svar