Munstycke-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Pulze skrev:Airsal 70cc sport
Tömt org rör

Har 75 utan 70ccn. Derbi Senda
för du är så duktig :3

börja med 90-95 och byt neråt :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

david96 skrev:
Pulze skrev:Airsal 70cc sport
Tömt org rör

Har 75 utan 70ccn. Derbi Senda
för du är så duktig :3

börja med 90-95 och byt neråt :)
Har 96 i nu väntar bara på cylindern som kommer idag och hoppas på att den går för fett för har bara mindre inga större
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
tsesandberg
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 31 oktober 2012, 19:13
Ort: Secret location

Inlägg av tsesandberg »

Hur många storlekar går ni upp nu till vintern när moppen vill ha lite mer?
Brede
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 25 september 2013, 10:31

Inlägg av Brede »

Lågfartsmunstycke Mikuni 24 mm förgasare, passar det med ett som är 14 mm långt? Det som sitter i nu är 9,5mm långt men jag hittar bara 14 mm att köpa.
DT50MX -91
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Vad har beta rr 06 för org munstycke? Och vad tror ni passar i munstycke om jag pluggar ur den?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Alyzzzer skrev:Vad har beta rr 06 för org munstycke? Och vad tror ni passar i munstycke om jag pluggar ur den?
Vet inte org, men tror det kan vara nånstans mellan 90 och 100. Köp satsen med dom från 82-102 den funkar på drac, cpi och dt urpluggade iaf :)
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

är du säker? jag har för mig att jag har läst att vissa kör med 115 i munstycke urpluggat...:/
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

Alyzzzer skrev:är du säker? jag har för mig att jag har läst att vissa kör med 115 i munstycke urpluggat...:/
ja endel kör med 115 munstycke bara urpluggat men det är olika från motor till motor därför måste man testa sig fram ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78 :(
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78 :(
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite) :)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
Jacke07
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 10 september 2013, 12:25

Inlägg av Jacke07 »

***MATTE*** skrev:
Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78 :(
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite) :)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram :)
okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?
Derbi Senda sm 05

MetraKit Thrower
14/58

(Enl.Mätarn) 80 km/h
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Jacke07 skrev:
***MATTE*** skrev:
Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78 :(
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite) :)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram :)
okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?
ja
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 515
Blev medlem: 22 september 2012, 17:27
Ort: Sollebrunn

Inlägg av SNODDAS15 »

Tja, min Rieju blir hackig på mellanregistret när jag kört på låga varv ett tag, funderar på om jag behöver byta lågfartsmunstycke för har redan bålan på tunnast blandning men går fett ändå då jag trycker in choken går den ännu sämre. Går bättre om jag frikopplar och varvar några gånger :)

Tack för tips på vägen. Setup mm finns i signatur :)
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar! ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

***MATTE*** skrev:
Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar! ;)
Har gjort de men alla säger olika :cry: den går bra så är det lugnt att köra med 100 då eller?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

tar 1 minut att kolla annars..
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

Slidercalle123 skrev:
***MATTE*** skrev:
Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar! ;)
Har gjort de men alla säger olika :cry: den går bra så är det lugnt att köra med 100 då eller?
ja går den bra så är det ju lugnt ;)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

Persson97 skrev:tar 1 minut att kolla annars..
På tändstiftet då?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Slidercalle123 skrev:
Persson97 skrev:tar 1 minut att kolla annars..
På tändstiftet då?
nej var inte alls så jag menade, frågan ¨vilket munstycke har min moppe org?¨ är väldigt vanlig och när jag bara skummade igenom så trodde jag att det var det du menade, ber om ursäkt ;)
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

Hur tycker ni att färgen på mitt tändstift ser ut? Är det okej?
Bild
Bild
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

skier skrev:Hur tycker ni att färgen på mitt tändstift ser ut? Är det okej?
Bild
Bild
tycker det ser helt okej ut :)
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

***MATTE*** skrev:
skier skrev:Hur tycker ni att färgen på mitt tändstift ser ut? Är det okej?
http://i.imgur.com/2giFhAy.jpg
http://i.imgur.com/acXOuW7.jpg]
tycker det ser helt okej ut :)
är detta efter att du kört en stund?
hur går den i övrigt?
Elajasthepajas
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 augusti 2013, 06:33

Inlägg av Elajasthepajas »

hej. jag undrar vad jag ska ha för huvudmunstycke till min Derbi Senda DRD X-TREME R med ett TK rör och luftfilter (ostrypt cdi). resten av moppen är original. har ju 72 i huvudmunstycke nu.
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 23 juli 2013, 23:24
Ort: Umeå

Inlägg av niclaskallstrom »

Tjena jag ska plugga ur min Yamaha DT50X 06, satt 88 munstycke i org men har bytt upp till 100. nån som vet om det är på tok för stort eller ungefär lagomt? Den är ganska nerplockad så har inte hunnit startat den än och kollat själv.
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Man brukar byta upp cirka 10 storlekar när man pluggar ur rören. Så den kommer ju att starta. Men hur den kommer gå kan jag inte säga, skiljer från motor till motor. Men du får testa dig fram ! Hellre ett för stort munstycke än ett förlitet.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 23 juli 2013, 23:24
Ort: Umeå

Inlägg av niclaskallstrom »

Jo har hört det förut att man ska börja med stort, problemet är att 100 var det minsta som fanns i settet jag köpte så då blire att köpa ett nytt munstyckesset, igen :P
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Men testa innan, det kan vara för litet också !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 23 juli 2013, 23:24
Ort: Umeå

Inlägg av niclaskallstrom »

Japp blir att he tillbaka röret och tanken snart och starta och se! Men den står ju på en crosspall just nu så bakhjulet är ju uppe i luften. Då måste jag väl inte fara ut och köra utan jag kan bara stå och gasa/växla på pallen? :P
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Ta bort pallen o testkör den ! Då kan du se så att allt funkar !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 23 juli 2013, 23:24
Ort: Umeå

Inlägg av niclaskallstrom »

Okej då lär det väl bli så. Får fara ut i snön och köra. Lär väl halka och slå ihjäl mig men det kanske det är värt ;)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

niclaskallstrom skrev:Får fara ut i snön och köra. Lär väl halka och slå ihjäl mig men det kanske det är värt ;)
Nejdå, kör bara på låga växlar och undvik att svänga hastigt ;)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
niclaskallstrom
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 23 juli 2013, 23:24
Ort: Umeå

Inlägg av niclaskallstrom »

Hahaha får se hur det går! :)
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Tjenare alla.
Undrar vad min Xtreme 2005 har i original munstycke samt vilken storlek, 6mm?

Och är det ca 10 storlekar jag borde köpa större när jag ska ha på ett Mk Thrower? Ska köpa en sats med tio delar i så om 62 munstycke är original köper jag en sats som går upp till 72?

Tack på förhand!
tahddo
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:04
Ort: Varberg

Inlägg av tahddo »

Tror 63 är orginal, 6mm ja.
Köp en sats med ca 70-80 i storlek på munstycke så blir de bra :D
Skriv svar