Mobil -tråden

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Lönneroth skrev:Vet inte vart jag skulle lägga men blir nog bra här,
om du har iPad IPhone IPod osv, vet ni varför dem måsta vara avstängda under start och landning i en flygresa?
För det är ju helt Ok när du är på 10k meter höjd?
Nu utgår jag från att man har på flightmode så varför skulle man inte få ? :)
Har för mig att det blir störningar med kommunikationen om man inte stänger av flygplansläge men jag brukar ha flygplansläge så fort jag sätter mig på planet så det skulle inte va någon fara med att ha på flygplansläget på start och landning :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

nexus 4 är en mobil jag skulle vilja testa, men tror inte den håller, är ganska våldsam med mina telefoner :roll:
Lönneroth
Elmoped
Inlägg: 65
Blev medlem: 25 januari 2012, 19:19
Ort: Olofstorp
Kontakt:

Inlägg av Lönneroth »

Okej tack :)
ZX skrev:
Derbi driver inte, trasig koppling?

Fel upptäckt, kedjan var borta.

Tråd kan låsas
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

NOName? skrev:nexus 4 är en mobil jag skulle vilja testa, men tror inte den håller, är ganska våldsam med mina telefoner :roll:


e du våldsam me dina tfoner recomenderar jag xcover, den håller det mesta
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Lönneroth skrev:Vet inte vart jag skulle lägga men blir nog bra här,
om du har iPad IPhone IPod osv, vet ni varför dem måsta vara avstängda under start och landning i en flygresa?
För det är ju helt Ok när du är på 10k meter höjd?
Nu utgår jag från att man har på flightmode så varför skulle man inte få ? :)
Detta gäller alla mobiltelefoner och annan elektrisk utrustning som skulle kunna störa planets kommunikation.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Lönneroth skrev:Vet inte vart jag skulle lägga men blir nog bra här,
om du har iPad IPhone IPod osv, vet ni varför dem måsta vara avstängda under start och landning i en flygresa?
För det är ju helt Ok när du är på 10k meter höjd?
Nu utgår jag från att man har på flightmode så varför skulle man inte få ? :)
Det är väl bara en myt att den ska störa flygplanet, kanske förr i tiden men inte nu.
Har läst ett par oberoende studier som inte visar något som helst tecken på att det skulle bli någon form av störningar ifrån mobiler eller dylikt..
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

p0d1 skrev:
Lönneroth skrev:Vet inte vart jag skulle lägga men blir nog bra här,
om du har iPad IPhone IPod osv, vet ni varför dem måsta vara avstängda under start och landning i en flygresa?
För det är ju helt Ok när du är på 10k meter höjd?
Nu utgår jag från att man har på flightmode så varför skulle man inte få ? :)
Det är väl bara en myt att den ska störa flygplanet, kanske förr i tiden men inte nu.
Har läst ett par oberoende studier som inte visar något som helst tecken på att det skulle bli någon form av störningar ifrån mobiler eller dylikt..
Det är en myt, iaf enligt Mythbusters som testade denna myt en gång.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jag behöver några bra argument för att övertala morsan om en iphone, någon som har några bra?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

jack.lofgren skrev:Jag behöver några bra argument för att övertala morsan om en iphone, någon som har några bra?
Att hon kan se vart du är men hjälp av hitta min iPhone, så har hon alltid koll på dig ;)
nej men vad har hon för argument emot en iPhone?
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

saile96 skrev:
NOName? skrev:nexus 4 är en mobil jag skulle vilja testa, men tror inte den håller, är ganska våldsam med mina telefoner :roll:


e du våldsam me dina tfoner recomenderar jag xcover, den håller det mesta
har en xcover :D den håller fan allt
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

jack.lofgren skrev:Jag behöver några bra argument för att övertala morsan om en iphone, någon som har några bra?
Må vara dyr i pris, men värd varenda krona

iOS är det stabilaste operativsystemet som finns för telefoner just nu, mycket driftsäkrare än Android. Finns mer utvecklare för appar till iOS än det finns till Android..

Även väldigt bra kamera, du kan använda den till vettiga saker, du har t.ex. GPS i den för både bil, buss och gång, har du svårt med nån läxa kan du snabbt ta fram telefonen och söka svar m.m....
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Antar att man ska ta allt om telefoner här.

Har en iPhone 4 med ett Otto skal, ni vet det där värsta största tjockaste skalet man kan ha..

I alla fall i morse så funkade mobilen fint, kom till skolan och höll på med telefonen sen när jag skulle låsa den så var det något fel, jag trycker ner knappen som vanligt (har bara behövt peta till den lite lätt) men nu så var jag tvungen att trycka ner den superhårt fast den inte låser sig, det går att låsa den men man måste trycka på högra sidan typ.

Verkar som själva knappen är sönder, själva den som ska se till att det ska låsas

Hur ska jag göra, har aldrig tappat den eller något så fattar inte varför den har gått sönder, hjälp tack
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 maj 2012, 18:10

Inlägg av slajk »

2stroke skrev:
jack.lofgren skrev:Jag behöver några bra argument för att övertala morsan om en iphone, någon som har några bra?
Må vara dyr i pris, men värd varenda krona

iOS är det stabilaste operativsystemet som finns för telefoner just nu, mycket driftsäkrare än Android. Finns mer utvecklare för appar till iOS än det finns till Android..

Även väldigt bra kamera, du kan använda den till vettiga saker, du har t.ex. GPS i den för både bil, buss och gång, har du svårt med nån läxa kan du snabbt ta fram telefonen och söka svar m.m....
Nu måste jag fråga, när använde du en Android-telefon senast? :)
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

En iphone 5, halebop rubbet beställd. För dom som vill veta :roll: :lol:
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

rasmusborg skrev:Antar att man ska ta allt om telefoner här.

Har en iPhone 4 med ett Otto skal, ni vet det där värsta största tjockaste skalet man kan ha..

I alla fall i morse så funkade mobilen fint, kom till skolan och höll på med telefonen sen när jag skulle låsa den så var det något fel, jag trycker ner knappen som vanligt (har bara behövt peta till den lite lätt) men nu så var jag tvungen att trycka ner den superhårt fast den inte låser sig, det går att låsa den men man måste trycka på högra sidan typ.

Verkar som själva knappen är sönder, själva den som ska se till att det ska låsas

Hur ska jag göra, har aldrig tappat den eller något så fattar inte varför den har gått sönder, hjälp tack
Hade likadant, eller hade den i en tight ficka en gång, tog upp den, pillade, sen skull låsa, och då var det bara som om det där själv klicket som låser telefonen var borta, knappen var helt slapp och funkade ej. Hade den så ett tag, senare så vaknade jag en morgon och klickade och helt plötsligt hade knappen "hoppat tillbaka" i sitt läge och den funkar nu igen och har gjort flera månader.

Om du går in under Allmänt ----> Hjälpmedel ----> Assistive touch, där finns ett verktyg för att låsa telefonen ändå
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

köp inte Iphone!! bara laggar ihop efter ett tag och blir cp... hänt för mig och dom flesta jag känner...
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

slajk skrev:
2stroke skrev:
jack.lofgren skrev:Jag behöver några bra argument för att övertala morsan om en iphone, någon som har några bra?
Må vara dyr i pris, men värd varenda krona

iOS är det stabilaste operativsystemet som finns för telefoner just nu, mycket driftsäkrare än Android. Finns mer utvecklare för appar till iOS än det finns till Android..

Även väldigt bra kamera, du kan använda den till vettiga saker, du har t.ex. GPS i den för både bil, buss och gång, har du svårt med nån läxa kan du snabbt ta fram telefonen och söka svar m.m....
Nu måste jag fråga, när använde du en Android-telefon senast? :)
måste säga att android har gått om IOS i utvecklingen, hade en iPhone 4s förut men tröttnade snabbt då ios är så låst, man kan liksom inte göra något utan att jailbreaka vilket sabbar telefonen till slut. så jag skaffade mig en Samsung galaxy NOTE 2 och är helt sjukt nöjd, kommer knappast köpa iphone igen på ett tag!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Kan bara säga som alla andra att SIII är en fantastisk telefon! Leker med apples skit!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jolly skrev:
rasmusborg skrev:Antar att man ska ta allt om telefoner här.

Har en iPhone 4 med ett Otto skal, ni vet det där värsta största tjockaste skalet man kan ha..

I alla fall i morse så funkade mobilen fint, kom till skolan och höll på med telefonen sen när jag skulle låsa den så var det något fel, jag trycker ner knappen som vanligt (har bara behövt peta till den lite lätt) men nu så var jag tvungen att trycka ner den superhårt fast den inte låser sig, det går att låsa den men man måste trycka på högra sidan typ.

Verkar som själva knappen är sönder, själva den som ska se till att det ska låsas

Hur ska jag göra, har aldrig tappat den eller något så fattar inte varför den har gått sönder, hjälp tack
Hade likadant, eller hade den i en tight ficka en gång, tog upp den, pillade, sen skull låsa, och då var det bara som om det där själv klicket som låser telefonen var borta, knappen var helt slapp och funkade ej. Hade den så ett tag, senare så vaknade jag en morgon och klickade och helt plötsligt hade knappen "hoppat tillbaka" i sitt läge och den funkar nu igen och har gjort flera månader.

Om du går in under Allmänt ----> Hjälpmedel ----> Assistive touch, där finns ett verktyg för att låsa telefonen ändå
Jo min kompis fixade det där åt mig så att jag nu har en sak på skärmen som man kan trycka på hemknappen och även som du nämnde att låsa den!

Du har inte någon minsta aning hur man kan fixa tillbaks knappen till sitt normala läge med flit så jag inte måste vänta tills den själv ploppar tillbaka? :)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Behöver mobiltipps nu!!
Ska vara android och en prisklass innom 1500-3000 ungefär :)

Är lite inne på någon sony mobil men vet inte, någon som har erfarenheter om dom? :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Börniee skrev:Behöver mobiltipps nu!!
Ska vara android och en prisklass innom 1500-3000 ungefär :)

Är lite inne på någon sony mobil men vet inte, någon som har erfarenheter om dom? :)
samsung galaxy xcover, håller någorlunda bra och är en av de stötsäkrare jag har haft.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Hej, ska snart ha ny mobil. Tänkte höra om någon har något bra förslag. Max 400kr/månaden INTE IPHONE :) Allt annat är intressant.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har en galaxy s3, men inget jag laddar ner/bilder hamnar på minneskortet. .? Allt sparas på mobilen? Hur ändrar jag det?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Dabumtss
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 1 februari 2013, 15:37
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Dabumtss »

DEA!! skrev:Har en galaxy s3, men inget jag laddar ner/bilder hamnar på minneskortet. .? Allt sparas på mobilen? Hur ändrar jag det?
Om du använder den webbläsaren som finns på mobilen färdigt går du på inställningar > avancerat och byter standardlagring från enhet till minneskort. För bilder går du på kamerainställningar och ändrar lagring till minneskort
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Funkar detta på appat med?!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Dabumtss
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 1 februari 2013, 15:37
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Dabumtss »

DEA!! skrev:Funkar detta på appat med?!
Om du laddar ner dem från internet ja, annars nej, du måste gå via uppgiftshanteraren och flytta till SD. I allafall har inte jag hittat nån inställning :?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

DerbiKoffe skrev:
slajk skrev:
2stroke skrev: Må vara dyr i pris, men värd varenda krona

iOS är det stabilaste operativsystemet som finns för telefoner just nu, mycket driftsäkrare än Android. Finns mer utvecklare för appar till iOS än det finns till Android..

Även väldigt bra kamera, du kan använda den till vettiga saker, du har t.ex. GPS i den för både bil, buss och gång, har du svårt med nån läxa kan du snabbt ta fram telefonen och söka svar m.m....
Nu måste jag fråga, när använde du en Android-telefon senast? :)
måste säga att android har gått om IOS i utvecklingen, hade en iPhone 4s förut men tröttnade snabbt då ios är så låst, man kan liksom inte göra något utan att jailbreaka vilket sabbar telefonen till slut. så jag skaffade mig en Samsung galaxy NOTE 2 och är helt sjukt nöjd, kommer knappast köpa iphone igen på ett tag!

Oliwer är kär i sin ajfån o kommer aldrig släppa Apple s produkter höhö ;-)
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

Inlägg av derix »

Börniee skrev:Behöver mobiltipps nu!!
Ska vara android och en prisklass innom 1500-3000 ungefär :)

Är lite inne på någon sony mobil men vet inte, någon som har erfarenheter om dom? :)
Har lekt lite med en xperia Z och den blir förmodligen nästa lur efter min s4a (byter ofta) den känns riktigt bra :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Gpr det att få det vanliga internet alltså inte mobilanpassade sidor på s3:an?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Dabumtss
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 1 februari 2013, 15:37
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Dabumtss »

Börniee skrev:Gpr det att få det vanliga internet alltså inte mobilanpassade sidor på s3:an?
Ja, det går
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Dabumtss skrev:
Börniee skrev:Gpr det att få det vanliga internet alltså inte mobilanpassade sidor på s3:an?
Ja, det går
Hur gör man då?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Börniee skrev:
Dabumtss skrev:
Börniee skrev:Gpr det att få det vanliga internet alltså inte mobilanpassade sidor på s3:an?
Ja, det går
Hur gör man då?
Du trycker på "meny knappen" när du är på internet o sedan ta skrivbordsvy ;-)
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Tja jag ska skaffa ny mobil, men ska jag ha en s4 eller en htc one?
Just nu så lutar det mot htc'n..
Vill inte ha en iphone, för mainstream :D
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Linusen skrev:Tja jag ska skaffa ny mobil, men ska jag ha en s4 eller en htc one?
Just nu så lutar det mot htc'n..
Vill inte ha en iphone, för mainstream :D
Jag skulle ha satsat på s4an den verkar vara bra osv htc har aldrig varit så bra för mig som Samsung har vaeit ;-)
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Inlägg av asti27 »

ska köpa ny mobil, men vet inte om jag ska ha S4 eller S4 active Ev. Note 2, vilka rekommenderar ni?
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Skriv svar