jo men den är ju spärrad så de är 2 växlar annars har ja ju 4 ja med;) men ja har inte testat spärren än men det är mkt poliser här nu så får hoppas att dom försvinner snart
riejumannen skrev:jo men den är ju spärrad så de är 2 växlar annars har ja ju 4 ja med;) men ja har inte testat spärren än men det är mkt poliser här nu så får hoppas att dom försvinner snart
hehe okej ja måste fixa min lite riskabelt å åka opärrat
Jag ska skaffa en A1:a och köra om era små 125cc crossar :malligt:
haha, A1 e väll en audi ? ska han ha en sån som epa då eller ? dumförklara mej inte.
han mena ju A1 ( lätt mc ) ^^, köra om 125 crossar me 125:a ^^
hehe ja de va ju me en 740 en snabbis , men de blev inge mer Tkr de ä roligare att visa upp lite nyare fräschare trallor än domdär gamla sunk duetterna ^^De va ju inte de fräschaste dom hade grävt fram direkt xD
Ojdå menar fel xD epa traktor menade han
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
meanzick skrev:bryr sej snutar mycket om eporna ? stannar dom än ofta eller ?
Och rycksspärr eller va de kallas. Kan man inte rycka den och ha de som en strypning ? eller kan snutarna säga ngt då ?
jag blev stoppad första dan med traktorn men det var ju bara för att mitt halvljus hade pajjat å då fråga dom inget om varvreg eller enkellåda men man måste ju ha dubbla växellåder och så får man bara ha 2 växlar för att traktorn ska va laglig så därför får man inte ha bara varvreg och spärrade enkel låda men det varvar ju sönder om man kör med dubbla låder så därför kör ja men enkel låda å varvreg men om man kör lungt å fin så brukar inte polisen bry sej men om du får en grinig polis så kan du få ombesiktning och böter för det
jao som sagt alla har ju dubbla lådor om dom ska gå genom besiktningen alltså 2 växlad men de flest brukar byta till enkellåda 4 växlad efter besiktningen men dom kan också då göra en spärr så den fortfarande bara har 2 växlar eller så har man ryckspärr som man använder om man blir stannad och då är den 2 växlad
jao som sagt alla har ju dubbla lådor om dom ska gå genom besiktningen alltså 2 växlad men de flest brukar byta till enkellåda 4 växlad efter besiktningen men dom kan också då göra en spärr så den fortfarande bara har 2 växlar eller så har man ryckspärr som man använder om man blir stannad och då är den 2 växlad
som liknande blackbox, fast den switchar till 2 växlar?
jao som sagt alla har ju dubbla lådor om dom ska gå genom besiktningen alltså 2 växlad men de flest brukar byta till enkellåda 4 växlad efter besiktningen men dom kan också då göra en spärr så den fortfarande bara har 2 växlar eller så har man ryckspärr som man använder om man blir stannad och då är den 2 växlad
som liknande blackbox, fast den switchar till 2 växlar?
nja inte riktigt här spärras 3ans och 4ans växel men sedan för att den ska gå helt lagligt behövs en varvtalsregulator som man kan ställa in hur mycket den ska varva så den bara går i 30 och det är ungefär som en blackbox
volvo_adde skrev:
jao som sagt alla har ju dubbla lådor om dom ska gå genom besiktningen alltså 2 växlad men de flest brukar byta till enkellåda 4 växlad efter besiktningen men dom kan också då göra en spärr så den fortfarande bara har 2 växlar eller så har man ryckspärr som man använder om man blir stannad och då är den 2 växlad
som liknande blackbox, fast den switchar till 2 växlar?
nja inte riktigt här spärras 3ans och 4ans växel men sedan för att den ska gå helt lagligt behövs en varvtalsregulator som man kan ställa in hur mycket den ska varva så den bara går i 30 och det är ungefär som en blackbox
polisen godkänner ej varvreg å spärrad enkellåda så om den ska gå helt laglit så ska de va dubbla låder så att den nästan max varvar när man kör i 30
ReijuMrx skrev:
som liknande blackbox, fast den switchar till 2 växlar?
nja inte riktigt här spärras 3ans och 4ans växel men sedan för att den ska gå helt lagligt behövs en varvtalsregulator som man kan ställa in hur mycket den ska varva så den bara går i 30 och det är ungefär som en blackbox
polisen godkänner ej varvreg å spärrad enkellåda så om den ska gå helt laglit så ska de va dubbla låder så att den nästan max varvar när man kör i 30
ja men ja mena helt laglig hastighet inte att själva trallan va laglig då hehe som du kanske såg så hade ja skrivit att de va tvunget att vara dubblalådor för att den ska gå igenom besiktningen
volvo_adde skrev:
nja inte riktigt här spärras 3ans och 4ans växel men sedan för att den ska gå helt lagligt behövs en varvtalsregulator som man kan ställa in hur mycket den ska varva så den bara går i 30 och det är ungefär som en blackbox
polisen godkänner ej varvreg å spärrad enkellåda så om den ska gå helt laglit så ska de va dubbla låder så att den nästan max varvar när man kör i 30
ja men ja mena helt laglig hastighet inte att själva trallan va laglig då hehe som du kanske såg så hade ja skrivit att de va tvunget att vara dubblalådor för att den ska gå igenom besiktningen