Sida 63 av 64

Postat: 13 juli 2014, 16:57
av joakimsprint
jo jag vet, ska jag köpa 4, 4.5 eller kan man gå lägre?
hårdare fjädrar är på G ;)

Postat: 14 juli 2014, 18:01
av joakimsprint
Ingen som vet?

Postat: 16 juli 2014, 10:49
av rocklerduvet
Tja vad är aerox 02 för original vikter och undrar vilka vikter jag ska ha för att den ska gå lite snabbare jag har ett trim rör på

moppen tokvarvar hjäälp!

Postat: 2 augusti 2014, 14:58
av AndenIflaskan
tja, har en pgo t.rex 04a, problemet är att den tokvarvar 16k varv på mätarn.. den låter shit efter att mätarn kommit över 10kvarv och den snetänder hör man.. om jag gasar fullt så gör den nästan 16k varv.. shit läskigt.

min setup: stage6 pro replica, 50cc orginal, malossi multivar, motorforce koppling, 6,5g vikter, ostrypt cdi, öppet luftfilter,
snälla hjälp!

Postat: 8 augusti 2014, 11:59
av highlander
Hej,

Precis köpt ny Viarelli Vetus 50

Undrar om någon vet vilken setup är den i originalskick, eller var hittar man info om det. Samt om någon har en egen setup? kopplingsfjädrar, tryckfjäder, vikter m.m för Viarelli Vetus 50, dela gärna med dig och berätta hur den går och varför du valt just den setup.

Tack på förhand.

Postat: 12 augusti 2014, 12:56
av Knotvillage
Kort fråga.

Innehåller alla variatorer en tryckfjäder. Har en Polini men det finns ingen tryckfjäder. Orkar variatorn gå ihop helt utan en sån?

Aerox

Postat: 14 september 2014, 17:45
av Axel.eriksson000
Heej har en yamaha aerox med dragen plugg och dragen v-ring och ska köra bakhjule vad rekomenderar ni för vikter/tryckfjädrar/kopplingsfjädrar? :arrow:

Re: Aerox

Postat: 14 september 2014, 19:01
av Hampu
Axel.eriksson000 skrev:Heej har en yamaha aerox med dragen plugg och dragen v-ring och ska köra bakhjule vad rekomenderar ni för vikter/tryckfjädrar/kopplingsfjädrar? :arrow:
Kopplingsfjädrar som greppar på 6500rpm, original tryckfjäder och vikter typ 4,5g.

Postat: 19 september 2014, 19:16
av Remoz12
Har en speedfight 3, tänkte dra vbrickan men, någon som vet ungefär hur svårt det är och hur fort den lär gå efter.

Postat: 20 september 2014, 07:31
av Denlov
Runt 65-70, har två kompisar som tog bort sina och nu gör dom runt 68

Postat: 20 september 2014, 12:17
av Denlov
Har zx rör, gula fjädrar och 4.3 g vikter, har knappt någon ork i start och tappat toppfart. Ska jag gå ner eller upp i vikter eller är det något annat, har höjt munstycket.

Postat: 20 september 2014, 18:16
av Wheelie/Slider
Hej vilka tryckfjädrar,koplingsfjädrar, vikter ska jag köra med den här setupen på en yamaha slider 07 vill ha gött axx

Polini 50 sport
Polini highspeed variator
Malossi Fly clutch
Stage 6 pro replica
Sportluft
17.5mm förgasare

Postat: 20 september 2014, 18:17
av Wheelie/Slider
Denlov skrev:Har zx rör, gula fjädrar och 4.3 g vikter, har knappt någon ork i start och tappat toppfart. Ska jag gå ner eller upp i vikter eller är det något annat, har höjt munstycket.
Du ska gå ner i vikterna

Postat: 28 september 2014, 21:06
av Mekarbonden
Tjena har en slider 2011 som ja har 4,5 gram vikter på, dragen v ring och svarta kopplingsfjädrar (20% fjädrar) moppen har ändå dåligt axx. Vad ska ja mer göra för att få upp axet ? Vill inte ha så hög toppfart? Tack i förhand

Postat: 16 oktober 2014, 14:59
av MacGyver84
Hej någon som vet om man vågar sätta i en malossi vit tryckfjäder i en nästan helt original yamaha aerox r 2011? variatorringen är borta finns kanske mer tryckfjädrar som är vita från malossi? det finns en som är något hårdare än original köpte en sån till en yamaha slider som jag hade förut den är såld dock och tryckfjädern följde med. För märkte att remmen fladdra rätt mycket vid tomgång när variatorkåpan var borta tacksam för svar.

Vikter till stage6 pro replica

Postat: 25 november 2014, 11:12
av maxmax123456789
Undrar vad jag ska ha för vikter till s6 pro replica,
Setup:
Dragen v ring
Dragen insugsbricka

Postat: 10 januari 2015, 18:34
av hafvenstrom
När kan man byta till hårdare kopplingsfjädrar? Jag ska snart ta bort v-brickan och sätta på lättare vikter, skulle det ge något att byta till lite hårdare kopplingsfjädrar?
Och i sånna fall, vilka? Länka gärna några passande👍:)

Postat: 6 februari 2015, 19:13
av fruktigkaka
vilka vikter till speedfight 2 ? setup airsal 70cc och urpluggat orginalrör . orginal vikter är 8gram

Postat: 7 februari 2015, 12:04
av TheDewTuning
Om man byter variator vikter räknas det som trim då? Vill få bättre axx. :D
Moppen är helt orginal

Postat: 8 februari 2015, 21:55
av fruktigkaka
TheDewTuning skrev:Om man byter variator vikter räknas det som trim då? Vill få bättre axx. :D
Moppen är helt orginal
ja det gör det

Postat: 8 februari 2015, 21:59
av TheDewTuning
fruktigkaka skrev:
TheDewTuning skrev:Om man byter variator vikter räknas det som trim då? Vill få bättre axx. :D
Moppen är helt orginal
ja det gör det
Okej

Postat: 8 mars 2015, 17:38
av MacGyver84
Hej någon som vet vad denna tryckfjäder har för hårdhet i kilo den vita malossi tryckfjädern alltså? http://www.racing-planet.se/reservdelar ... Px3cvkcE-k jag har en Yamaha Aerox R 2011 hur många kg är original tryckfjädern på är det 19 kilo?. Sen undrar jag hur mycket remfladder det ska vara vid tomgång för min rem är ganska fladdrig på tomgång men mopeden går bra men är nyfiken på hur mycket spel det ska vara när man nyper ihop remmen?.

Postat: 20 mars 2015, 20:24
av agge3444
speedfight 2 vattenkyld
leovince tt
14mm fögg
vilka vikter och tycker ni jag ska byta kopplingsfädrar ?

Postat: 16 maj 2015, 18:05
av Rainn
Yamaha Aerox -02

Stage6 Streetrace 70cc
Leovince ZX
3.5gram vikter

Moppen orkar inte varva ur riktigt med 70cc, går bara 55 och håller sig på samma varv hela tiden.

Är det variatorinställningar som behövs göras?

Vad ska jag ha för variatorvikter, fjädrar osv?

Postat: 27 maj 2015, 10:42
av MacGyver84
Hej någon som vet vad tillslagsvarvet är på kopplingsfjädrarna orginal på en yamaha aerox r 2011? 1500 eller 2000rpm? dom hårdaste jag har ligger på 2000rpm vill gärna ha över det jag skulle behöva veta det så jag vet vad jag ska utgå ifrån om jag skulle vilja byta kopplingsfjädrar nån gång på mopeden jag har 3 set fjädrar hemma 15 procent 30 procent och 50 procent mer i hårdhet mopeden har bara borttagen v-ring inget mer. Vill inte att dom blir för hårda så backarna inte greppar ordentligt istället.

Postat: 28 maj 2015, 14:13
av Phile33
:twisted:

Postat: 2 juni 2015, 10:05
av Knotvillage
Vad är det för skillnad på tryckfjäder och kopplingsfjädrar? Påverkar någon av dessa hastigheten eller sköter dom bara dragläget?

Postat: 3 juli 2015, 02:01
av Corpse reviver
Tänkte kolla om det är någon som har nån sorts av tabell på Max rpm för X gram vikter. T.ex om jag vill nå 9500rpm hur många gram borde man använda för att komma så nära som möjlig utan att överstiga just det varvtalet?

Postat: 4 juli 2015, 14:42
av Mattan1999
Tjena!
Har en Piaggio NRG Power Purejet som jag bara dragit v-ringen på och skulle nu vilja byta vikter och sånt vad rekommenderar ni för att få så bra axx och topphastighet som möjligt? :)
Orginal vikterna är 6,5g

Hittade den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=20903 tror ni den uppnår det jag vill? :)

Mvh

Aprilia SR50 Ditech variatorvikter

Postat: 23 juli 2015, 18:24
av MarCuzESS
Hejsan! Jag har en Aprilia SR50 Ditech från 2004 med piaggio motorn. Allt är original. Jag tänkte byta från 6,5 gram vikter som sitter i just nu till 5,5 gram istället. Men jag har hört att man tappar toppfart om man byter till lättare vikter. Stämmer det? Vad skulle ni rekommendera för vikter? Jag vill bara att den ska axxa lite bättre. Och om man tappar toppfart, vad skulle ni rekommendera för något om man vill behålla den toppfarten man har nu (ca: 48-52 km/h)

Tacksam för svar // MarCuzESS

Re: Aprilia SR50 Ditech variatorvikter

Postat: 23 juli 2015, 19:32
av Rotmosmannen
MarCuzESS skrev:Hejsan! Jag har en Aprilia SR50 Ditech från 2004 med piaggio motorn. Allt är original. Jag tänkte byta från 6,5 gram vikter som sitter i just nu till 5,5 gram istället. Men jag har hört att man tappar toppfart om man byter till lättare vikter. Stämmer det? Vad skulle ni rekommendera för vikter? Jag vill bara att den ska axxa lite bättre. Och om man tappar toppfart, vad skulle ni rekommendera för något om man vill behålla den toppfarten man har nu (ca: 48-52 km/h)

Tacksam för svar // MarCuzESS
Plugga ur och sen så sätter du lättare vikter.

Postat: 2 augusti 2015, 01:28
av freshasf*ck
Någon som vet om det är två eller tre backars koppling på en Yamaha Jog R 2006? 105mm eller 107mm?

Har inte moppen hemma just nu så kan inte kolla upp det själv...

Postat: 17 augusti 2015, 16:21
av timpah
Jag har en Ludix snake med dragen v-ring och orginalrör med kapat blindrör. Den gör cirka 75 på mätaren just nu. Men jag skulle vela få ner farten till runt 55 och istället få upp accet. Vilka vikter och fjädrar skulle vara bäst?

Yamaha Aerox 08

Postat: 12 september 2015, 13:12
av maol13
Tjena! Jag köpte en aerox för ett tag sedan som var trimmad med ZX-R rör. Ägaren berättade inte så mycket om moppen och jag undrar nu vad det kan tänkas vara för vikter på den för den går dåligt de 3-4 första metrarna sen sticker den iväg som satan, jag skulle gärna vilja så att den får bättre gasrespons så man kan leka lite mer med den :P
Kan också tillägga att den toppar runt 80 knyck, någon som vet vad jag borde göra? :D

Postat: 13 september 2015, 10:31
av Jacobsf2
Tja. jag har en spf2 med technigasrör urpluggat och dragen v-bricka vilka vikter ska jag ha då?