Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Zuperior
Elmoped
Inlägg: 19 Blev medlem: 11 mars 2008, 14:35
Kontakt:
Inlägg
av Zuperior » 20 september 2008, 12:40
sewa skrev: Zuperior skrev: var finns strypningen i luftburken på yamaha dt -07? och finns de nån strypning i insuget?
asså strypningarna som finns på en DT -07 är plugg i röret,katalysator och spärrad CDI
finns inga andra alls
Men finns inte att köpa några andra CDI boxar än orginal = spärrade.
PM om du vill veta hur man tar bort CDI spärrningen eller någon annan strypning på dom
okej, tackar
J.O_bultaco
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168 Blev medlem: 14 juni 2008, 23:20
Ort: Uppsala
Inlägg
av J.O_bultaco » 26 september 2008, 19:34
Bultaco Lobito -2001:
sitter strypning i delningen på kröken, strypt luftburk, snålt munstycke och ett överdrivet stort bakdrev.
J.O
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 1 oktober 2008, 18:52
RRX/MRX/SMX
Plugg i delningen av kröken.
Luftburk
Snålt bestyckad
---->Snålt bestyckad<-----
Vad menas med det ?
Mvh. TobbaN =)
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952 Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå
Inlägg
av Moddad » 1 oktober 2008, 19:43
Att det sitter ett litet munstycke
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 1 oktober 2008, 19:44
[quote="Moddad"]Att det sitter ett litet munstycke[/quote]
Okej
Tack =)
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 2 oktober 2008, 14:57
rrx har även strypt cdi
toker racing
Elmoped
Inlägg: 18 Blev medlem: 9 april 2008, 17:23
Inlägg
av toker racing » 2 oktober 2008, 16:40
PÅ min ch racing wsm50 replica sitter det plugg i avgasröret och i luftburken.har också EGR
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 17 oktober 2008, 14:40
Har inte RRX sån där strypning, som det går en slang till kröken så att det ska störa effekten ? Och har RRX strypt Cdi ?
f.d TSR-Crew
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 17 oktober 2008, 14:41
TobbaN skrev: Har inte RRX sån där strypning, som det går en slang till kröken så att det ska störa effekten ? Och har RRX strypt Cdi ?
ja rrx har en egr. vissa modeller avv rrx har ostrypt å vissa inte.
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615 Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:
Inlägg
av Rabxorzz » 17 oktober 2008, 15:01
kallepalle skrev: TobbaN skrev: Har inte RRX sån där strypning, som det går en slang till kröken så att det ska störa effekten ? Och har RRX strypt Cdi ?
ja rrx har en egr. vissa modeller avv rrx har ostrypt å vissa inte.
Det hjälper inte ett skit att plugga EGRen!
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 17 oktober 2008, 15:02
Rabxorzz skrev: kallepalle skrev: TobbaN skrev: Har inte RRX sån där strypning, som det går en slang till kröken så att det ska störa effekten ? Och har RRX strypt Cdi ?
ja rrx har en egr. vissa modeller avv rrx har ostrypt å vissa inte.
Det hjälper inte ett skit att plugga EGRen!
nej, har inte sagt de heller.
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 18 oktober 2008, 11:39
Rabxorzz skrev: kallepalle skrev: TobbaN skrev: Har inte RRX sån där strypning, som det går en slang till kröken så att det ska störa effekten ? Och har RRX strypt Cdi ?
ja rrx har en egr. vissa modeller avv rrx har ostrypt å vissa inte.
Det hjälper inte ett skit att plugga EGRen!
och vad grundar du det på ?
KLICKA PÅ BILDEN
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952 Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå
Inlägg
av Moddad » 18 oktober 2008, 12:42
MarcusRRX skrev: Rabxorzz skrev: kallepalle skrev:
ja rrx har en egr. vissa modeller avv rrx har ostrypt å vissa inte.
Det hjälper inte ett skit att plugga EGRen!
och vad grundar du det på ?
Antagligen testat, och det stämmer. Man kan möjligen kräma ur 1 km/h på att svetsa igen det på samma sätt som ett blindrör.
Daanne
Avstängd
Inlägg: 612 Blev medlem: 21 september 2008, 09:47
Ort: Uppsala
Inlägg
av Daanne » 18 oktober 2008, 14:22
Derbi Senda xtreme har blindrör , överdrivet stort bakdrev (65) ,strypt luftburk , katalysator , EGR grejen som inte gör något och så var det något med oljesak
EDIT: Strypt cdi-box och snålt bestyckad
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 20 oktober 2008, 16:44
Tjena, ska skaffa en ostrypt cdi. Det står såhär:
"Högkvalitets-CDI från Metrakit
Beskrivning:
En högkvalitets-CDI från Metrakit.
Leveraras helt ostrypt, vilket ger Dig den rätta effekten!
Denna CDI ser till att Du får ett höjt varvtalsstopp och en bättre accelleration.
OBS! Denna CDI passar endast till Ducatis tändsystem.
Passar ej Yamahas modeller från 2007 -->"
Ett höjt varvtalsstopp. Hur menar dom då ? Stryper den ändå, eller stryper den så på höga varv där inte en moppe kan komma?
Vill bara vara på den säkra sidan så jag inte köper en strypt Cdi.
Mvh TobbaN
Edit: Finns det strypning i insug på RRX ?
f.d TSR-Crew
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952 Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå
Inlägg
av Moddad » 20 oktober 2008, 16:50
Aldrig varit med om att jag träffat på en varvspärr med den CDI'n. Inget att oroa dig över!
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415 Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38
Inlägg
av TobbaN » 20 oktober 2008, 17:02
Moddad skrev: Aldrig varit med om att jag träffat på en varvspärr med den CDI'n. Inget att oroa dig över!
Okej, tack Moddad ^^
Mvh TobbaN
f.d TSR-Crew
DracPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 567 Blev medlem: 24 december 2007, 23:25
Inlägg
av DracPojken » 20 oktober 2008, 19:23
blir det nån skillnad på om man mixtrar lite med insuget på en Rieju drac 04 ?
rlofving
Elmoped
Inlägg: 4 Blev medlem: 1 april 2008, 20:45
Inlägg
av rlofving » 23 oktober 2008, 15:25
Tja, jag har en motorhispania ryz pro racing 08 med AM6 power up motorn
Jag har pluggat ur röret tagit bort strypningen i membranet och bytt till ett ostrypt insug. moppen gör då ca 60 med ett medel acc
Jag har även testat och köra med ett gianelli och då gjorde den ca 70-75
Jag tror inte att jag har strypt cdi för att om jag varaar så mycket det går på t.ex 3an så varvar den lätt över 11000. Jag har hört att det att det finns någon form av elektronisk strypning!? Har ingen aning om vad den gör eller på vilket sätt den stryper mopen. Finns det någon som har en aning om hur man kan få moppefan och gå BRA?
Jätte tacksam för hjälp
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773 Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter
Inlägg
av derbi_senda93 » 28 oktober 2008, 13:42
rlofving skrev: Tja, jag har en motorhispania ryz pro racing 08 med AM6 power up motorn
Jag har pluggat ur röret tagit bort strypningen i membranet och bytt till ett ostrypt insug. moppen gör då ca 60 med ett medel acc
Jag har även testat och köra med ett gianelli och då gjorde den ca 70-75
Jag tror inte att jag har strypt cdi för att om jag varaar så mycket det går på t.ex 3an så varvar den lätt över 11000. Jag har hört att det att det finns någon form av elektronisk strypning!? Har ingen aning om vad den gör eller på vilket sätt den stryper mopen. Finns det någon som har en aning om hur man kan få moppefan och gå BRA?
Jätte tacksam för hjälp
går den över 11000 så har du nog inte en cdi-strypning men vill du vara helt säker så pröva att maxa den på 6ans växel och kolla vad varvtalet ligger på. men om du har pluggat ur röret och tagit bort strypningen i membranet och insuget så borde du väl ha bytt upp dig i munstycke? har du inte det måste du göra det, iaf några storlekar =)
rieju-micke
Elmoped
Inlägg: 13 Blev medlem: 18 november 2008, 21:42
Inlägg
av rieju-micke » 26 november 2008, 21:29
Hur tar man bort luftburkspluggen på en drac rr och vart sitter den?
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699 Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:
Inlägg
av MarcusAndersson » 26 november 2008, 21:41
Rieju-micke skrev: Hur tar man bort luftburkspluggen på en drac rr och vart sitter den?
PM mig så förklarar jag med bild.
KLICKA PÅ BILDEN
jeppe_13
Elmoped
Inlägg: 4 Blev medlem: 15 oktober 2008, 18:32
Ort: konga
Inlägg
av jeppe_13 » 4 december 2008, 20:15
vad sitter strypningen på insuget på dt50x-07
Buskaas
Elmoped
Inlägg: 61 Blev medlem: 22 oktober 2008, 18:17
Ort: Uppsala
Inlägg
av Buskaas » 4 december 2008, 20:21
jeppe_13 skrev: vad sitter strypningen på insuget på dt50x-07
Det istter som en platsplugg i membranen......
MVH Buskaas^^
Junker
Elmoped
Inlägg: 84 Blev medlem: 3 juni 2008, 21:21
Inlägg
av Junker » 4 december 2008, 21:37
Nån som kan berätta vart Luftburksstrypningen sitter på Derbi? eller skicka länk till nån sida.
Buskaas
Elmoped
Inlägg: 61 Blev medlem: 22 oktober 2008, 18:17
Ort: Uppsala
Inlägg
av Buskaas » 4 december 2008, 21:42
Junker skrev: Nån som kan berätta vart Luftburksstrypningen sitter på Derbi? eller skicka länk till nån sida.
1. Ta bort limpan
2. det sitter som en skorsten uppe på luftburken
3. Det e bara att rycka bort den
4. Skulle tipsa om att sätta i ett större munstycke i förgasarn
MVH Buskaas^^
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 4 december 2008, 21:43
ja, förmodligen. annars skär den ju lol
Junker
Elmoped
Inlägg: 84 Blev medlem: 3 juni 2008, 21:21
Inlägg
av Junker » 4 december 2008, 21:45
Buskaas skrev: Junker skrev: Nån som kan berätta vart Luftburksstrypningen sitter på Derbi? eller skicka länk till nån sida.
1. Ta bort limpan
2. det sitter som en skorsten uppe på luftburken
3. Det e bara att rycka bort den
4. Skulle tipsa om att sätta i ett större munstycke i förgasarn
1. Limpan är de typ själva filtret skumgummit typ?
2. Skorsten? asså som ett rör eller vadå?
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860 Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:
Inlägg
av kallepalle » 4 december 2008, 21:49
limpan=sadeln.
skorsten är som ett rör ja.
Junker
Elmoped
Inlägg: 84 Blev medlem: 3 juni 2008, 21:21
Inlägg
av Junker » 4 december 2008, 22:22
Den va? jag tog iaf bort den och slänge på 78 munstycke, det borde vel räcka?
Buskaas
Elmoped
Inlägg: 61 Blev medlem: 22 oktober 2008, 18:17
Ort: Uppsala
Inlägg
av Buskaas » 6 december 2008, 16:12
Junker skrev:
Den va? jag tog iaf bort den och slänge på 78 munstycke, det borde vel räcka?
78 lät lite stort tkr jag iaf min blöddra som fan med 75
mem pröva dig fram
MVH Buskaas^^
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621 Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14
Inlägg
av Tomaz » 6 december 2008, 16:25
de står ju att Derbi 00-04 inte har strypt cdi, min är en 01:a och har strypt cdi orginal
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773 Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter
Inlägg
av derbi_senda93 » 6 december 2008, 16:31
DerbiSM skrev: de står ju att Derbi 00-04 inte har strypt cdi, min är en 01:a och har strypt cdi orginal
min med
stryper vid 8000 varv
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621 Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14
Inlägg
av Tomaz » 6 december 2008, 16:32
Derbi_senda93 skrev: DerbiSM skrev: de står ju att Derbi 00-04 inte har strypt cdi, min är en 01:a och har strypt cdi orginal
min med
stryper vid 8000 varv
Ja, då är det alltså STRYPT på 01:or.. Eller vad är det för årsmodel på din ?
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773 Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter
Inlägg
av derbi_senda93 » 6 december 2008, 17:38
DerbiSM skrev: Derbi_senda93 skrev: DerbiSM skrev: de står ju att Derbi 00-04 inte har strypt cdi, min är en 01:a och har strypt cdi orginal
min med
stryper vid 8000 varv
Ja, då är det alltså STRYPT på 01:or.. Eller vad är det för årsmodel på din ?
min är en 03a.