VIKTIGT Black Rider

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
swedma
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 17 maj 2007, 21:44

Inlägg av swedma »

Att värva röster är nåt helt annat än att skapa hundratals falska användare för att ta hem segern- vi ville uppmuntra företagsamhet- inte low life fuskande.

Nu har vi på redaktionen sagt vårt och vi hoppas att den som vinner vinner just för att han/hon kämpat och ordnat med riktiga röster..



Mvh

Daniel "Swedma"
Användarens profilbild
DukeNukem
Elmoped
Inlägg: 143
Blev medlem: 10 april 2008, 13:19

Inlägg av DukeNukem »

swedma skrev:Att värva röster är nåt helt annat än att skapa hundratals falska användare för att ta hem segern- vi ville uppmuntra företagsamhet- inte low life fuskande.

Nu har vi på redaktionen sagt vårt och vi hoppas att den som vinner vinner just för att han/hon kämpat och ordnat med riktiga röster..
Mvh
Daniel "Swedma"
MMMMM lågt,mycke lågt.Tillomed lägre än Glockalnet :roll:
Fuskare finns väl över allt ........................
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

Det verkar blir marcusrrx som vinner rrxeen ;) passande!
wiiie
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 580
Blev medlem: 27 november 2007, 22:02

Inlägg av Bredmar »

I nästa tävling om det blir något så tycker jag att redaktionen skall göra reglerna mer tydliga, till exempel redan från början förbjuda utländska röster, samt att folk från andra länder än från Sverige, inte skall få vara med i tävlingen. Som det är nu så är de fortfarande folk som får sådana falska röster. Jag anser att tävlingen inte är igenom tänkt ordentligt. Om jag vore redaktionen så skulle jag inte satsa att värva medlemmar på detta sätt utan istället satsa på riktig reklam. För som det är nu så funkar det inte.

Synd att folk inte kan vara ärliga, men så är det när man har tävlingar.
- Det finns alltid fuskare vart man än vänder sig så finns dem där.
Senast redigerad av Bredmar den 20 november 2008, 10:38, redigerad totalt 1 gånger.
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Bredmar skrev:I nästa tävling om det blir något så tycker jag att redaktionen skall göra reglerna mer tydliga, till exempel redan från början förbjuda utländska röster, samt att folk från andra länder än från Sverige, inte skall få vara med i tävlingen. Som det är nu så är de fortfarande folk som får så danna falska röster. Jag anser att tävlingen inte är igenom tänkt ordentligt. Om jag vore redaktionen så skulle jag inte satsa att värva medlemmar på detta sätt utan istället satsa på riktig reklam. För som det är nu så funkar det inte.

Synd att folk inte kan vara ärliga, men så är det när man har tävlingar.
- Det finns alltid fuskare.
ja och det smartast är ju att under tävlings tiden kan inga nya användare skappas utan man kan tillsvidare få ansöka om guest account som sedan efter tävlingen ändras till vanliga accout och guest accounten kan inte rösta i tävlingen
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 580
Blev medlem: 27 november 2007, 22:02

Inlägg av Bredmar »

ja och det smartast är ju att under tävlings tiden kan inga nya användare skappas utan man kan tillsvidare få ansöka om guest account som sedan efter tävlingen ändras till vanliga accout och guest accounten kan inte rösta i tävlingen[/quote]

Lysande idé aja här har ni lite att tänka över redaktionen, hoppas de blir bättre nästa tävling om det nu blir någon :)
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

Det värsta av allt , och de sämsta med denna tävlingen är ju att dom ändrar regler, och lägger till regler när det är 4dagar kvar. Vad är de för stil egentligen?
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

Moddad skrev:Snälla lägg ner med dessa diskussioner. Visst, han gör massa konton åt alla, men det är inte emot reglerna sålänge det är kompisarna som röstar.
Men det visar också att han/de som hjälper honom lägger ner väldigt mycket möda på att vinna detta.

Fuskar de, så åker de dit.

Dock så måste ni ju kolla upp vilka IP-adresser som Marcus Karlson får röster ifrån.
Ändrade ni reglerna ?:)

Bra sagt av en moderator...
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 580
Blev medlem: 27 november 2007, 22:02

Inlägg av Bredmar »

MRX_Stefan skrev:
Moddad skrev:Snälla lägg ner med dessa diskussioner. Visst, han gör massa konton åt alla, men det är inte emot reglerna sålänge det är kompisarna som röstar.
Men det visar också att han/de som hjälper honom lägger ner väldigt mycket möda på att vinna detta.

Fuskar de, så åker de dit.

Dock så måste ni ju kolla upp vilka IP-adresser som Marcus Karlson får röster ifrån.
Ändrade ni reglerna ?:)

Bra sagt av en moderator...
Jag visste inte att man fick göra så först. Sen när jag fick veta de så var de ju försent för att vinna. Men sen så gjorde jag en del konton åt kompisar. Men jag hade inte gjort så om inte de andra hade gjort så!
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
swedma
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 17 maj 2007, 21:44

Inlägg av swedma »

Men lyssna på vad du säger- "gjorde konton åt kompisar"???
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Men ni som vill klaga på tävlingen får ta det i PM till jonas eller swedma istället för att slänga massa inlägg i denna tråden så det är fler som blir sura osv
Bild
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

Bredmar skrev:
MRX_Stefan skrev:
Moddad skrev:Snälla lägg ner med dessa diskussioner. Visst, han gör massa konton åt alla, men det är inte emot reglerna sålänge det är kompisarna som röstar.
Men det visar också att han/de som hjälper honom lägger ner väldigt mycket möda på att vinna detta.

Fuskar de, så åker de dit.

Dock så måste ni ju kolla upp vilka IP-adresser som Marcus Karlson får röster ifrån.
Ändrade ni reglerna ?:)

Bra sagt av en moderator...
Jag visste inte att man fick göra så först. Sen när jag fick veta de så var de ju försent för att vinna. Men sen så gjorde jag en del konton åt kompisar. Men jag hade inte gjort så om inte de andra hade gjort så!
Men antagligen så va de fusk oxå. Dom kom ju på regler i efterhand!
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

MarcusRRX skrev:Puuuuh ,

Detta kändes skönt , men för allt i världen sluta inte rösta , glenn är en läskig finsk ..




Tacket till alla kommer senare.
Jag är väll inte läskig? :D
Bredmar skrev:I nästa tävling om det blir något så tycker jag att redaktionen skall göra reglerna mer tydliga, till exempel redan från början förbjuda utländska röster, samt att folk från andra länder än från Sverige, inte skall få vara med i tävlingen. Som det är nu så är de fortfarande folk som får sådana falska röster. Jag anser att tävlingen inte är igenom tänkt ordentligt. Om jag vore redaktionen så skulle jag inte satsa att värva medlemmar på detta sätt utan istället satsa på riktig reklam. För som det är nu så funkar det inte.

Synd att folk inte kan vara ärliga, men så är det när man har tävlingar.
- Det finns alltid fuskare vart man än vänder sig så finns dem där.
O vad har du imot mig då? :?:
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

ÄGDA så blir det när man fuskar.. Dålig stil. Mkt bra av redaktionen
Malossi hyper racing
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

luddemuregard skrev:ÄGDA så blir det när man fuskar.. Dålig stil. Mkt bra av redaktionen
Vem har fuskat?
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

MRX_Stefan skrev:
luddemuregard skrev:ÄGDA så blir det när man fuskar.. Dålig stil. Mkt bra av redaktionen
Vem har fuskat?

anton <3
Nyxorzz
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

ReijuMrx skrev:
MRX_Stefan skrev:
luddemuregard skrev:ÄGDA så blir det när man fuskar.. Dålig stil. Mkt bra av redaktionen
Vem har fuskat?

anton <3
Säg hur han fuskat då.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

MRX_Stefan skrev:
ReijuMrx skrev:
MRX_Stefan skrev: Vem har fuskat?

anton <3
Säg hur han fuskat då.
fick inte säga för den som sa de till mig.
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ingen aning, men eftersom man tagit bort honom från lista, så har de ju en anledning.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Han har andvänt proxxy.. Och jonas tog ju inte direkt bort honom för att ha kul utan för attt han FUSKA
Malossi hyper racing
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

luddemuregard skrev:Han har andvänt proxxy.. Och jonas tog ju inte direkt bort honom för att ha kul utan för attt han FUSKA
Har han använt proxy säger du? Jag kan säga vem som bor i vilket hus från vars IP kommer ifrån. Anton oxå.

Så himla dåligt av denna sidan att anklaga någon som itne fuskat.
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

MRX_Stefan skrev:
luddemuregard skrev:Han har andvänt proxxy.. Och jonas tog ju inte direkt bort honom för att ha kul utan för attt han FUSKA
Har han använt proxy säger du? Jag kan säga vem som bor i vilket hus från vars IP kommer ifrån. Anton oxå.

Så himla dåligt av denna sidan att anklaga någon som itne fuskat.
Men va inte inne här då ifall du tycker det är en sådan dålig sida...
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Mrx stefan snälla lägg ner.
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

luddemuregard skrev:
MRX_Stefan skrev:
luddemuregard skrev:Han har andvänt proxxy.. Och jonas tog ju inte direkt bort honom för att ha kul utan för attt han FUSKA
Har han använt proxy säger du? Jag kan säga vem som bor i vilket hus från vars IP kommer ifrån. Anton oxå.

Så himla dåligt av denna sidan att anklaga någon som itne fuskat.
Men va inte inne här då ifall du tycker det är en sådan dålig sida...
Nej för rätt ska vara rätt.
Anton har inte fuskat,
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

asså fattaru inte? jag tror inte att jonas bara tar bort honom för att ha kul? han tog ju bort honom av ngn anledning, å anledningen till att han tar bort ngn e ju såklart bevis för fusk. så sluta grina nu å väx upp. har han fuskar så får han ju skylla sig sj.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

stefan..
ärligt talat nu.
Hade ni spelat 100 % rent spel så hade du flippat ur totalt när ni diskades.
Du hade skrivit så j*vla mycket svordomar, arga gubar och bombat sönder sidorna med din aggressioner !
Nyxorzz
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

kallepalle skrev:asså fattaru inte? jag tror inte att jonas bara tar bort honom för att ha kul? han tog ju bort honom av ngn anledning, å anledningen till att han tar bort ngn e ju såklart bevis för fusk. så sluta grina nu å väx upp. har han fuskar så får han ju skylla sig sj.
Han har inte bevis, för han har inte fuskat.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

MRX_Stefan skrev:
kallepalle skrev:asså fattaru inte? jag tror inte att jonas bara tar bort honom för att ha kul? han tog ju bort honom av ngn anledning, å anledningen till att han tar bort ngn e ju såklart bevis för fusk. så sluta grina nu å väx upp. har han fuskar så får han ju skylla sig sj.
Han har inte bevis, för han har inte fuskat.

bevisligen så har han ju det. annars skulle han ju sitta kvar i tävlingen
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

MRX_Stefan skrev: Har redan gjort de i ett mail till jonas, men kom på att han inte skulle ta mig seriöst om jag hade svordommar.
Skicka gärna ett pm till mig om EXAKT hur ni gjorde så får jag se :wink:
Nyxorzz
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

ReijuMrx skrev:
MRX_Stefan skrev: Har redan gjort de i ett mail till jonas, men kom på att han inte skulle ta mig seriöst om jag hade svordommar.
Skicka gärna ett pm till mig om EXAKT hur ni gjorde så får jag se :wink:
Nej.

Kallepalle: Han har gjort som han vill, inte med bevis. För de finns inga bevis mot proxy, för anton har inte använt proxy.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du tror inte att de skulle bli ett jävla liv från garage24 om man tar bort ngn deltagare solm inte fuskat, å ger priset till ngn annan? tror knappast att jonas å sewa, ens skulle tänka tanken på att ta bort ngn utan bevis mot fusk.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
MRX_Stefan
Avstängd
Inlägg: 132
Blev medlem: 9 mars 2008, 12:48

Inlägg av MRX_Stefan »

kallepalle skrev:du tror inte att de skulle bli ett jävla liv från garage24 om man tar bort ngn deltagare solm inte fuskat, å ger priset till ngn annan? tror knappast att jonas å sewa, ens skulle tänka tanken på att ta bort ngn utan bevis mot fusk.
Om han nu anklagar att anton har fuskat. Då borde alla åka ur tävlingen. För ingen har några bevis på att dom itne kommer ifrån ngn falsk IP eller "rätt" IP.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Nu räcker de med tjafs här tycker jag, jonas kommer inte ändra på ngt skulle jag tro ;)


och för et som inte vet behöver man inte ha proxy för att fuska. finns ett sätt till för att fixa nya svenska ip´n.
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

MRX_Stefan skrev:.
Om han nu anklagar att anton har fuskat. Då borde alla åka ur tävlingen. För ingen har några bevis på att dom itne kommer ifrån ngn falsk IP eller "rätt" IP.[/quote]

dom har ju kollat det under längre tid, annars skulle ni blivit kickade på dirren.

Men varför är inte anton här och klagar istället för du?
Nyxorzz
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 580
Blev medlem: 27 november 2007, 22:02

Inlägg av Bredmar »

swedma skrev:Men lyssna på vad du säger- "gjorde konton åt kompisar"???
Moddad och fler personer sa att det var ok så...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Låst