Epa/ A-traktor Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

draken skrev:hejhej. som ni vet på en växellåda (m47) så måste man dra upp som en knopp eller hylsa för att få i backen. tror ni man skulle kunna vända på den så man måste dra upp den för att få i 3 4 5? skulla vara bra om ja fick svar :)
Hej, nej du kan inte helt enkelt bara vända på den, om du plockar bort damasken så ser du hur backspärren funkar,

det är en vit sak som åker upp och ner när du lyfter i backspärren, den ligger emot en guldig liten bricka så att backen inte ska gå i hur som hellst,

om du vill bygga en omvänd backspärr,
Du sätter en slang klämma på den vita saken så där man skruvar på slangklämman kommer åt höger ( motsatsen mot original) och sen får du flytta brickan så att den sitter på andra sidan ( sitter med 2 skruv) eller så skaffar du en till bricka. Tänk på att det kan va enkelt att lägga i backen om du bara har 1 bricka sen ;) wipps så har du 1,2,R och om du lyfter 3,4,5!

hoppas du förstår! enklare om du plockar loss å kollar hur det är uppbyggt
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

HondaPojkeN skrev:
draken skrev:hejhej. som ni vet på en växellåda (m47) så måste man dra upp som en knopp eller hylsa för att få i backen. tror ni man skulle kunna vända på den så man måste dra upp den för att få i 3 4 5? skulla vara bra om ja fick svar :)
Hej, nej du kan inte helt enkelt bara vända på den, om du plockar bort damasken så ser du hur backspärren funkar,

det är en vit sak som åker upp och ner när du lyfter i backspärren, den ligger emot en guldig liten bricka så att backen inte ska gå i hur som hellst,

om du vill bygga en omvänd backspärr,
Du sätter en slang klämma på den vita saken så där man skruvar på slangklämman kommer åt höger ( motsatsen mot original) och sen får du flytta brickan så att den sitter på andra sidan ( sitter med 2 skruv) eller så skaffar du en till bricka. Tänk på att det kan va enkelt att lägga i backen om du bara har 1 bricka sen ;) wipps så har du 1,2,R och om du lyfter 3,4,5!

hoppas du förstår! enklare om du plockar loss å kollar hur det är uppbyggt
fattade exakt! tack så mycket! :) men varför måste man ha en slangklämma?
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

draken skrev:
HondaPojkeN skrev:
draken skrev:hejhej. som ni vet på en växellåda (m47) så måste man dra upp som en knopp eller hylsa för att få i backen. tror ni man skulle kunna vända på den så man måste dra upp den för att få i 3 4 5? skulla vara bra om ja fick svar :)
Hej, nej du kan inte helt enkelt bara vända på den, om du plockar bort damasken så ser du hur backspärren funkar,

det är en vit sak som åker upp och ner när du lyfter i backspärren, den ligger emot en guldig liten bricka så att backen inte ska gå i hur som hellst,

om du vill bygga en omvänd backspärr,
Du sätter en slang klämma på den vita saken så där man skruvar på slangklämman kommer åt höger ( motsatsen mot original) och sen får du flytta brickan så att den sitter på andra sidan ( sitter med 2 skruv) eller så skaffar du en till bricka. Tänk på att det kan va enkelt att lägga i backen om du bara har 1 bricka sen ;) wipps så har du 1,2,R och om du lyfter 3,4,5!

hoppas du förstår! enklare om du plockar loss å kollar hur det är uppbyggt
fattade exakt! tack så mycket! :) men varför måste man ha en slangklämma?
va bra!, nej dubehöver inte ha en slangklämma du kan ju komma på något annat med slangklämman är enklast att skruva dit!
edden
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 14 december 2012, 19:14

Inlägg av edden »

Hej,jag har haften A-traktor innan (duett-68) den var så jävlig att den drog ca 3.5 litermilen ochklyddade nästan var gång jag körde med den så jag sålde den, och nu har det blivit moppe istället :cry: men jag vill ju ha en epa för jag borg ca 1.2 mil från skolan och nu på vinter vill man ogärna köra moppe. Så undrar om det finns någon A-traktor under 10 000kr runt trelleborgs trakten? Helst då en 740. Är det bra med en 740 som a-traktor eller klyddar dem som fan också som en duett gör. Vad måste man göra för att man kan regga en bill till en a-traktor, jag vet att man måste ha dubbla låder ochflak och hatthylla men jag vill gärna ha mått osv man ska ha för den ska vara laglig, den ska inte bli en utsällning a-traktor så det är inte lönt att ni skriver en massa om styling osv. och sedan är det det med ryckspärr hur det fungerar, jag vet att när man drar ryckspärren sågår den ungefär som en vanlig bil. men kan man först dra den om man vill och sedan enkel inne från a-traktorn sätt ditt den. utan en jävla massa klydd. typ som en magnet eller något, inte vet jag så gärna svar på det också. a-traktor ska klara av att köra på snö is och köra som fan utan att gå i sönder. :lol:
edden
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 14 december 2012, 19:14

Inlägg av edden »

Om man har en okapad atraktor som har ombeds för att ha enkellåda uppe och dåliga bromsar, måste man då kapa hela och göra flak och reggbessa den eller räcker det att bara fixa dubbla låder och fixa bromsarna och bara åka in och kontrollbessa den? :lol:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

edden skrev:Om man har en okapad atraktor som har ombeds för att ha enkellåda uppe och dåliga bromsar, måste man då kapa hela och göra flak och reggbessa den eller räcker det att bara fixa dubbla låder och fixa bromsarna och bara åka in och kontrollbessa den? :lol:
står det "flak under tak" behöver du inte kapa, om det inte står det är det bara att plocka fram rondellen och kapa :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
zajkowski
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:00
Ort: Skåneland

Inlägg av zajkowski »

streamjr skrev:
edden skrev:Om man har en okapad atraktor som har ombeds för att ha enkellåda uppe och dåliga bromsar, måste man då kapa hela och göra flak och reggbessa den eller räcker det att bara fixa dubbla låder och fixa bromsarna och bara åka in och kontrollbessa den? :lol:
står det "flak under tak" behöver du inte kapa, om det inte står det är det bara att plocka fram rondellen och kapa :)
Står det något i stil med "Taket i övrigt oförändrat", då behöver det inte kapas. "Flak delvis under tak" finns på vissa kapade kombis. ;)
Om det inte står "taket iövrigt oförändrat", men det står "flak delvis under tak" på en sedanare, te.x 744 så är det bäst och ringa bess och kolla så en bessnisse inte missat en rad i tilläggsinformationen :).
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
_________________
19 Seriesegrare, 14 cupguld, 1 europacupfinal - 1a i maratontabellen!
SKÅNES ENDA STOLTHET - MALMØ FF!
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

hittar fan inte köp och sälj tråden så skriver det här eftersom det hör in hit.
Är det någon som säljer en epa/a-traktor för runt 15 000 runt om göreborg/hallands området ?
ett krav är att den ska vara besiktad och inget objekt.
färg,spackel,småfix mm är inget problem.
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Tjenare, börjar bli aktuellt med a-tralla då näst intill alla mina kompisar byter bort deras moppar mot a-traktorer.
Undar då hur mycket det kostar att bygga en traktor? Om man köper en 740 för runt 5 papp och bygger på det? Har svets o vinkelslip så själva byggandet borde inte vara något problem.
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Fick en rätt så schyst bild på min sunk40, löööv it

Bild
Bild
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

Xpressen skrev:Tjenare, börjar bli aktuellt med a-tralla då näst intill alla mina kompisar byter bort deras moppar mot a-traktorer.
Undar då hur mycket det kostar att bygga en traktor? Om man köper en 740 för runt 5 papp och bygger på det? Har svets o vinkelslip så själva byggandet borde inte vara något problem.
vad kostar regbesiktning osv? durkplåt till flak,spackel,färg osv osv..
bara börja räkna :)
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

har en fråga till er med epa.
hur mycket pengar i månaden lägger ni på bensin och hur ofta kör ni? hur får ni ihop bensin pengar?
hade vart kul på höra vad alla får pengar ifrån eftersom bensinen är så jävla dyr och studiebidraget räcker ju inte så långt..
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

Jag lägger nästan 2k i månaden på bensin och den betalar jag helt själv för pengar jag jobbat ihop
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 14 april 2012, 10:55

Inlägg av Allyy »

Dillpojken skrev:har en fråga till er med epa.
hur mycket pengar i månaden lägger ni på bensin och hur ofta kör ni? hur får ni ihop bensin pengar?
hade vart kul på höra vad alla får pengar ifrån eftersom bensinen är så jävla dyr och studiebidraget räcker ju inte så långt..
Har en diesel bmw som drar ungefär 0,5-0,7 L milen, kör ungefär lite varje dag, tankar kanske 1-2 gånger i veckan. Jag får studiebidraget alltså 1000+ å sen så chaffar jag lite så pengarna rullar in :P
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

SÖKER a-traktor!! har du en så pm:a/kommentera
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

tycker alla kan lägga upp bilder på sina traktorer så man får se hur dom ser ut! :)

såhär ser min ut!
Bild
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

streamjr skrev:tycker alla kan lägga upp bilder på sina traktorer så man får se hur dom ser ut! :)

såhär ser min ut!
Bild
vad har du gjort med 740in?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
streamjr skrev:tycker alla kan lägga upp bilder på sina traktorer så man får se hur dom ser ut! :)

såhär ser min ut!
Bild
[/spoiler]
Nej fan äre du som äger den nu! Helvete vad fränt! Är min polares gamla, han och hans far byggde ihop skiten efter att den var krockad! Halva bakänden har de gjort själva! :)

För att få lite mer relevans! Här har ni min! 8)
Bild
Bild
Bild
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

p4ck skrev:[spoiler]
streamjr skrev:tycker alla kan lägga upp bilder på sina traktorer så man får se hur dom ser ut! :)

såhär ser min ut!
Bild
[/spoiler]
Nej fan äre du som äger den nu! Helvete vad fränt! Är min polares gamla, han och hans far byggde ihop skiten efter att den var krockad! Halva bakänden har de gjort själva! :)

För att få lite mer relevans! Här har ni min! 8)
Bild
Bild
Bild
740in vart lite väl känd hos polisen efter att jag kört ifrån dom så den sålde jag :P

jaha fyfan va fränt! han är fortfarande primergrå bak på andra sidan men ska bygga om skärmkanterna bak och lacka han efter vintern :)
någon har lagt ner massor med tid på att bygga den men nu blir det att göra om han totalt :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
streamjr skrev:
p4ck skrev:[spoiler]
streamjr skrev:tycker alla kan lägga upp bilder på sina traktorer så man får se hur dom ser ut! :)

såhär ser min ut!
Bild
[/spoiler]
Nej fan äre du som äger den nu! Helvete vad fränt! Är min polares gamla, han och hans far byggde ihop skiten efter att den var krockad! Halva bakänden har de gjort själva! :)

För att få lite mer relevans! Här har ni min! 8)
Bild
Bild
Bild
[/spoiler]

740in vart lite väl känd hos polisen efter att jag kört ifrån dom så den sålde jag :P

jaha fyfan va fränt! han är fortfarande primergrå bak på andra sidan men ska bygga om skärmkanterna bak och lacka han efter vintern :)
någon har lagt ner massor med tid på att bygga den men nu blir det att göra om han totalt :)
Trevligt att se att den fortfarande lever! Jävla fin traktor ändå, unik inredning! Vet menar du med skärmkanterna? :o kommer inte ihåg att det var så mycket kanter på den utan mest flak som helhet!
Jo, Gustav och hans farsa la ner en massa tid och dom byggde den inte ens!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
Den har vart förbannat fin! En grabb som var 91:a hade den innan min polare, och sen kom det en turk och körde in i han, turkens framände in i epans bakände och sen snurrade bilen så bakänden slog in högra framskärmen! :)

Jo men dra upp några bilder! skriv i PM till mig eller något när du lagt upp! Ska skicka vidare till min polare också så han får se :D
Bilden du la upp nu hade han visat mig, han tyckte det var fränt med heltonat och gula lysen ;)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

p4ck skrev:
streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
Den har vart förbannat fin! En grabb som var 91:a hade den innan min polare, och sen kom det en turk och körde in i han, turkens framände in i epans bakände och sen snurrade bilen så bakänden slog in högra framskärmen! :)

Jo men dra upp några bilder! skriv i PM till mig eller något när du lagt upp! Ska skicka vidare till min polare också så han får se :D
Bilden du la upp nu hade han visat mig, han tyckte det var fränt med heltonat och gula lysen ;)
japp vart jävligt nöjd med toningen men ska tona sidorutorna mörkare har 45% överallt förutom bakrutan som är 5% men tänkte köra 15% på sidan och sen spraytona takluckan :)
och senare blir det slicks bak och stretch fram och eventuellt sänka lite till, men som sagt så ska den byggas om totalt så kommer nog bli jävligt fräck! :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

streamjr skrev:
p4ck skrev:
streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
Den har vart förbannat fin! En grabb som var 91:a hade den innan min polare, och sen kom det en turk och körde in i han, turkens framände in i epans bakände och sen snurrade bilen så bakänden slog in högra framskärmen! :)

Jo men dra upp några bilder! skriv i PM till mig eller något när du lagt upp! Ska skicka vidare till min polare också så han får se :D
Bilden du la upp nu hade han visat mig, han tyckte det var fränt med heltonat och gula lysen ;)
japp vart jävligt nöjd med toningen men ska tona sidorutorna mörkare har 45% överallt förutom bakrutan som är 5% men tänkte köra 15% på sidan och sen spraytona takluckan :)
och senare blir det slicks bak och stretch fram och eventuellt sänka lite till, men som sagt så ska den byggas om totalt så kommer nog bli jävligt fräck! :)
Håll allting uppdaterat! Kommer bli jävligt kul att se ! =)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Har redan lagt upp 2 bilder i tråden men skadar inte med en till! ;)

Bild
Merca 740 :twisted:

Fick rycka toning från sidorutorna men de kommer ny, hade 15% ljusgenomsläpp men ska trycka dit 4%! Sen blir de å prova tona lyktorna å se hur det ser ut, både fram och bak.
Nya fälgar har jag velat ha ett bra tag men pengar är problemet, ett par 18-19" hade vart fint, har 17" just nu :)
Bild
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

will3 skrev:Har redan lagt upp 2 bilder i tråden men skadar inte med en till! ;)

Bild
Merca 740 :twisted:

Fick rycka toning från sidorutorna men de kommer ny, hade 15% ljusgenomsläpp men ska trycka dit 4%! Sen blir de å prova tona lyktorna å se hur det ser ut, både fram och bak.
Nya fälgar har jag velat ha ett bra tag men pengar är problemet, ett par 18-19" hade vart fint, har 17" just nu :)
väldigt fin!:)
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer
Inlägg: 856
Blev medlem: 21 juni 2011, 15:10
Ort: Vega

Inlägg av littlebennyboi »

Kan en b230a dra runt 0,7 med enkellåda och ryckis ?
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

littlebennyboi skrev:Kan en b230a dra runt 0,7 med enkellåda och ryckis ?
Nej, räkna med minst 0.8 men då kör du riktigt snålt.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

Nicke_95 skrev:
littlebennyboi skrev:Kan en b230a dra runt 0,7 med enkellåda och ryckis ?
Nej, räkna med minst 0.8 men då kör du riktigt snålt.
kör man extremt snålt och ligger på låga varv så skulle de väll kunna gå.
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
går de fixa helsoffa i 240? hur gör man i så fall med handbromsen?
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Dillpojken skrev:
streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
går de fixa helsoffa i 240? hur gör man i så fall med handbromsen?
Borde väl gå att ha kvar den under soffan och så har man typ en lucka i sätet som man kan ta upp. :D
Användarens profilbild
Dillpojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 528
Blev medlem: 16 maj 2012, 07:50
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Dillpojken »

rärox skrev:
Dillpojken skrev:
streamjr skrev:den har varit fin ;)
inte så fin längre han jag köpte den av har inte gjort något alls på den... men skärmkanterna bak är lite för fyrkantiga för min smak så tänkte använda ett par golf skärmkanter och få dit :)
har gjort om inredningen lite med helsoffa och tagit ur mittkonsolen så nu är det långspak och ny matta :)
kan fixa nya bilder tills ikväll/imon :)
går de fixa helsoffa i 240? hur gör man i så fall med handbromsen?
Borde väl gå att ha kvar den under soffan och så har man typ en lucka i sätet som man kan ta upp. :D
bra ide!:)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

någon som har reggat om en a-traktor med bensin till diesel?'
ska åka och köpa en som är reggad med bensinare men sitter diesel i nu och det är ombess, tänkte bara så det inte var några problem :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Hitta en duett i närheten för 35k! Undra om nån kunnig kunde ta en titt på annonsen? :)

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_Du ... m?ca=7&w=2
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

tjennis! har en 944 med b230F motor å den drar så inåthelvetee bensin! säger att ja ligger i 30 på 2an å då dr ar den ungefär 1,5 liter miljäveln.. och kör ja på 3an går den minst i 40 å saktatr så dör den typ. vill inte köra i 40 igenom byn helller. tacksam för svar! :D
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Skriv svar