och en annan sak, jag och min polare retur här på tsr, pillade lite på en polares MRX, vi bytte munstycke och drog pluggen i delningen av kröken. Då sa han som hade MRX:en att det var 80 org munstycke! detta låter förjävla mkt, men vi satte på ett 88 istället. Kommer den gå bättre med 80 eller 88?
drac rr
stryppt membran, bara till att öppna en av klaffana och slå ut så blir den lite starkare och snabbare på gasen men du får gå upp några storlekar i munstycket
på en rrx 07 vart sitter pluggen i luftburken någnstans.
Och det där med insuget och en skruvmejsel. Går det verkligen att trycka bort strypningen på original insuget?
på en rrx 07 vart sitter pluggen i Luftburken?
och sen det där med insuget och skruvmejsel, går det verkligen att trycka ur strypningen med en mejsel. på ett original insug ?:)
Har sett att det kommer upp en herrans massa trådar om vad det sitter för strypningar i ens moped så jag tänkte att alla kan ju skriva här vad det sitter för strypningar så kan jag sammanfatta det senare i den här tråden så slipper vi massa olika trådar.
Finns ju 3 skorstenar som du ser på luftburken då du lyfter sadeln. Annan strypning känner jag inte till i luftburken men kan säkert finnas, inte koll på den. De tre skorstenarna är bara att rycka bort, 3 svarta rör som ligger breve varandra uppe på luftburken.
vart sitter pluggen på Derbi Senda Xtreme -06? Kollade där precis i början av röret, vid cylindern, å där satt det inget :O Han som sålde den sa att den va helt original!
För att det inte finns någon plugg i avgasröret, däremot sitter det ett blindrör som du kan kapa bort o svetsa igen. Tror alla strypningar finns med i denna tråd. Hoppas det hjälpte
Moddad skrev:För att det inte finns någon plugg i avgasröret, däremot sitter det ett blindrör som du kan kapa bort o svetsa igen. Tror alla strypningar finns med i denna tråd. Hoppas det hjälpte
Nice, min blindtarm e borta så ;P Men den gör bara typ 60 max, den e ganska dålig just nu på många sätt. startar efter typ 10minuters springande ( Ingen kick just nu ) Och den dör hela tiden, kan köra hur snabbt/långsamt som helst, den dör så gott som hela tiden. Tändningen helt klart.
Plugg i delningen av kröken.
CDI.
Drevingen.
EGR.
Luftburk.
nån som skulle kunna förklara lite bättre?
Det är för många som generaliserar dt50r/x. Alla säger att den har strypt cdi men det är bara -07 och framåt den är strypt!!
Man tar bort den strypningen genom att bora hål med en 5mm borr i "O" alltså det står MORIC på cdi-boxen. då ska man borra hål i mitten på boktaven O så försvinner varvspärren som var på 8000 varv innan. Det låter lite sjukt men det funkar fint Har gjort det på min DT50x -07 ...
Plugg i delningen av kröken.
CDI.
Drevingen.
EGR.
Luftburk.
nån som skulle kunna förklara lite bättre?
Det är för många som generaliserar dt50r/x. Alla säger att den har strypt cdi men det är bara -07 och framåt den är strypt!!
Man tar bort den strypningen genom att bora hål med en 5mm borr i "O" alltså det står MORIC på cdi-boxen. då ska man borra hål i mitten på boktaven O så försvinner varvspärren som var på 8000 varv innan. Det låter lite sjukt men det funkar fint Har gjort det på min DT50x -07 ...