Ok tack för svar men har sett dit projekt flera gånger förrut..mkt nice moped. Gör ett projekt här också så alla kan se din..Du kan ju även göra guider som du har gjort på moppenet..
velino92 skrev:Ok tack för svar men kan du berätta ungefär hur man poratar? Har sett dit projekt flera gånger förrut..mkt nice moped. Gör ett projekt här också så alla kan se din..Du kan ju även göra guider som du har gjort på moppenet..
Men tycker du jag ska borra insuget också??
Som jag skrev i ditt projekt (raderade du inlägget btw? )
""""Portning är en hel vetenskap.
Men smått och gott så förstorar man alla portar som insug, avgas, spol och spolkanalerna för mer och bättre flöde.
Rexxy något mer en portning??
eller räcker det?? Jag menar jag vill ju komma upp i mina 60..
drevning också, men vilken drevning...nu har jag 12/36..ska jag bara byta fram till 13 ??
velino92 skrev:Rexxy något mer en portning??
eller räcker det?? Jag menar jag vill ju komma upp i mina 60..
drevning också, men vilken drevning...nu har jag 12/36..ska jag bara byta fram till 13 ??
Du bör läsa på lite om portning först. Även öva i en annan cylinder.
Annars kan du skicka in cylindern på portning till en som kan
Jag kan mer än gärna porta sachs-cylindrar till andra. Bara adda msn för mer info
velino92 skrev:Rexxy något mer en portning??
eller räcker det?? Jag menar jag vill ju komma upp i mina 60..
drevning också, men vilken drevning...nu har jag 12/36..ska jag bara byta fram till 13 ??
Du bör läsa på lite om portning först. Även öva i en annan cylinder.
Annars kan du skicka in cylindern på portning till en som kan
Jag kan mer än gärna porta sachs-cylindrar till andra. Bara adda msn för mer info
Ok:D Tack...ska kolla med kompisar om de kan porta annars får jag ju öva på en annan innan...
Men vad tycker ni alliphopa...jag ska porta isåfall men ska jag göra något mer tycker ni??
fattar fortfarende inte varför du ska lägga tid och ork på att porta din orginalcylinder crille? köp 60cc istället, kommer bli mkt bättre effekt.
om du ska ha en annan cylinder och öva p åså kommer det också att kosta, i längden blir det både billigare och bättre med en 60cc
Fredde92 skrev:fattar fortfarende inte varför du ska lägga tid och ork på att porta din orginalcylinder crille? köp 60cc istället, kommer bli mkt bättre effekt.
om du ska ha en annan cylinder och öva p åså kommer det också att kosta, i längden blir det både billigare och bättre med en 60cc
MVH Fredde
Kan vara bra att lära sig portning. Även om man köper 60cc sen, så portar man ju den senare
Fast enligt mitt tycke är det onödigt att köpa en 5½ cylinder, då en 60cc kostar 100kr mer ungefär och ger MYCKET mer effekt.
Fast om han nu inte vill köpa 60cc och vill köpa 5½ så tycker jag det är bättre att porta orginalcylindern. För en 5½ har BARA större portar är orginalcylindern. Så porta orginalcylinder istället för att köpa 5½ cylindern. Då tjänar man pengar på det.
Fredde92 skrev:fattar fortfarende inte varför du ska lägga tid och ork på att porta din orginalcylinder crille? köp 60cc istället, kommer bli mkt bättre effekt.
om du ska ha en annan cylinder och öva p åså kommer det också att kosta, i längden blir det både billigare och bättre med en 60cc
MVH Fredde
Kan vara bra att lära sig portning. Även om man köper 60cc sen, så portar man ju den senare
Fast enligt mitt tycke är det onödigt att köpa en 5½ cylinder, då en 60cc kostar 100kr mer ungefär och ger MYCKET mer effekt.
Fast om han nu inte vill köpa 60cc och vill köpa 5½ så tycker jag det är bättre att porta orginalcylindern. För en 5½ har BARA större portar är orginalcylindern. Så porta orginalcylinder istället för att köpa 5½ cylindern. Då tjänar man pengar på det.
Jupp det har du rätt i:)
Ska nog köpa 60cc om jag får:P och en 17mm bing eller dellorto..