Lågfartsmunstycke Mikuni 24 mm förgasare, passar det med ett som är 14 mm långt? Det som sitter i nu är 9,5mm långt men jag hittar bara 14 mm att köpa.
Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78
Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram
Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram
okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?
Jacke07 skrev:Jag bytte nyss munstycke eftersom att jag har köpt ett MetraKit Thrower till min Derbi Senda xtreme sm 05, jag hade 67 innan och nu har jag 78, har bara 75 som är under 78, och med 78 blöddrar det på 1-3 förutom på högt varv, och vet inte om jag ska köra med 75 eller köra med 78
testa med 75 så märker du om den får för lite bensin, kolla tändstift och känn efter hur den beter sig och låter. (får den för lite så tappar motorn effekt nämligen och dör vid motstånd. så tex kör i en lång uppförsbacke på fullgas i 6ans växel. så vet du om den får för lite)
går det inte med 75 så sätt i 78 och sänk nålen (höj klipset) i förgasaren så för den mindre bensin på mellanvarven. skruva även på luftskruven lite o se om det blir bättre, bara till att testa dig fram
okej ,tack tack. Har en fråga, i hasses guide hur man byter munstycke så står det nästan längst ned att man ska hellre köra med flr LITET musntycke eftersom att om man kör med förstort så kan den skära, han menar väl tvärt om?
Tja, min Rieju blir hackig på mellanregistret när jag kört på låga varv ett tag, funderar på om jag behöver byta lågfartsmunstycke för har redan bålan på tunnast blandning men går fett ändå då jag trycker in choken går den ännu sämre. Går bättre om jag frikopplar och varvar några gånger
Tack för tips på vägen. Setup mm finns i signatur
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar!
Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar!
Har gjort de men alla säger olika den går bra så är det lugnt att köra med 100 då eller?
Slidercalle123 skrev:Har en Rieju rrx 06 som har 100 i huvudmunstycke för tillfället. Kör urpluggat och sportluftfilter. Nån som vet vad original munstycke har för storlek? Var 96 i men förra ägaren nämnde att han körde urpluggat, har han bytt munstycket då kanske?
har för mig 83 är original men googla det så får du svar!
Har gjort de men alla säger olika den går bra så är det lugnt att köra med 100 då eller?
nej var inte alls så jag menade, frågan ¨vilket munstycke har min moppe org?¨ är väldigt vanlig och när jag bara skummade igenom så trodde jag att det var det du menade, ber om ursäkt
hej. jag undrar vad jag ska ha för huvudmunstycke till min Derbi Senda DRD X-TREME R med ett TK rör och luftfilter (ostrypt cdi). resten av moppen är original. har ju 72 i huvudmunstycke nu.
Tjena jag ska plugga ur min Yamaha DT50X 06, satt 88 munstycke i org men har bytt upp till 100. nån som vet om det är på tok för stort eller ungefär lagomt? Den är ganska nerplockad så har inte hunnit startat den än och kollat själv.
Man brukar byta upp cirka 10 storlekar när man pluggar ur rören. Så den kommer ju att starta. Men hur den kommer gå kan jag inte säga, skiljer från motor till motor. Men du får testa dig fram ! Hellre ett för stort munstycke än ett förlitet.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Jo har hört det förut att man ska börja med stort, problemet är att 100 var det minsta som fanns i settet jag köpte så då blire att köpa ett nytt munstyckesset, igen
Japp blir att he tillbaka röret och tanken snart och starta och se! Men den står ju på en crosspall just nu så bakhjulet är ju uppe i luften. Då måste jag väl inte fara ut och köra utan jag kan bara stå och gasa/växla på pallen?
Tjenare alla.
Undrar vad min Xtreme 2005 har i original munstycke samt vilken storlek, 6mm?
Och är det ca 10 storlekar jag borde köpa större när jag ska ha på ett Mk Thrower? Ska köpa en sats med tio delar i så om 62 munstycke är original köper jag en sats som går upp till 72?